Instytucja: MIĘDZYCHÓD
Monitoring: Mieszkańcy i radni wobec raportu o stanie gminy
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1) Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym?
2) Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacje do koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego przygotowaniem
c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie osobą/osobami
e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.
3) Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie możliwe odpowiedzi):
a) nie informowano o tym mieszkańców
b) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej
c) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd
d) informowano w radiu bądź telewizji samorządowej
e) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta/burmistrza/prezydenta
f) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez samorząd
g) informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas spotkań z mieszkańcami
h) władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o opisanie w jaki.
4. Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy?
5. Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy?
6. Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie gminy?
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
Dzień dobry
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej (wniosek z
dnia 10 lutego 2020r.), (nasz znak: RSO.1431.6.2020), przekazuję informacje,
których dotyczył ww. wniosek.
Ad. 1 - Nie
Ad. 2 - a)
Ad. 3 - b)
Ad. 4,5,6
Zgodnie z wykładnią art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji
publicznej - informacje, które zostały już udostępnione w BIP nie podlegają
kolejnemu udostępnianiu na wniosek.
Wyjaśniam, iż w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w
Międzychodzie znajduje się Protokół Nr XII/2019 z Sesji Rady Miejskiej
Międzychodu odbytej dnia 25 czerwca 2019 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta i
Gminy w Międzychodzie w którym znajdują się odpowiedzi na przedstawione
pytania.
Protokół Nr XII/2019 z Sesji Rady Miejskiej Międzychodu odbytej dnia 25
czerwca 2019 r.
Adres do strony internetowej:
http://bip.miedzychod.pl/rada/protokoly/sesje/2019/184/942
Ponadto informuję, iż nagrania z Sesji Rady Miejskiej Międzychodu
udostępnione są również w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i
Gminy w Międzychodzie pod wskazanym adresem
Adres do strony internetowej:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL4VpWwGLq7H051OJ1LFbt7-dV-C9Ji4xX
Agata Ceglarek
Młodszy referent ds. obrony cywilnej,
ppoż. i informacji publicznej.
Tel: 95 748 8100 wew. (216)
e-mail: <mailto:oc@miedzychod.pl> oc@miedzychod.pl