Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #34
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
10 |
Liczba spamu: |
2 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{EMAIL}}
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg
Twoja wiadomość
Do: Karolina Żarska - Nadleśnictwo Elbląg
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:13 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 07:22:32 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg
Twoja wiadomość
Do: Marta Niemczyk - Nadleśnictwo Elbląg
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:13 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 08:15:40 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Read: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg
Twoja wiadomość
Do: Mariusz Potoczny - Nadleśnictwo Elbląg
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:13 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 08:50:42 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg
Nadleśnictwo Elbląg przesyła w załączeniu odpowiedź na pismo.
Z poważaniem
Marta Niemczyk
St. Specjalista ds. org. kadr
tel. kom.: +48 668 438 202
82-300 Elbląg, ul. Marymoncka 5
tel.: +48 55 230 85 30 w. *131, tel. sekr.: +48 55 230 85 31
<http://www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl/> www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl
<https://www.facebook.com/NadlesnictwoElblagLasyPanstwowe/>
Z dniem 25 maja 2018 r. weszły w życie nowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące ochrony danych osobowych. W związku z tym, wypełniając obowiązek prawny uregulowany w art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), Nadleśnictwo Elbląg informuje, iż na stronie internetowej: <https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1> https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1 zawarte są szczegółowe informacje w sprawie przetwarzania Państwa danych osobowych.
From: [External] {{ email }} <{{ email }}>
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: 1502 Nadleśnictwo Elbląg <{{ email }}>
Subject: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{ email }} <mailto:{{ email }}>
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwNDUyMjk1MzU5LjQxNDk0LjE4NDI5NTQxNzg3NjI0MDIwOTYxQGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfFdlZCwgMDQgTm92IDIwMjAgMjA6NDk6MTMgLTAwMDB8ZWxibGFnQGdkYW5zay5sYXN5Lmdvdi5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaW>
-
Re: RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoW nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 10:33:20.396151+00:00 z adresu {{ email }}:
> Nadleśnictwo Elbląg przesyła w załączeniu odpowiedź na pismo. Z
> poważaniem Marta Niemczyk St. Specjalista ds. org. kadr tel. kom.: +48
> 668 438 202 82-300 Elbląg, ul. Marymoncka 5 tel.: +48 55 230 85 30 w.
> *131, tel. sekr.: +48 55 230 85 31 <http://www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl/>
> www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl
> <https://www.facebook.com/NadlesnictwoElblagLasyPanstwowe/> Z dniem 25 maja
> 2018 r. weszły w życie nowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące ochrony danych
> osobowych. W związku z tym, wypełniając obowiązek prawny uregulowany w art. 13
> ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
> dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
> przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
> oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych
> osobowych), Nadleśnictwo Elbląg informuje, iż na stronie internetowej:
> <https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1>
> https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1 zawarte są
> szczegółowe informacje w sprawie przetwarzania Państwa danych osobowych. -
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg
Twoja wiadomość
Do: Marta Niemczyk - Nadleśnictwo Elbląg
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:31:32 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 30 listopada 2020 07:41:34 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg
Twoja wiadomość
Do: Mariusz Potoczny - Nadleśnictwo Elbląg
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:31:32 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 30 listopada 2020 09:37:16 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg
Twoja wiadomość
Do: Maciej Mastalerz - Nadleśnictwo Elbląg
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:31:32 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 4 grudnia 2020 13:53:40 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg
Nadleśnictwo Elbląg przesyła w załączeniu pismo.
Z poważaniem
Marta Niemczyk
St. Specjalista ds. org. kadr
tel. kom.: +48 668 438 202
82-300 Elbląg, ul. Marymoncka 5
tel.: +48 55 230 85 30 w. *131, tel. sekr.: +48 55 230 85 31
<http://www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl/> www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl
<https://www.facebook.com/NadlesnictwoElblagLasyPanstwowe/>
Z dniem 25 maja 2018 r. weszły w życie nowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące ochrony danych osobowych. W związku z tym, wypełniając obowiązek prawny uregulowany w art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), Nadleśnictwo Elbląg informuje, iż na stronie internetowej: <https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1> https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1 zawarte są szczegółowe informacje w sprawie przetwarzania Państwa danych osobowych.
From: [External] {{ email }} <{{ email }}>
Sent: Sunday, November 29, 2020 11:32 PM
To: 1502 Nadleśnictwo Elbląg <{{ email }}>
Subject: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachSzanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego> W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 10:33:20.396151+00:00 z > adresu {{ email }} <mailto:{{ email }}> : > Nadleśnictwo Elbląg > przesyła w załączeniu odpowiedź na pismo. Z > poważaniem > Marta Niemczyk St. Specjalista ds. org. kadr tel. kom.: +48 > > 668 438 202 82-300 Elbląg, ul. Marymoncka 5 tel.: +48 55 > 230 85 30 w. > *131, tel. sekr.: +48 55 230 85 31 > <http://www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl/> > > www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl <http://www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl> > > <https://www.facebook.com/NadlesnictwoElblagLasyPanstwowe/> Z > dniem 25 maja > 2018 r. weszły w życie nowe przepisy Unii > Europejskiej dotyczące ochrony danych > osobowych. W związku z tym, > wypełniając obowiązek prawny uregulowany w art. 13 > ust. 1 i ust. > 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z > > dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku > z > przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego > przepływu takich danych > oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne > rozporządzenie o ochronie danych > osobowych), Nadleśnictwo Elbląg > informuje, iż na stronie internetowej: > > <https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1> > > https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1 zawarte > są > szczegółowe informacje w sprawie przetwarzania Państwa danych > osobowych. <http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwNjY4OTA5MjQ5LjYzNzM4LjE0MTYwMTcwNDA5NDQwOTk1MDUxQGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfFN1biwgMjkgTm92IDIwMjAgMjI6MzE6MzIgLTAwMDB8ZWxibGFnQGdkYW5zay5sYXN5Lmdvdi5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaW>