2016-XVIII-205.pdf
|
UCHWAŁA NR XVIII/205/2016 RADY GMINY SZEMUD z dnia 15 kwietnia 2016 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących budżetu obywatelskiego na rok 2017. Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ) Rada Gminy Szemud uchwala, co następuje: § 1. 1. Postanawia się przeprowadzić konsultacje społeczne, zwane dalej „konsultacjami”, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu Gminy Szemud na wskazane przez mieszkańców propozycje projektów zadań w roku 2017. 2. Ta część wydatków z budżetu Gminy, o której mowa w ust. 1, zwana jest dalej „Budżetem Obywatelskim”. § 2. Konsultacje w sprawie Budżetu Obywatelskiego obejmują teren całej gminy, a uczestniczyć w nich mogą wszyscy mieszkańcy Gminy Szemud, którzy do 31.08. 2016 r. ukończyli 16 lat. § 3. Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzenia konsultacji, zwane dalej „zasadami”, określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały. § 4. 1. Przedmiotem konsultacji są propozycje projektów jednorocznych zadań, należących do zadań własnych gminy, zgłaszanych przez uprawnione do tego podmioty, które przeszły weryfikację formalno - prawną i zostały wybrane przez Zespół Opiniujący powołany przez Wójta oraz umieszczone na kartach do głosowania – zgodnie z zasadami, o których mowa w § 3. 2. Wzór formularza zgłaszania propozycji projektów, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 2 do niniejszej uchwały. 3. Wzór karty do głosowania, o której mowa w ust. 1, określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały. § 5. Harmonogram konsultacji został ujęty w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały. § 6. O wynikach konsultacji Wójt poinformuje na stronie internetowej Urzędu Gminy niezwłocznie po zakończeniu konsultacji. § 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy . § 8. 1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. 2. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Szemud, na stronie internetowej Gminy Szemud oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Przewodnicząca Rady Gminy Aleksandra Perz Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 1 Załącznik nr 1 do uchwały nr XVIII/205/2016 Rady Gminy Szemud z dnia 15 kwietnia 2016 r. ZASADY BUDŻETU OBYWATELSKIEGO NA ROK 2017. Rozdział 1 Postanowienia ogólne § 1. 1. Konsultacje społeczne w sprawie części wydatków z budżetu Gminy określane są jako „Budżet Obywatelski ”. 2. Postuluje się, że kwota z budżetu Gminy, której dotyczy Budżet Obywatelski, w 2017 r. łącznie wyniesie nie więcej niż 100. 000 zł. 3. W ramach Budżetu Obywatelskiego mogą być proponowane projekty zadań, które należą do zadań własnych gminy. Rozdział 2 Zgłaszanie projektów § 2. Propozycję projektu zadania do zrealizowania w ramach Budżetu Obywatelskiego może zgłosić: Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 1 a) każdy mieszkaniec Gminy Szemud, posiadający czynne prawo wyborcze, b) organizacja pozarządowa działająca na terenie Gminy Szemud pod warunkiem uzyskania już na etapie zgłaszania poparcia co najmniej 15 mieszkańców Gminy posiadających czynne prawo wyborcze. § 3. 1. Formularz zgłaszania propozycji projektów zadań do zrealizowania w ramach Budżetu Obywatelskiego jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Gminy: www. szemud.pl oraz w Kancelarii Urzędu Gminy . 2. Wypełnione formularze, o których mowa w ust. 1 składa się w wersji pisemnej w Kancelarii Urzędu Gminy. Kancelaria Urzędu Gminy oznacza dokładną datę i godzinę złożenia formularza propozycji projektu. Rozdział 3 Weryfikacja projektów § 4. 1.Zespół Opiniujący powołany przez Wójta weryfikuje propozycje projektów zadań pod względem formalno-prawnym według następujących kryteriów: a) możliwości realizacji projektu za kwotę wskazaną w formularzu zgłoszeniowym, b) kosztu nieprzekraczającego 50.000 zł, przy jednoczesnym wskazaniu przybliżonego rzeczywistego kosztu realizacji projektu zadania, c) możliwości zabezpieczenia w budżecie na kolejne lata ewentualnych kosztów, które projekt będzie generował w przyszłości, 2. Zespół Opiniujący po przeprowadzonej weryfikacji o której mowa w ust.1 oraz przeprowadzeniu oceny projektów zadań pod względem ich wartości społecznej (jaki problem rozwiązuje realizacja zadania; wpływ realizacji zadania na życie mieszkańców; planowane do osiągnięcia rezultaty; na ile projekt zadania jest niezbędny do realizacji) dokonuje wyboru projektów zadań, które znajdą się na ostatecznej liście podlegającej głosowaniu. Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 2 3. Zespół Opiniujący obraduje i dokonuje wyboru projektów zadań, które znajdą się na liście o której mowa w ust. 2 zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 swojego składu. Wybrane projekty zadań umieszcza się na liście według kolejności złożenia formularza propozycji projektu ( § 3 ust. 2 ). Rozdział 4 Wybór projektów § 5. 1. Projekty zadań są oceniane w głosowaniu powszechnym. 2. Prawo udziału w głosowaniu ma każdy mieszkaniec Gminy, który do 31.08. 2016 r. ukończył 16 lat. § 6. 1. Głosowanie przeprowadza się w wyznaczonych punktach (punkcie), gdzie będzie można wypełnić i złożyć kartę do głosowania. 2.Listę punktów do głosowania podaje Wójt do publicznej wiadomości co najmniej 14 dni przed datą głosowania. § 7. 1. Głosowanie odbywa się poprzez wybranie jednego projektu zadania z listy projektów o której mowa w § 4 ust. 2. 2. Na karcie do głosowania podaje się nazwy zadań, szacunkowy koszt ich realizacji, oraz informację jak oddać prawidłowo głos. Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 3 3. Opis projektów zadań dostępny będzie na stronie Urzędu Gminy oraz w punkcie do głosowania. § 8. 1. Obliczenie wyniku głosowania polega na zsumowaniu głosów oddanych na każdy z projektów. 2. Do realizacji zostają przeznaczone te projekty zadań, które uzyskały największą liczbę głosów, aż do wyczerpania kwoty wydatków z budżetu, której dotyczy Budżet Obywatelski określony w § 1 ust. 2. 3. Informacja o wyniku głosowania podawana jest niezwłocznie: a) na stronie internetowej Urzędu Gminy , b) w formie komunikatu w miesięczniku gminnym "Lesok". § 9. Wójt złoży sprawozdanie z przebiegu konsultacji oraz poda wyniki głosowania w sprawie Budżetu Obywatelskiego na najbliższej sesji Rady Gminy, po zakończeniu konsultacji. Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 4 Załącznik nr 2 do uchwały nr XVIII/205/2016 Rady Gminy Szemud z dnia 15 kwietnia 2016 r. FORMULARZ ZGŁOSZENIA ZADANIA DO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO OPIS ZADANIA Nazwa zadania Lokalizacja nieruchomości, w obrębie której winno zostać zrealizowane zadanie/np. adres, nr działki/ Szacunkowy koszt realizacji zadania* z zastrzeżeniem, iż wartość zadania nie może przekroczyć łącznie kwoty 50. 000 Zł /brutto/ Imię i nazwisko albo nazwa zgłaszającego zadanie Adres zamieszkania albo siedziba i adres zgłaszającego zadanie Nr PESEL albo nr Regon zgłaszającego zadanie Numer telefonu Adres e - mail Skrótowy opis zadania. Należy w kilku zdaniach opisać czego projekt zadania dotyczy Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 1 Uzasadnienie realizacji zadania Proszę w kilku zdaniach opisać np.: Jaki problem rozwiąże zrealizowanie projektu? Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców wraz z planowanymi do osiągnięcia rezultatami? Na ile jest on niezbędny do realizacji i osiągnięciu jakich celów społecznych służy? Ewentualne załączniki i dodatkowe materiały np. zdjęcia, mapki, szkice, ekspertyzy, opracowania graficzne, kalkulacja kosztów itp OŚWIADCZENIA : Zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia wszelkich działań i prac w ramach Budżetu partycypacyjnego Gminy Szemud Oświadczam, iż wszystkie podane w formularzu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym. Data i podpis zgłaszającego projekt : *przedstawione koszty są szacunkowe i poglądowe; koszt realizacji może ulec zmianie w następstwie weryfikacji formalno-prawnej. Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 2 LISTA POPARCIA Nazwa zadania………………………………………………………………………………… (w przypadku większej ilości podpisów należy dołączyć kolejną listę) OŚWIADCZENIE: Składając podpis poparcia wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do wdrożenia Budżetu Obywatelskiego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) Lp. Imię i nazwisko Adres PESEL Podpis 1 2 3 4 5 6 7 8 Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 3 9 10 11 12 13 14 15 Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 4 Załącznik nr 3 do uchwały nr XVIII/205/2016 Rady Gminy Szemud z dnia 15 kwietnia 2016 r. KARTA DO GŁOSOWANIA W celu oddania prawidłowego głosu należy wybrać tylko jeden projekt z poniższej listy poprzez postawienie znaku „x” w odpowiednim polu w kolumnie „wybór”, wpisać swój nr PESEL a także podpisać zawarte na karcie oświadczenie. Zasady głosowania: 1. Głosujący wybiera tylko jeden projekt z poniższej listy, 2. Można tylko jeden raz wziąć udział w głosowaniu na projekt do budżetu obywatelskiego. Głos uznaje się za nieważny jeśli zachodzi co najmniej jedna z poniższych okoliczności: 1. Głosujący nie zaznaczył żadnego pola na karcie lub wybrano więcej niż jeden projekt. 2. Mieszkaniec odda więcej niż jedną kartę do głosowania, 3. Numer PESEL jest niepoprawny, 4. Oświadczenie zawarte na karcie nie zostało podpisane Dane osobowe i oświadczenie głosującego Dane głosującego: Imię i nazwisko:………………………… PESEL: ………………………………… adres zam.:……………………………….. OŚWIADCZENIE Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do weryfikacji poprawności danych w ramach prowadzonych konsultacji Budżetu Obywatelskiego na 2017 rok. Data głosowania…………………………………. Czytelny podpis głosującego:……………………... Lista projektów zgłoszonych do budżetu obywatelskiego na 2017 rok podlegających konsultacjom Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 1 Lp. NAZWA ZADANIA ( TYTUŁ PROJEKTU) LOKALIZACJA ORIENTACYJNY KOSZT WYBÓR (miejsce na postawienie znaku X) 1. 2. 3. Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 2 Załącznik nr 4 do uchwały nr XVIII/205/2016 Rady Gminy Szemud z dnia 15 kwietnia 2016 r. Harmonogram konsultacji Od 1 czerwca do 30 czerwca 2016 r. Składanie przez mieszkańców propozycji projektów zadań do Budżetu Obywatelskiego na rok 2017 od 15 lipca do 1 sierpnia 2016 r. Weryfikacja propozycji projektów zadań przez Zespół Opiniujący i ustalenie ostatecznej listy projektów zadań do głosowania . Do 20 sierpnia 2016 r. Ogłoszenie listy projektów zadań wybranych przez Zespół Opiniujący. od 12 września do 25 września 2016 r. Głosowanie nad propozycjami projektów zadań . do 10 października 2016 r. Ogłoszenie wyników. Id: F2E16BB6-3366-4353-8F89-7BF6E9884269. Podpisany Strona 1
|
Uchwała-Nr-IX-_-87-_-2015.pdf
|
UCHWAŁA NR IX/87/2015 RADY GMINY SZEMUD z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm. w związku z art. 19c ust. l ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 1118 z późn. zm.) uchwala się, co następuje: § 1. Określa się tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej w Gminie Szemud, zwanej dalej „Gminą". § 2. 1. Wnioski o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej, zwane dalej „wnioskami", mogą składać mieszkańcy Gminy Szemud bezpośrednio bądź za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 19b ust. l ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwane dalej „wnioskodawcami". 2. Wnioski mogą dotyczyć zadań publicznych, o których mowa w art. 19b ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 3. Wnioski składa się w Urzędzie Gminy Szemud. § 3. 1. Wnioski, o których mowa w § 2, przyjmowane są w trybie określonym przez ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, póz. 1071 z późn. zm.) 2. Ramowy wzór wniosku określony jest w odpowiednich załącznikach nr 1 lub 2 do niniejszej uchwały. 3. Do wniosku należy dołączyć: 1) w przypadku organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie: a) kopię aktualnego dokumentu rejestracyjnego podmiotu, b) oświadczenie osoby upoważnionej do składania w imieniu wnioskodawcy oświadczeń woli o braku zaległości w zapłacie obowiązkowych zobowiązań publiczno-prawnych, c) pisemne oświadczenie mieszkańców, których dany podmiot reprezentuje, potwierdzające ich zaangażowanie w realizację zadania publicznego. 2) w przypadku osób fizycznych i nieformalnych grup mieszkańców - pisemne oświadczenie wszystkich osób wchodzących w ich skład potwierdzające ich zaangażowanie w realizację zadania publicznego oraz wskazujące osobę lub osoby, przez które będą reprezentowane. 4. Przykładowy wzór oświadczenia, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 zawiera załącznik nr 3 do mniejszej uchwały. § 4. Wnioski o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej rozpatruje Wójt Gminy Szemud . § 5. 1. Oceny wniosków dokonuje się na podstawie szczegółowych kryteriów określonych w załącznikach nr 4 i 5 do niniejszej Uchwały. 2. Po dokonaniu oceny wniosku, dokonuje się analizy możliwości zaangażowania środków Gminy w realizację inicjatywy lokalnej, a następnie niezwłocznie zawiadamia wnioskodawców o sposobie załatwienia wniosku. 3. W przypadku przyjęcia wniosku do realizacji Wójt Gminy Szemud podpisuje z wnioskodawcami umowę na czas określony o wykonanie inicjatywy lokalnej. § 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Szemud. § 7. 1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. Id: 453221D7-AA68-43AA-B1F8-3EFF2656D272. Podpisany Strona 1 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. Przewodnicząca Rady Gminy Aleksandra Perz Id: 453221D7-AA68-43AA-B1F8-3EFF2656D272. Podpisany Strona 2 ��������������� ���������������������������������������� �� ������������������������! ��������������������������������������������������������������������������������������� ������������������� ������������������������������������������� ��������������"�������"������#������� ����"������� $���" %"�&��������'��' �����(������"��)�� ��� '�*�+�� )��,���* %-����$.$/�$ ����"�������������� �+����"���0������"������� ��������������0�1��������+����"�������������� �2 �����������������'����"�'����*����3���������4 ��������������������������������������������������������������������������������������� ��������������������������� Id: 453221D7-AA68-43AA-B1F8-3EFF2656D272. Podpisany Strona 1 %5�"�"'�� �5���0�'�������* &����*����3���������! �/5!�����������������0��5�����"'(5����)�����5���0�'��������"'����3����6�5��3��'��* &���� ���'�) ����5��"'���3���6�5*��)��������&�����������������������)���������������"'(5����� �0�����7)���� 5��3('����"'����3����6�5�����5���0�'���������'5!� �������������������*��"5�������6���*���*��3! ���'����5�"��'����1��"�����"'�8������*����3������0�����������������5�#&���"�����������*�6���'��� �"#&)��5�"��*����0����������3�"'���1����*�����"���7�#���'5!��9�1���' ��������8�5��5�"���"#& 5�5����3���������������3�'��(����8�����&(�������&��5�6������������"���������! � 0��������'���������*����3��������� .�'����5��5�"������"������#�2 Id: 453221D7-AA68-43AA-B1F8-3EFF2656D272. Podpisany Strona 2 �������������� ���������������������������������������� �� ������������������������! ������������������������������������������������������������������������������������������� ������������������� ������������������������������������������� ��������������"�������"������#������� ����"������� $���" %"�&��������'��' �����(������"��)�� ��� '�*�+�� )��,���* %-����$.$/�$ ����"�����������0��������1 �!�2���� �0�����"0�������3�����"�����������'���*���&���"�&�4������5 6�7���' ��������8�0�"������9��������������"���:�#��0�'�������3������������4�7�������� ���*����3(��������! �!������ ���������4������"������� ;!������ �+����"���4������"������� 5���������������������������������������������������������������������������������������������� ������������� �����������!�"����#������������������$������������������#������������������������� ����������������������������������� ����������%��!����������������#������������������������� ����������������� ������&�������� ��������#�����������������'������������ ����������#�� ���������� %! ��������������4�7������������������* &�+����"�������������� �1 Id: 453221D7-AA68-43AA-B1F8-3EFF2656D272. Podpisany Strona 1 �����������������'����"�'����*����3���������5 ("����#����������������������������������������#�����$������$����%&���������������������#�� ��$��������������������������%���������� ������������������ ��������! %0�"�"'�� �0���4�'�������* &����*����3���������! �/0!�����������������4��0�����"'(0����)�����0���4�'��������"'����3����9�0��3��'��* &���� ���'�) ����0��"'���3���9�0*��)��������&�����������������������)���������������"'(0����� �4�����:)���� 0��3('����"'����3����9�0�����0���4�'���������'0!� �������������������*��"0�������9���*���*��3! ���'����0�"��'����7��"�����"'�8������*����3������4�����������������0�#&���"�����������*�9���'��� �"#&)��0�"��*����4����������3�"'���7����*�����"���:�#���'0!��6�7���' ��������8�0��0�"���"#& 0�0����3���������������3�'��(����8�����&(�������&��0�9������������"���������! � 4��������'���������*����3��������� .�'����0��0�"������"������#�1 Id: 453221D7-AA68-43AA-B1F8-3EFF2656D272. Podpisany Strona 2 Zał�cznik nr 3 do uchwały Rady Gminy Szemud nr IX/87/2015 z dnia 25 czerwca 2015 r. Szemud, Do Urz�du Gminy Szemud Ul Kartuska 13 84-217 Szemud O�WIADCZENIE OSÓB FIZYCZNYCH I NIEFORMALNYCH GRUP MIESZKA�CÓW potwierdzaj�ce zaanga�owanie w realizacj� zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej Poni�ej wymienione osoby potwierdzaj� swoje zaanga�owanie w realizacj� zdania publicznego pn ................……………………………………………………………………. ……………………………………..nazwa zadania/ w ramach inicjatywy lokalnej. Wskazujemy osob� lub osoby, przez które b�dziemy reprezentowani: Lp Imi� Nazwisko PESEL Podpis Czytelne podpisy osób składaj�cych o�wiadczenie: Lp. Imi� Nazwisko Podpis 1. 2. 3. 4. 5. 6. Id: 453221D7-AA68-43AA-B1F8-3EFF2656D272. Podpisany Strona 1 ��������������� �������������������������������������� �!�� ������������ �����������" ���������������������������������������������������������������������������������� ������������������������������������������� ������������������ !� �����������������"������������#��� #������ �� �$� ��%&� �����������'�����(�#�������������)�����$�( #������ �� �$� ��%&� ������������'�����(�#�������������)����$�( #������ �� �$� ��%&� ����������*�'�����(�#�������������)��*�$�( #������ �� �$� ��%&� ����*�������'�����(�#�������������)����$�( #������ �� �$� ��%&� �$���& +���'������(�#��������������)������$�( ������������������������������������������������������������������������������������������� ����������������� �������������������������������������������������������$���%����&����$�'��� ���+����$������+ �$!��(� ���$��,(��� �������� +�$�� ��,� -� ��� ��" ��������������(����� !������������������������������������������������������� ������������$���%����& ���$� �� ���+��� � $������+ � $!��(� � �� � $��,(��� � ������� + � $�� � � ,� -� � �� ��. � -����� � $�� � !��/% ��,��� /01��#���,���!������1���-%�- � 2��+ �(0���������" ��������������������������������������������������������� �������� Id: 453221D7-AA68-43AA-B1F8-3EFF2656D272. Podpisany Strona 1 ��������������� ���������������������������������������� �� ������������������������! ��������������������������������������������������������������������������������������� ������������������������������������������� ���������������������������������������� ���������������������� "��#�$%�&�����'&�������(���'#�' �� �������#�$���������� )���*�(�+�,�����������������������+�&�# ���-�����+�,����������������������.�&�# ���������-�, ��������������������&�# ����������,��������������������������&�# ������������������������������������������������������������������������������������������������ ������������ ������������������������������������������������������ �����!�����"�������������������������� ��������!����������������� #������ �����!�����"�������������������������!������������������������������������� ����!������������������������������� ������������!���������������������������������������������������������������$�%&������������ ����������������%��������������������������������������� �������������������!"�!�����������������#������������$��� $�����������&����/*�������������,�����#�$�������������0�������&�# $�����������&����/*������������.�,�����#�$�������������0���.�&�# $�����������&����/*������.�����+�,�����#�$�������������0���+�&�# $�����������&����/*������+�������,�����#�$�������������0�����&�# $�����������&����/*���&���*�(���,������#�$���������������0�����&�# ���������������������������������������������������������������������$����������������������� ��������������� ��������������������������������������������������������%���&����'����%�(�������(����&������(��& ��#� ���&��'#�������������(�&�����'��1��������! �����������)�*�����!"�������������������������������������������������������!������������%���&����' ���%�( ������(��� �&������(�� & ��#�� ���&��'#����� ��������(� &����� '��1��� �����2� 1������&��� ��3/�� '����345��$���'��� ������5���1/�1���6��(��#4���������! ��������'�������������������������()������������������������������ Id: 453221D7-AA68-43AA-B1F8-3EFF2656D272. Podpisany Strona 1
|
Uchwała-Nr-IX-_-88-_-2015.pdf
|
UCHWAŁA NR IX/88/2015 RADY GMINY SZEMUD z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących budżetu obywatelskiego na rok 2016. Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) Rada Gminy Szemud uchwala, co następuje: § 1. 1. Postanawia się przeprowadzić konsultacje społeczne, zwane dalej „konsultacjami”, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu Gminy Szemud na wskazane przez mieszkańców propozycje projektów zadań w roku 2016. 2. Ta część wydatków z budżetu Gminy , o której mowa w ust. 1, zwana jest dalej „Budżetem Obywatelskim”. § 2. Konsultacje w sprawie Budżetu Obywatelskiego obejmują teren całej gminy, a uczestniczyć w nich mogą wszyscy mieszkańcy Gminy Szemud którzy do 30.09. 2015 r. ukończyli 16 lat. § 3. Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzenia konsultacji, zwane dalej „zasadami”, określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały. § 4. 1. Przedmiotem konsultacji są propozycje projektów jednorocznych zadań, należących do zadań własnych gminy, zgłaszanych przez uprawnione do tego podmioty, które przeszły weryfikację formalno- prawną i zostały wybrane przez Zespół Opiniujący powołany przez Wójta oraz umieszczone na kartach do głosowania – zgodnie z zasadami, o których mowa w § 3. 2. Wzór formularza zgłaszania propozycji projektów, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 2 do niniejszej uchwały. 3. Wzór karty do głosowania, o której mowa w ust. 1, określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały. § 5. Harmonogram konsultacji został ujęty w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały. § 6. O wynikach konsultacji Wójt poinformuje na stronie internetowej Urzędu Gminy niezwłocznie po zakończeniu konsultacji. § 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy . § 8. 1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. 2. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Szemud, na stronie internetowej Gminy Szemud oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Przewodnicząca Rady Gminy Aleksandra Perz Id: 5721EB2F-8ABE-4D64-B63E-0648B9C783CD. Podpisany Strona 1 Za•�cznik nr 1 do uchwa•y nr IX/88/2105 Rady Gminy Szemud z dnia 25 czerwca 2015 r. . ZASADY BUD�ETU OBYWATELSKIEGO NA ROK 2016. Rozdzia• 1 Postanowienia ogólne § 1. 1. Konsultacje spo•eczne w sprawie cz��ci wydatków z bud�etu Gminy okre�lane s� jako „ Bud�et Obywatelski ”. 2. Postuluje si�, �e kwota z bud�etu Gminy, której dotyczy Bud�et Obywatelski, w 2016r. •�cznie wyniesie nie wi�cej ni� 100. 000 z•. 3. W ramach Bud�etu Obywatelskiego mog� by� proponowane projekty zada�, które nale�� do zada� w•asnych gminy. Rozdzia• 2 Zg•aszanie projektów § 2. Propozycj� projektu zadania do zrealizowania w ramach Bud�etu Obywatelskiego mo�e zg•osi�: a) ka�dy mieszkaniec Gminy Szemud, posiadaj�cy czynne prawo wyborcze, b) organizacja pozarz�dowa dzia•aj�ca na terenie Gminy Szemud pod warunkiem uzyskania ju� na etapie zg•aszania poparcia co najmniej 15 mieszka�ców Gminy posiadaj�cych czynne prawo wyborcze. § 3. 1. Formularz zg•aszania propozycji projektów zada� do zrealizowania w ramach Bud�etu Obywatelskiego jest dost�pny na stronie internetowej Urz�du Gminy: www. szemud.pl oraz w Kancelarii Urz�du Gminy . 2. Wype•nione formularze, o których mowa w ust. 1 sk•ada si� w wersji pisemnej w Kancelarii Urz�du Gminy. Kancelaria Urz�du Gminy oznacza dok•adn� dat� i godzin� z•o�enia formularza propozycji projektu. Id: 5721EB2F-8ABE-4D64-B63E-0648B9C783CD. Podpisany Strona 1 Rozdzia• 3 Weryfikacja projektów § 4. 1. Zespó• Opiniuj�cy powo•any przez Wójta weryfikuje propozycje projektów zada� pod wzgl�dem formalno-prawnym wed•ug nast�puj�cych kryteriów: a) mo�liwo�ci realizacji projektu za kwot� wskazan� w formularzu zg•oszeniowym, b) kosztu nieprzekraczaj�cego 50.000 z•, przy jednoczesnym wskazaniu przybli�onego rzeczywistego kosztu realizacji projektu zadania, c) mo�liwo�ci zabezpieczenia w bud�ecie na kolejne lata ewentualnych kosztów, które projekt b�dzie generowa• w przysz•o�ci, 2. Zespó• Opiniuj�cy po przeprowadzonej weryfikacji o której mowa w ust.1 oraz przeprowadzeniu oceny projektów zada� pod wzgl�dem ich warto�ci spo•ecznej (jaki problem rozwi�zuje realizacja zadania; wp•yw realizacji zadania na �ycie mieszka�ców; planowane do osi�gni�cia rezultaty; na ile projekt zadania jest niezb�dny do realizacji) dokonuje wyboru projektów zada�, które znajd� si� na ostatecznej li�cie podlegaj�cej g•osowaniu. 3. Zespó• Opiniuj�cy obraduje i dokonuje wyboru projektów zada�, które znajd� si� na li�cie o której mowa w ust. 2 zwyk•� wi�kszo�ci� g•osów w obecno�ci co najmniej 2/3 swojego sk•adu. Wybrane projekty zada� umieszcza si� na li�cie wed•ug kolejno�ci z•o�enia formularza propozycji projektu ( § 3 ust. 2 ). Rozdzia• 4 Wybór projektów § 5. 1. Projekty zada� s� oceniane w g•osowaniu powszechnym. 2. Prawo udzia•u w g•osowaniu ma ka�dy mieszkaniec Gminy, który do 30.09. 2015 r. uko�czy• 16 lat. § 6. 1. G•osowanie przeprowadza si� w wyznaczonych punktach (punkcie), gdzie b�dzie mo�na wype•ni� i z•o�y� kart� do g•osowania. 2. List� punktów do g•osowania podaje Wójt do publicznej wiadomo�ci co najmniej 14 dni przed dat� g•osowania. Id: 5721EB2F-8ABE-4D64-B63E-0648B9C783CD. Podpisany Strona 2 § 7. 1. G•osowanie odbywa si� poprzez wybranie jednego projektu zadania z listy projektów o której mowa w § 4 ust. 2. 2. Na karcie do g•osowania podaje si� nazwy zada�, szacunkowy koszt ich realizacji, oraz informacj� jak odda� prawid•owo g•os. 3. Opis projektów zada� dost�pny b�dzie na stronie Urz�du Gminy oraz w punkcie do g•osowania. § 8. 1. Obliczenie wyniku g•osowania polega na zsumowaniu g•osów oddanych na ka�dy z projektów. 2. Do realizacji zostaj� przeznaczone te projekty zada�, które uzyska•y najwi�ksz� liczb� g•osów, a� do wyczerpania kwoty wydatków z bud�etu, której dotyczy Bud�et Obywatelski okre�lony w § 1 ust. 2. 3. Informacja o wyniku g•osowania podawana jest niezw•ocznie: a) na stronie internetowej Urz�du Gminy , b) w formie komunikatu w miesi�czniku gminnym "Lesok". § 9. Wójt z•o�y sprawozdanie z przebiegu konsultacji oraz poda wyniki g•osowania w sprawie Bud�etu Obywatelskiego na najbli�szej sesji Rady Gminy, po zako�czeniu konsultacji. Id: 5721EB2F-8ABE-4D64-B63E-0648B9C783CD. Podpisany Strona 3 Załącznik nr 2 do uchwały nr IX/88/2105 Rady Gminy Szemud z dnia 25 czerwca 2015 r. FORMULARZ ZGŁOSZENIA ZADANIA DO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO OPIS ZADANIA Nazwa zadania Lokalizacja nieruchomości, w obrębie której winno zostać zrealizowane zadanie/np. adres, nr działki/ Szacunkowy koszt realizacji zadania* z zastrzeżeniem, iż wartość zadania nie może przekroczyć łącznie kwoty 50. 000 Zł /brutto/ Skrótowy opis zadania. Należy w kilku zdaniach opisać czego projekt zadania dotyczy Imię i nazwisko albo nazwa zgłaszającego zadanie Adres zamieszkania albo siedziba i adres zgłaszającego zadanie Nr PESEL albo nr Regon zgłaszającego zadanie Numer telefonu Adres e -mail Id: 5721EB2F-8ABE-4D64-B63E-0648B9C783CD. Podpisany Strona 1 Uzasadnienie realizacji zadania Proszę w kilku zdaniach opisać np.: Jaki problem rozwiąże zrealizowanie projektu? Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców wraz z planowanymi do osiągnięcia rezultatami? Na ile jest on niezbędny do realizacji i osiągnięciu jakich celów społecznych służy? Ewentualne załączniki i dodatkowe materiały np. zdjęcia, mapki, szkice, ekspertyzy, opracowania graficzne, kalkulacja kosztów itp OŚWIADCZENIA : � Zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia wszelkich działań i prac w ramach Budżetu partycypacyjnego Gminy Szemud � Oświadczam, iż wszystkie podane w formularzu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym. Data i podpis zgłaszającego projekt : *przedstawione koszty są szacunkowe i poglądowe; koszt realizacji może ulec zmianie w następstwie weryfikacji formalno-prawnej. Id: 5721EB2F-8ABE-4D64-B63E-0648B9C783CD. Podpisany Strona 2 Zał�cznik nr 3 do uchwały nr IX/88/2105 Rady Gminy Szemud z dnia 25 czerwca 2015 r. KARTA DO GŁOSOWANIA W celu oddania prawidłowego głosu nale�y wybra� tylko jeden projekt z poni�szej listy poprzez postawienie znaku „x” w odpowiednim polu w kolumnie „wybór”, wpisa� swój nr PESEL a tak�e podpisa� zawarte na karcie o�wiadczenie. ������������������ 1. Głosuj�cy wybiera tylko jeden projekt z poni�szej listy, 2. Mo�na tylko jeden raz wzi�� udział w głosowaniu na projekt do bud�etu obywatelskiego. Głos uznaje si� za niewa�ny je�li zachodzi co najmniej jedna z poni�szych okoliczno�ci: 1. Głosuj�cy nie zaznaczył �adnego pola na karcie lub wybrano wi�cej ni� jeden projekt. 2. Mieszkaniec odda wi�cej ni� jedn� kart� do głosowania, 3. Numer PESEL jest niepoprawny, 4. O�wiadczenie zawarte na karcie nie zostało podpisane ��������������������������������������� Dane głosuj�cego: Imi� i nazwisko:………………………… PESEL: ………………………………… adres zam.:……………………………….. O�WIADCZENIE Zgodnie z ustaw� z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z pó�n.zm.) wyra�am zgod� na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezb�dnych do weryfikacji poprawno�ci danych w ramach prowadzonych konsultacji Bud�etu Obywatelskiego na 2016 rok. Data głosowania…………………………………. Czytelny podpis głosuj�cego:……………………... Lista projektów zgłoszonych do bud�etu obywatelskiego na 2016 rok podlegaj�cych konsultacjom Lp. NAZWA ZADANIA ( TYTUŁ PROJEKTU) LOKALIZACJA ORIENTACYJNY KOSZT WYBÓR (miejsce na postawienie znaku X) 1. 2. 3. Id: 5721EB2F-8ABE-4D64-B63E-0648B9C783CD. Podpisany Strona 1 Zał�cznik nr 4 do uchwały nr IX/88/2105 Rady Gminy Szemud z dnia 25 czerwca 2015 r. Harmonogram konsultacji Od 3sierpnia do 31sierpnia 2015 r. Składanie przez mieszka�ców propozycji projektów zada� do Bud�etu Obywatelskiego na rok 2016 od 1 wrze�nia do 15 wrze�nia 2015 r. Weryfikacja propozycji projektów zada� przez Zespół Opiniuj�cy i ustalenie ostatecznej listy projektów zada� do głosowania . Do 20 wrze�nia 2015 r. Ogłoszenie listy projektów zada� wybranych przez Zespół Opiniuj�cy. od 1 pa�dziernika do 15 pa�dziernika 2015 r. Głosowanie nad propozycjami projektów zada� . do 31 pa�dziernika 2015 r. Ogłoszenie wyników. Id: 5721EB2F-8ABE-4D64-B63E-0648B9C783CD. Podpisany Strona 1
|
Uchwała-Nr-LIV-_-544-_-2014.pdf
|
UCHWAŁA NR LIV/544/2014 RADY GMINY SZEMUD z dnia 27 marca 2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy Szemud środków stanowiących fundusz sołecki Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 2 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 lutego 2014r. o funduszu sołeckim (Dz. U. z 2014r. poz. 301) Rada Gminy Szemud uchwala, co następuje: § 1. Rada Gminy Szemud wyraża zgodę na wyodrębnienie w budżecie gminy Szemud środków stanowiących fundusz sołecki. § 2. Uchyla się Uchwałę Nr LIII/528/2014 Rady Gminy Szemud z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy Szemud na rok 2015 środków stanowiących fundusz sołecki. § 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Szemud. § 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Rady Gminy Szemud mgr Grzegorz Lasowski Id: 67B73270-AD6C-45DF-8FEB-0CBB53E7ACE7. Uchwalony Strona 1
|
Uchwała-Nr-VII-_-67-_-2015.pdf
|
UCHWAŁA NR VII/67/2015 RADY GMINY SZEMUD z dnia 23 kwietnia 2015 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Szemud Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r.,poz. 594 ze zm.) Rada Gminy Szemud uchwala, co następuje: § 1. Konsultacje z mieszkańcami Gminy Szemud, zwane dalej konsultacjami przeprowadza się: 1) w przypadkach określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, 2) w sprawach ważnych dla gminy. § 2. Wójt Gminy Szemud jest uprawniony do podejmowania decyzji o przeprowadzeniu konsultacji na zasadach określonych w niniejszym dokumencie, o ile nie zostały one zastrzeżone do kompetencji Rady Gminy Szemud. § 3. 1. Konsultacje społeczne mogą być przeprowadzane na podstawie: 1) uchwały Rady Gminy Szemud, 2) zarządzenia Wójta Gminy Szemud. 2. Wniosek o przeprowadzenie konsultacji społecznych powinien określać: 1) proponowany termin i zakres przedmiotu konsultacji, 2) propozycję formy konsultacji, 3) określenie sposobu udziału wnioskodawcy w organizacji i prowadzeniu konsultacji, 4) uzasadnienie potrzeby przeprowadzenia konsultacji społecznych. § 4. Konsultacje społeczne mają charakter opiniodawczy a ich wyniki nie wiążą organów chyba, że ustawa stanowi inaczej. § 5. Przeprowadzenie konsultacji społecznych poprzedzone jest przygotowaniem przez Wójta Gminy Szemud procedury polegającej w szczególności na: 1) wyznaczeniu osoby koordynującej i odpowiedzialnej za przeprowadzenie konsultacji społecznych, 2) wyborze formy i sposobu przeprowadzenia konsultacji społecznych, 3) zaplanowaniu procedury konsultacji społecznych, 4) określeniu sposobu ich finansowania. § 6. 1. Przeprowadzenie konsultacji społecznych powinno być poprzedzone akcją informacyjną, trwającą co najmniej 14 dni. Informacje w tym zakresie powinny zawierać co najmniej przedmiot konsultacji, formę, sposób i miejsce prowadzenia konsultacji, ich termin oraz zakres terytorialny. 2. Akcja informacyjna o konsultacjach społecznych prowadzona jest poprzez: 1) umieszczanie ogłoszenia na stronie internetowej Gminy Szemud, 2) umieszczanie ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej, 3) umieszczanie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Szemud. 3. Akcja informacyjna o konsultacjach społecznych może być prowadzona poprzez: 1) umieszczanie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń w miejscach ogólnodostępnych, 2) inne efektywne sposoby dotarcia do uczestników konsultacji społecznych. Id: 18ED438A-EBE6-46F2-AD51-051EB9D2AC7B. Podpisany Strona 1 § 7. 1. Wszystkie rozstrzygnięcia dotyczące czasu, formy, sposobu oraz celu przeprowadzania konsultacji podejmuje Wójt Gminy Szemud w drodze zarządzenia. 2. Wybrana forma konsultacji społecznych powinna uwzględniać wyniki wstępnej analizy, określającej adresatów oraz uczestników konsultacji na danym obszarze lub potencjalnie zaangażowanych w dany projekt. 3. W konsultacjach mogą uczestniczyć: 1) wszyscy pełnoletni mieszkańcy Gminy Szemud, jeżeli sprawa dotyczy całej gminy, 2) określona grupa pełnoletnich mieszkańców, jeżeli sprawa dotyczy tej właśnie grupy. § 8. 1. Konsultacje społeczne mogą być przeprowadzone: 1) na protokołowanych, bezpośrednich spotkaniach z uczestnikami konsultacji społecznych, prowadzonych w sposób umożliwiający składanie wniosków i uwag, którym przewodniczy Przewodniczący Rady Gminy Szemud, Wójt Gminy Szemud lub upoważniona przez niego osoba, 2) w formie ankiet, w tym ankiet internetowych, 3) poprzez formularze, w tym internetowe, umożliwiające wyrażenie opinii, 4) przez składanie wniosków i uwag w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub przesyłanych drogą elektroniczną, 5) przez przeprowadzenie badań w celu określenia preferencji społecznych. 6) kurendy tj. konsultacji przeprowadzonych w trybie obiegowym przez Komisję. 2. Wójt Gminy Szemud może powierzyć przeprowadzenie konsultacji społecznych wyspecjalizowanym podmiotom, zajmującym się badaniem opinii publicznej. 3. Konsultacje społeczne przeprowadza się w terminie od 7 dni do 90 dni. § 9. Wyniki konsultacji Wójt Gminy Szemud podaje do wiadomości: 1) Radzie Gminy Szemud, na najbliższej sesji po przeprowadzeniu konsultacji, 2) mieszkańcom gminy, w terminie 30 dni od daty zakończenia konsultacji. § 10. Konsultacje społeczne uznawane są za ważne bez względu na liczbę osób i podmiotów w nich uczestniczących, jeżeli zostały przeprowadzone zgodnie z niniejszą uchwałą. § 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Szemud. § 12. Traci moc uchwała Rady Gminy Szemud z dnia 29 listopada 2012 r. nr XXXI/298/2012 w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Szemud. § 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. Przewodnicząca Rady Gminy Aleksandra Perz Id: 18ED438A-EBE6-46F2-AD51-051EB9D2AC7B. Podpisany Strona 2
|