Treść

  • wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

    CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU

    1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
    a) tak
    b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
    c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)

    2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)

    a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
    b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
    c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
    d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
    e) Inna, jaką?

    3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.

    4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
    a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
    b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
    c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
    d) Inne, jakie?

    5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
    a) tak
    b) nie

    6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
    a) tak
    b) nie

    6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?

    7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?

    7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
    a) tak
    b) nie
    c) nie dotyczy
    d) Inna sytuacja (jaka?)

    8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
    a) pracownicy urzędu
    b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)

    8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)

    8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?

    PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9

    8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
    a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
    b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
    c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
    d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
    e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
    f) Inna - jaka?

    8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.

    8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.

    9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.

    CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P

    10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
    a) tak
    b) nie

    11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?

    12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?

    CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
    a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
    b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
    c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
    d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
    e) Inna sytuacja - jaka?

    13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

    Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Re: Fwd: wniosek o informację- Gmina Dobrzyń nad Wisłą przez DOBRZYŃ NAD WISŁĄ

    Dzień dobry. W odpowiedzi na mejla dotyczącego udostępnienia informacji
    publicznej przekazuję informacje:

    Cześć I

    1. Odpowiedź na pytanie 1- TAK

    2.Profil gminy na Facebooku   pełni funkcję: a-informacyjną i b-promocyjną

    3. Nie- nie zostały odzwierciedlone w żadnych dokumentach

    4.Odpowiedź na pytanie 4-  Na facebooka przygotowywane są różne treści,
    niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP.

    5. NIE- pytanie nr 5

    6.NIE- pytanie nr 6

    6.1- nie dotyczy

    7. żadna osoba nie jest zablokowana

    7.1-  c-nie dotyczy

    8. Odpowiedź a: -Profil gminy prowadzą pracownicy urzędu

    8.1 Facebooka prowadzi pracownik Urzędu- Referent ds. promocji i
    rozwoju, który w zakresie obowiązków ma wykazane prowadzenie portalu
    społecznościowego.

    8.2- nie dotyczy

    Część II- oficjalny profil W/B/P

    10. Nie istnieje oficjalny profil burmistrza na Facebooku- NIE

    11. nie dotyczy

    12.Odpowiedź na pytanie 12 brzmi-NIE

    CZĘŚĆ III- Reklama Gminy/Miasta w Mediach Społecznościowych

    13. Odpowiedź na pytanie 13 brzmi- NIE- nie realizujemy płatnych
    kampanii reklamowych w social mediach

    13.1- nie dotyczy

    W dniu 24.06.2021 o 11:28, Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą pisze:
    --
    Agnieszka Zielińska Referent ds. promocji i rozwoju Urząd Miasta i Gminy
    Dobrzyń nad Wisłą ul. Szkolna 1 87-610 Dobrzyń nad Wisłą tel. 54 253 05 50