Kto zabiera głos na Facebooku? #2061
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Re: wniosek o informację - Facebook przez joanna.gucman@siecobywatelska.pl
Dzień dobry,
potwierdzam otrzymanie odpowiedzi na wniosek.
Joanna Gucman-Muż
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.orgW nawiązaniu do pisma z dnia 2021-06-24 14:29:24 z adresu {{ email }}:
> Dzień dobry, Zgodnie z wnioskiem, w załączeniu przesyłam odpowiedź na
> wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Proszę o potwierdzenie
> otrzymania wiadomości. Pozdrawiam Monika Wójcik Urząd
> Miasta Świdnik Wydział Promocji Miasta tel. 81 751 76 23 kom. 695 012 166
> Temat: wniosek o informację Data: Fri, 18 Jun 2021 14:19:03 -0000
> Nadawca: {{ email }}
> <mailto:{{ email }}> Odpowiedź-Do:
> {{ email }}
> <mailto:{{ email }}> Adresat:
> {{ email }} <mailto:{{ email }}> Na podstawie art. 61
> ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji
> publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o
> udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I - OFICJALNY
> PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina prowadzi swój profil na
> Facebooku? a) tak b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym
> tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który
> ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma pełnić profil
> gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku
> odpowiedzi) a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie
> walorów miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga wszystkim
> mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją
> się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu,
> zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.) e) Inna, jaką? 3. Czy
> zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
> mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
> informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia umieszczania
> informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się
> wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i
> najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej
> kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP d) Inne, jakie? 5.
> Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
> Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
> urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu
> ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
> profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy? a) tak b) nie 6.1.
> W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7.
> Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
> oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są wśród nich
> użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny? a) tak b) nie c) nie
> dotyczy d) Inna sytuacja (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą
> pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2) 8.1.
> Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
> obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane
> czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o
> zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO
> PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU,
> NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w
> ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją
> serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410 a)
> Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do
> Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na
> wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki d) Reklamodawca -
> dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
> wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują
> się w umowie. 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego
> wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. 9. Czy
> widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
> sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II -
> OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak b) nie 11. Czy
> prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
> opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o
> sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA
> W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku,
> którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania
> reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta. b)
> Tak - tylko na profilu(ach) gminy c) Tak - tylko na oficjalnym profilu
> wójta/burmistrza/prezydenta. d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii
> reklamowych w social mediach. e) Inna sytuacja - jaka? 13.1. Prosimy o
> informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
> mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o
> ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie
> elektronicznej na adres: {{ email }}
> <mailto:{{ email }}> Szymon Osowski,
> Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z
> zasadami reprezentacji -- Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul.
> Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> |
> www.sprawdzamyjakjest.pl <https://poczta.e-swidnik.pl/fmlurlsvc/?fewReq=:B:JVYyO
> Tw+Mi5+NTomOC5hbDU4OTI4OS57YW9maXx9em01bjFtOzg+Pj1tbmw9OD87bGo6Pmtrazw9PDE9Omo8b
> Dowa2s+MG5uMS58NTk+Ojw6Pj09OT0ueWFsNTk9RDB4fF45ODgxPjs7JTk9RDB4fF46ODgxPjs7Lnpre
> Hw1Y2Rhe0htJXt/YWxmYWMmeGQuazUxLmBsZDU4&url=http%3a%2f%2fwww.sprawdzamyjakjest.p
> l> www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> |
> www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>
> Urząd Miasta Świdnik ul. Stanisława Wyspiańskiego
> 27 21-040 Świdnik tel. 81 751 76 09 fax 81 751 76 08 Gmina Miejska
> Świdnik NIP 7122904551 www.swidnik.pl
> ----------------------------------------------------------------- Niniejsza
> korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego
> jest zaadresowana i może zawierać treść o charakterze poufnym lub zastrzeżonym.
> Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie,
> rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek
> działań w oparciu o zawartą w nim informację przez osobę lub podmiot niebędący
> jego adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał
> ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z
> komputera. -----------------------------------------------------------------
> The information transmitted is intended only for the person or entity to which
> it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any
> review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action
> in reliance upon, this information by person or entity other than the intended
> recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the
> sender and delete the material from any computer.
> -----------------------------------------------------------------