Treść

  • Mieszkańcy i radni wobec raportu o stanie gminy przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

    1) Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym?

    2) Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
    a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacje do koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
    b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego przygotowaniem
    c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
    d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie osobą/osobami
    e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
    f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.

    3) Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie możliwe odpowiedzi):
    a) nie informowano o tym mieszkańców
    b) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej
    c) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd
    d) informowano w radiu bądź telewizji samorządowej
    e) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta/burmistrza/prezydenta
    f) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez samorząd
    g) informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas spotkań z mieszkańcami
    h) władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o opisanie w jaki.

    4. Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy?

    5. Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy?

    6. Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie gminy?

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

    Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Odpowiedź - mieszkańcy i radni wobec raportu o stanie gminy - Żory przez Żory

    Dzień dobry,

    Poniżej przesyłam odpowiedzi dotyczące Gminy Miejskiej Żory.

    Pyt. 1
    Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym?

    Ad. 1
    Nie przyjęto uchwały w tej sprawie.

    Pyt. 2.
    Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
    a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacje do koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
    b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego przygotowaniem
    c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
    d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie osobą/osobami
    e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
    f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.

    Ad. 2
    Na początku powołany został zespół, złożony z pracowników Urzędu Miasta Żory, który omówił wstępny zarys raportu – plan podziału raportu na rozdziały oraz zakres informacji, które powinny się w nich znaleźć.
    Następnie wyłoniony koordynator poprosił poszczególne komórki organizacyjne urzędu miasta, żorskie jednostki i instytucje o przygotowanie potrzebnych informacji z zakresu realizowanych przez nie zadań.
    Informacje zebrał i całość raportu napisał jeden pracownik Urzędu Miasta Żory, natomiast kolejny z pracowników Urzędu Miasta był odpowiedzialny za opracowanie formy graficznej oraz skład.

    Pyt. 3
    Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie możliwe odpowiedzi):
    a) nie informowano o tym mieszkańców
    b) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej
    c) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd
    d) informowano w radiu bądź telewizji samorządowej
    e) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta/burmistrza/prezydenta
    f) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez samorząd
    g) informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas spotkań z mieszkańcami
    h) władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o opisanie w jaki.

    Pyt. 4.
    Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy?

    Ad. 4
    Podczas debaty na temat raportu o stanie gminy podczas sesji Rady Miasta Żory w dniu 13.06.2019 r. udział wzięło 7 radnych.

    Pyt. 5.
    Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy?

    Ad. 5
    Brak zgłoszeń.

    Pyt. 6
    Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie gminy?

    Ad. 6
    Żaden z mieszkańców nie wypowiedział się na temat raportu o stanie gminy.

    Z poważaniem,
    Adrian Lubszczyk
    Kierownik Biura Promocji, Kultury i Sportu
    Urząd Miasta Żory
    Al. Wojska Polskiego 25, pokój 312
    32 43 48 295

    Urząd Miasta Żory
    Al. Wojska Polskiego 25,
    tel.: +48 32 43 48 200 | fax: +48 32 43 51 215
    email: umzory@um.zory.pl | www.zory.pl
    FB: www.facebook.com/miasto.zory/