Instytucja: SOMONINO
Monitoring: Mieszkańcy i radni wobec raportu o stanie gminy
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1) Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym?
2) Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacje do koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego przygotowaniem
c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie osobą/osobami
e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.
3) Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie możliwe odpowiedzi):
a) nie informowano o tym mieszkańców
b) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej
c) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd
d) informowano w radiu bądź telewizji samorządowej
e) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta/burmistrza/prezydenta
f) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez samorząd
g) informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas spotkań z mieszkańcami
h) władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o opisanie w jaki.
4. Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy?
5. Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy?
6. Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie gminy?
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
Dzień dobry,
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który
wpłynął do tut. Urzędu za pośrednictwem poczty elektronicznej w dniu 10
lutego 2020 roku, przedstawiam odpowiedzi na zadane we wniosku pytania:
AD 1. Rada Gminy Somonino nie podejmowała uchwały w sprawie
szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy.
AD 2. Niezbędne informacje do raportu o stanie gminy przygotowywali
wyznaczeni pracownicy Urzędu Gminy w Somoninie oraz kierownicy jednostek
organizacyjnych. Przygotowane informacje składali do Sekretarza Gminy
(osoby odpowiedzialnej za przygotowanie raportu).
AD 3. Społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można
zabrać głos na temat treści raportu informowano na stronie internetowej
gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
AD 4. Czterech radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o
stanie gminy.
AD 5. Z mieszkańców nikt się nie zgłosił do zabrania głosu w debacie
na temat raportu o stanie gminy.
AD 6. Mieszkańcy nie wypowiadali się w debacie na temat raportu o
stanie gminy.
--
Łączę wyrazy szacunku,
dr inż. Janusz Augustynowicz
Sekretarz Gminy
Urząd Gminy Somonino
ul. Ceynowy 21
83-314 Somonino
kom: 601-502-923
tel: (58)743-23-17
fax: (58)684-11-44