Instytucja: KOTUŃ

Monitoring: Kto zabiera głos na Facebooku?

Treść

  • wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

    CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU

    1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
    a) tak
    b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
    c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)

    2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)

    a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
    b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
    c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
    d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
    e) Inna, jaką?

    3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.

    4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
    a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
    b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
    c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
    d) Inne, jakie?

    5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
    a) tak
    b) nie

    6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
    a) tak
    b) nie

    6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?

    7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?

    7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
    a) tak
    b) nie
    c) nie dotyczy
    d) Inna sytuacja (jaka?)

    8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
    a) pracownicy urzędu
    b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)

    8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)

    8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?

    PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9

    8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
    a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
    b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
    c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
    d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
    e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
    f) Inna - jaka?

    8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.

    8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.

    9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.

    CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P

    10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
    a) tak
    b) nie

    11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?

    12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?

    CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
    a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
    b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
    c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
    d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
    e) Inna sytuacja - jaka?

    13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

    Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • informacja Publiczna Urząd Gminy w Kotuniu przez KOTUŃ

    CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU

    1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
    X a) tak
    b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
    odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
    charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
    urzędu/miasta/gminy)
    c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)

    2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
    gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)

    x a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
    dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
    x b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
    c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
    sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
    d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
    mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
    wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
    działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
    przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy
    gminy itp.)
    e) Inna, jaką?

    3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
    poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
    Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
    nie

    4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
    a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w
    BIP lub na stronie internetowej urzędu
    X b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
    tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
    x c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
    pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
    d) Inne, jakie?

    5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
    użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
    dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
    a) tak
    x b) nie

    6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
    2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
    użytkownicy?
    a) tak
    x b) nie

    6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
    odblokowany?
    Nie dotyczy
    7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
    zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
    0
    7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po
    raz kolejny?
    a) tak
    b) nie
    x c) nie dotyczy
    d) Inna sytuacja (jaka?)

    8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy
    zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
    X a) pracownicy urzędu
    b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)

    8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
    zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
    to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
    społecznościowe?)
    Pracownicy referatu organizacyjno-prawnego, Inspektor ds. promocji
    gminy, Inspektor ds. CEIDG oraz działalności regulowanej

    8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
    wójt

    PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
    PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO
    PYTANIA 9

    8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
    profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
    Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410 [1]
    a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
    b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
    c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność
    w społeczności, Reklamy, Statystyki
    d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
    e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
    f) Inna - jaka?
    Nie dotyczy
    8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
    wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania
    znajdują się w umowie.
    Nie dotyczy

    8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
    które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
    Nie dotyczy
    9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest
    ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem
    publicznym.
    nie
    CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P

    10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
    Facebooku?
    a) tak
    x b) nie

    11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
    Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
    Nie dotyczy

    12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
    wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
    informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
    tak

    CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
    jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
    jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
    reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
    budżetu gminy.
    a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
    wójta/burmistrza/prezydenta.
    b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
    c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
    X d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social
    mediach.
    e) Inna sytuacja - jaka?

    13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
    reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
    maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
    nie dotyczy

    --
    Katarzyna Filim
    Inspektor ds. promocji gminy
    i organizacji pozarządowych
    tel.: (25) 641 43 83
    kfilim@kotun.pl

    Załączniki

    • informacja_publiczna_o_FB.docx (nieskanowany) Skanuj