Mieszkańcy i radni wobec raportu o stanie gminy #1
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Treść
-
Mieszkańcy i radni wobec raportu o stanie gminy przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1) Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym?
2) Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacje do koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego przygotowaniem
c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie osobą/osobami
e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.3) Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie możliwe odpowiedzi):
a) nie informowano o tym mieszkańców
b) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej
c) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd
d) informowano w radiu bądź telewizji samorządowej
e) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta/burmistrza/prezydenta
f) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez samorząd
g) informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas spotkań z mieszkańcami
h) władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o opisanie w jaki.4. Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy?
5. Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy?
6. Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie gminy?
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
dot. raportu o stanie gminy przez POTĘGOWO
Dzień dobry
W odpowiedzi na e-maila w sprawie informacji na temat raportu o stanie gminy
informuję jak niżej:1. Rada Gminy Potęgowo nie podjęła uchwały w sprawie szczegółowych
wymogów dotyczących raportu o stanie gminy.2. Wójt Gminy Potęgowo, zarządzeniem nr 58/2019 z dnia 9.04.2019r.
powołał zespół do sporządzenia projektu Raportu o Stanie Gminy Potęgowo za
rok 2018. W zarządzeniu określony został schemat Raportu, a pracownicy
Urzędu Gminy Potęgowo oraz kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych
zostali zobowiązani do ścisłej współpracy z Zespołem, w szczególności do
przekazywania wnioskowanych przez Zespół danych i informacji bezpośrednio do
Koordynatora Zespołu (sekretarza gminy).3. Raport o stanie Gminy Potęgowo opublikowany został w BIP w
dn.31.05.2019r. Nie informowano przy tym mieszkańców o możliwości zabrania
głosu na temat treści raportu.Punkt "debata na temat Raportu o stanie gminy" znalazł się w porządku obrad
sesji Rady Gminy, o czym powiadomieni zostali mieszkańcy poprzez
umieszczenie ogłoszeń o sesji w BIP oraz na tablicach ogłoszeń w sołectwach.4. Dyskusja na temat Raportu o stanie gminy odbyła się na posiedzeniach
komisji Rady Gminy Potęgowo. W dyskusji zabrało głos 2 radnych.Natomiast na sesji w punkcie "Debata na temat Raportu o stanie gminy"
przewodniczący komisji przedstawili opinie swoich komisji. Radni głosu w
dyskusji nie zabierali.5. Żaden z mieszkańców gminy nie złożył pisemnego zgłoszenia udziału w
debacie nad raportem o stanie gminy.6. Żaden z mieszkańców gminy nie wyraził chęci zabrania głosu w czasie
debaty nad raportem o stanie gminy.Z pozdrowieniami / Best Regards
Aleksandra Domagała
Inspektor ds. obsługi organówI samorządów wiejskich
obs-rady@potegowo.pl
Tel.: 059 845 49 89Gmina Potęgowo
NIP: 841 133 87 04Urząd Gminy Potęgowo
76-230 Potęgowo, ul. Kościuszki 5Tel.: 059 811 50 72
<http://www.potegowo.pl/> www.potegowo.pl