- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #179
Praworządność szkół #179
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wniosek o udzielenie informacji publicznej przez ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH W OPOLU
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH W OPOLU
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- image001.jpg
- 20240206141856157.pdf
(O) orote
77 423-04-40
ZSS.0133.1.2024 Opole, dnia 06 lutego 2024 t.
Stowatzyszenie dO!PAmina Lab
W związku z ottzymanym w dniu 25 stycznia bt. wnioskiem o udostepnienie
infotmacji publicznej, Dytektot Zespołu Szkół Specjalnych w Opolu, na podstawie
att. 14 ust 1 i ust. 2 ustawy o dostępie do infotmacji publicznej (Dz.U. z 2020 t. poz. 2176)
Dytektot Zespołu Szkół Specjalnych w Opolu poniżej ptzedkłada odpowiedź na pytanie
zgodnie z tteścią wniosku:
l.
2.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 129
Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie śtedniej
ważonej? Tak/Nie
Czy do konkretnych ocen bieżących ptzypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie?
Czy w Państwa placówce oceny śtódtoczne/końcowotoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej atytmetycznej/śtedniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej ptaktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wytażone cyftą (od 1 do 6). Tak/Nie
Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ogtaniczenia co do fatbowania włosów przez
osoby uczące się? Tak/Nie
Czy ktytetia oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
fatbowanie włosów. Tak/Nie
Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci ptzez osoby uczące się?
Tak/Nie
Czy ktytetia oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
pomalowane paznokcie? Tak/Nie
Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżutetii przez osoby
uczące się? Tak/Nie
Czy ktytetia oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
Czy statut szkoły okteśla obowiązujący sttój uczniowski/zasady ubierania się dla osób
uczących się? Tak/Nie
Jeśli tak, ptoszę o ptzywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze
statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubietać? Jeżeli
nie, ptoszę o wpisanie „nie dotyczy”. - nie dotyczy
Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia ptzez osobę uczącą się więcej
niż dopuszczalna liczba tzw. nieptzygotowań do lekcji. Tak/Nie
Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania unocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za brak ptacy domowej. Tak/Nie
1|Strona
16.
1
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
21.
28.
29.
30.
31:
32.
Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub
nienapisane tej kattkówki/sptawdziany w określonym czasie od momentu powtotu do
szkoły po oktesie nieobecności? Tak/Nie
Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się okteślony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może
poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego attykułu/ patagrafu. brak zapisu
Czy statut szkoły przewiduje tekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku
gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zatekwitowane
telefony? Tak/Nie
Jeżeli tak, kto może odebrać zatekwitowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun ptawny/Uczeń/Uczennica
Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
$ 34 Prawa i obowiązki ucznia pkt. 14 4...) lit. a „niekorzystania z telefonów komórkowych ź
innych urządzeń elektronicznych w czasie zajęć dydaktycznych” lit. b „nieutrwalania aparatem
Jotograficznym, telefonem komórkowym, kamerą filmową i innymi urządzeniami rejestrującymi obraz i
dźwięk, zdarzeń, sytuacji, oraz, osób, beż icb zgody”, lit. c „na czas wszelkich zajęć dydaktycznych i
wychowawczych wyłączania i sobowania do torby/plecaka przyniesionego do szkoły, na własną
odpowiedzialność, sbrzętu i urządzeń elektronicznych niewymaganych w procesie dydaktycznym?”
Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać
podtęczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
Czy za dostęp do szafek pobietane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
Czy szkoła ptowadzi BIP? Tak/Nie
Czy szkoła posiada sktzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, ptoszę o podanie jej adresu. /ZSSwOpolu/S
Czy w szkole obowiązują mundutki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundutek na własny koszt? Tak/Nie
27b. Jaki jest koszt zakupu mundutka? Nie dotyczy
Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usptawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/ptzetw lekcyjnych? Tak/Nie
Na jakiej podstawie usptawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie
uzasadnienia /przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np.
lekarskiego?
Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie
drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie
Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
Czy w Państwa Placówce todzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie
katetki pogotowia/udzielenie dziecku pietwszej pomocy ptzedmedycznej? Tak/Nie
2|Strona
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? [ak/Nie
35. Czy todzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
okteślonej kwoty śtodków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego toku szkolnego informuje społeczność szkolną
o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z todziców
-Własnym koncie Rad
-Subkoncie utwotzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej toczne sprawozdania
finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, ptoszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Załącznik ne 1
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie tegulaminu? 'Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego tegulaminu. Załącznik nt 2
42. Czy todzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biotą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? 'Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według
i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? stanowiska
nauczyciela 4,97 etatu
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? '"Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 1 pełny etat, 2 x 0,5 etatu
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego
i ukończonych kutsów. psychologia i oligoftenopedagogika
46. Ile osób uczęszcza na lekcje teligii? 142
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 0
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŹŻ? 1
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodetnizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła enetgii?
'Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne
utządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? 'Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z ucządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w utządzenia i rozwiązania chłodzące (w
przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54, Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
ptzytodzie, np.: ogród watzywny, ogtód deszczowy, łąka kwietna, patk kieszonkowy,
żywa altana? Tak/Nie
3|Strona
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i
wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, któte są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub
tetenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających
tejesttację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
5Ta Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Kotytatze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie)
-Teten wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (ptoszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o infotmacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
5 34Prawa i obowiązki ucznia
1. Obowiązkiem ucznia w Zespole jest nauka, udział w życiu szkoły, przestrzeganie ustalonych norm, w
miarę posiadanych możliwości intelektualnych i psychofizycznych.
2. Uczeń ma prawo do:
1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami pedagogiki specjalnej oraz
bigieny umysłowej,
2) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę
brzed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź „psychicznej oraz ochronę i poszanowanie
godności,
3) szezęgólnie troskliwęgo, życzliwego i podmiotowego traktowania,
4) swobody wyrażania myśli i przekonań, jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
3) zgłaszania dyrektorowi, wychowawcy i innym nauczycielor problemów i wątpliwości oraz
uzyskiwania wyjaśnień, odpowiedzi i wszelkiej możliwej pomocy,
6) własnej aktywności w zdobywaniu i poszerzaniu wiedzy, rozwijania zainteresowań, zdolności i
talentów,
7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej ocen), ustalonych sposobów kontroli postębów w nauce,
8) pomocy w przypadku trudności w nance i korzystania z poradnictwa psychologiczno-
pedagogicznego i zawodowego,
2) informacji na temat zakresu wymagań oraz metod nauczania,
10) uzyskania informacji na temat kryteriów oceniania z poszczególnych przedmiotów oraz z
zachowania,
11) nauki ukierunkowanej na rozwijanie w dziecku poszanowania dla środowiska naturalnego,
12) nauki szkolnej ukierunkowanej na rozwijanie w dziecku szacunku do praw człowieka, dla jego
rodziców, tożsamości kulturowej, „jezyka i wartości narodowych,
13) korzystania z pomocy stybendialnej bądź doraźnej, zgodnie % odrębnymi przepisami,
14) korzystania ze wszystkich pomieszczeń, urządzeń i księgozbiorów biblioteki zgodnie z ich
brzeznaczeniem i w myśl obowiązujących regulaminów,
15) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszanie się w organizacjach
działających w Zespole,
4|Strona
16) reprezentowania Zespołu w konkursach, przeglądach i olimpiadach.
59. Proszę o infotmację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
5 J4Prawa i obowiązki ucznia
3. Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie, a zwłaszcza:
1) zachowywania się w sposób godny ucznia, w tym dbanie o schludny wygląd,
2) systematycznego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach lekcyjnych i w życiu szkoły
3) regularnego i bunkitualnego uczestniczenia we wszystkich obowiązkowych zajęciach edukacyjnych
wynikających z planu lekoji,
4) rzetelnego przygotowywania się do zajęć,
5) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do rówieśników, nauczycieli, innych
pracowników Szkoły oraz rodziców,
6) przestrzegania elementarnych zasad i norm współżycia społecznego podczas zajęć edukacyjnych,
zajęć zorganizowanych poza terenem Szkoły, przerw, zabaw,
7) odpowiedzialności za własne życie, zdrowie i bigienę oraz rozwój,
8) wystrzegania się szkodliwych nałogów,
9) unikania agresywnych zachowań i konfliktów,
10) przeciwstawianie się przejawom agresji i używania wuigaryzmów,
11) dbania o wspólne dobro, ład i porządek w Szkole,
12) naprawiania wyrządzonej szkody,
13) dbania o bonor i tradycję szkoły,
14) podporządkowania się zaleceniom, zarządzeniom dyrektora Zespołu i ręgulaminom
obowiązującym w Zespole w tym:
a) niekorzystania 7 telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych w czasie
zajęć dydaktycznych,
b) nieutrwalania aparatem fotograficznym, telefonem komórkowym, kamerą filmową i
innymi urządzeniami rejestrującymi obrag i dźwięk, zdarzeń, sytuacji, oraz osób, bez
ich zgody,
c) ma czas wszelkich zajęć dydaktycznych i wychowawczych wyłączania i schowania do
torby/ plecaka przyniesionego do szkoły, na własną odpowiedzialność, sprzętu i
urządzeń elektronicznych niewymaganych w procesie dydaktycznym,
15) dostarczenia usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach edukacyjnych do 7 dni bo powrocie do
Szkoły.
60. Proszę o informację o katach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole
(zgodnie ze statutem szkoły.)
5 35 Nagrody i katy
1. W przypadku rażącego niebrzestrzegania obowiązków uczniowskich lub postępowania niegodnego Z
przyetymi normami, regulaminami czy Statutem Zespołu, uczeń może być ukarany.
2. Ustala się następujące rodzaje kar:
1) upomnienie lub nagana udzielona przez wychowawcę klasy,
2) upomnienie lub nagana udzielona przez dyrektora,
5|Strona
3) ustne lub pisemne powiadomienie rodziców o nagannym zachowaniu ucznia,
4) zakaz udziału w wycieczkach i imprezach szkolnych,
3) przeniesienie ucznia do innego oddzialu lub innej szkoły, stosując w tym względzie odpowiednie
przepisy.
6) skreślenie z listy uczniów, dotyczy tylko ucznia pełnoletniego, który nie jest objęty obowiązkiem
szkolnym, stosując w tym względzie odpowiednie przepisy.
3. W przypadkach łamania obowiązujących przepisów prawa bomija się kolejność stosowania kar.
4. Skreślenie z listy uczniów (dotyczy tylko ucznia pełnoletniego, który nie jest objęty obowiązkiem
szkolny) może nastąbić w przypadku, gdy:
1) uczeń opuścił w ciągu roku szkolnego taką liczbę dni i godzin zajęć edukacyjnych, która
uniemożliwia nauczycielowi dokonanie oceny ncznia i nieobecności nie są bieżąco
usprawiedliwione.
2) spożywa alkokol na terenie szkoły lub inne substancje niedozwolone (narkotyki, dopalacze);
3) dopuścił się przemocy fizycznej w stosunku do innych uczniów szkoły lub pracowników szkoły.
i nastębuje na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu Szkolnego.
5. Od kar wymienionych uczeń, jego rodziej opiekun prawny może odwołać się w formie pisemnej:
1) upomnienie lub nagana udzielona przez wychowawcę klasy — w terminie 14 dni od daty
otrzymania kary do Dyrektora Szkoły;
2) upomnienie lub nagana udzielona przez, dyrektora- w terminie 14 dni od daty otrzymania kary
do Dyrektora Szkoły;
3) ustne lub pisemne powiadomienie rodziców o nagannym zachowania ucznia - w terminie 14 dni
od daty otrzymania kary do Dyrektora Szkoty;
4) zakaz udziału w wycieczkach i imprezach szkolnych - w terminie 7 dni od daty otrzymania
kary do Dyrektora Szkoły;
5) przeniesienie ucznia do innego oddziału lub innej szkoły, stosując w tym względzie odpowiednie
brzębisy - w terminie 14 dni do Opolskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Dyrektora 5. zkoży
6) skreślenia z listy uczniów - w terminie 14 dni od doręczenia decyzji do Opolskiego Kuratora
Oświaty za pośrednictwem Dyrektora Szkoły
Dyrektor
Ząspołu Szkół jąlnycj
w Oj i
N au L to
mgr Marek Wróbel
W załączeniu:
1. Sprawozdanie finansowe Rady Rodziców;
2. Regulamin Rady Rodziców ptzy Zespole Szkół Specjalnych w Opolu
6|Strona
Arkusz1
Wykonanie planu finansowego w roku szkolnym 2022/2023
T Rachunek bankowy PRZYCHODY —— A ROZCHODY
Data Nr wyciągu Składki
wyciągu bankowego Przychód | Rozchód Stan RAE Świetlica Darowizny mw Ben ea Woj palca dake ŚInac EE Opłaty Kronika
kasie świetlicy J 2022. e bankowe
a:
zazezk5 20222/2023 -|ieceęst | | _L l | |
30.09.2022 |zoza0515 165144 3050 | __1020,5|22016,01 2870 | 60 120 T | _] |
31.10.2022 | 20230919_165302 1844 | 2975,71 eż 1784| 60 | 2974,21 LL
30.11.2022 | 20230919 165350 1026 | __554,75 |21355,55 1026 | 254,25
4 az ża 165415 70|__282,45| 21143,1 70 | |_ 282,45 |
[5 31.01.2023 | 20230919 165429 70 200| 21013,1 70 |
28.02.2023 | 20230919 _165445 9 150.5 | 20862,6 0 150 |_
31.03.2023 |20230919_ 165503 350 200| 21012.6 oj. | 200 j-
[s | 30.04.2023 | 20230919 165519 3140 2501 | 21651,6 140|__ ma 3000 | L 500 |
9 | 31.05.2023 | 20230919 165535 1435 |__ 3360.99 |19725,61 435 1000 3063,62 175
E 3.6.02 2020019 165550 1939 4302.89 |17361,72 715 1224 | _ | _ [| _1920.,84 31,2
1] 31.07.2028 | 20230919 165611 75 17436,72 75 | | TL
12 | 31.08.2023 | 20230919 165633 221.02| 17215,7 | 140
12999 | 15769,81 a 1344 4120 | za1084 7105,73 175]. 1159,71
Wykonanie planu finansówego w roku szkalnum 3071/0033
Rada Rodziców
Zespołu Szkół Spęcjalnych
ul. Ks. Opolskich 21,45-005 Opole
***REGULAMIN RADY RODZICÓW
ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W OPOLU
Rada Rodziców działa na podstawie art. 53 i 54 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września
1991 r. (Dz. U. Nr 95 z dnia 25.10.1991r. poz. 425 z późniejszymi zmianami); w oparciu o
Statut Szkoły. Deklarację Praw Rodziny i niniejszy regulamin.
Udział rodziców w życiu szkoły ma za zadanie przyczyniać się do doskonalenia organizacji
pracy szkoły, podnoszenia poziomu nauczania, wychowania i opieki, rozwiązywania
problemów wychowawczych oraz integrowania środowisk społecznych i angażowania w
udzielanie pomocy szkole.
IL.
Postanowienia ogólne
1. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez szczegółowego określenia o:
SP
ho m
Szkole — należy przez to rozumieć Zespół Szkół Specjalnych w Opolu
Statucie — należy przez to rozumieć Statut Szkoły,
Dyrektorze — należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły,
Radzie — należy przez to rozumieć Radę Rodziców,
Przewodniczącym — należy przez to rozumieć Przewodniczącego Rady,
Prezydium — należy przez to rozumieć Prezydium Rady,
Regulaminie — należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin działalności
Rady Rodziców
2. Szkolna Rada Rodziców stanowi reprezentację rodziców uczniów uczęszczających do
Zespół Szkół Specjalnych w Opolu zwaną dalej szkołą,
3. Szkolna Rada Rodziców jest samorządnym organem szkoły, współdziałającym z
Dyrektorem Szkoły, Rada Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, organem
prowadzącym szkołę, organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz innymi
organizacjami, stowarzyszeniami i instytucjami w realizacji zadań szkoły.
IL.
Cele i zadania Rady Rodziców
1. Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców szkoły oraz
podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły,
a także wnioskowanie do innych organów szkoły w tym zakresie spraw.
2. Zadaniem Rad Rodziców jest w szczególności:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania celów i
zadań szkoły,
współudział z bieżącym i perspektywicznym programowaniu pracy szkoły,
współudział w realizacji programu wychowawczego i programu rozwoju
szkoły,
pomoc w doskonaleniu organizacji i warunków pracy szkoły,
gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły, a także
ustalanie zasad użytkowania tych funduszy,
współpraca ze środowiskiem lokalnym,
przekazywanie informacji rodzicom o bieżącej działalności Rady Rodziców,
zapewnienie rodzicom, przy udziale innych organów szkoły, pełnej informacji
o uprawnieniach dotyczących m.in.:
a) znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w szkole
i w klasie,
Regulamin Rady Rodziców w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu Strona 1
b) znajomości wewnątrzszkolnego systemu oceniania, klasyfikowania i
promowania uczniów,
c) uzyskiwania porad w sprawie wychowania i dalszego kształcenia ich dzieci,
d) wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy szkoły, w tym pracy
nauczycieli i dyrektora,
e) określenia struktur działania ogółu rodziców oraz Rady Rodziców.
III. Tryb powoływania i odwoływania Rady Rodziców i ich organów
1. Zebranie wszystkich rodziców klasy wybiera spośród siebie Radę Oddziału Rodziców.
2. Członkowie Rady Oddziału wybierani są w głosowaniu, którego formę, wybierają
rodzice, na pierwszym zebraniu zwołanym przez wychowawcę/opiekuna klasy
najpóźniej do 27 września bieżącego roku szkolnego w składzie:
a. Przewodniczący,
b. Wiceprzewodniczący będący jednocześnie Skarbnikiem
Pizedstawicielem do Rady Rodziców zostaje wyznaczony przez Radę Oddziału
członek Rady Oddziału.
3. Zebranie wszystkich członków Rad Oddziałowych tworzy Szkolną Radę Rodziców,
która wybiera w tajnym głosowaniu spośród siebie:
a. Prezydium
b. Komisję Rewizyjną.
4. Procedura porządku obrad, plenarnego zebrania sprawozdawczo-wyborczego Szkolnej
Rady Rodziców.
a. Wybór przewodniczącego i sekretarza zebrania oraz członków Komisji
Skrutacyjnej. Wybory do sprawowania tych funkcji są jawne.( Do
momentu wyboru Przewodniczącego pierwsze posiedzenie nowo
wybranego Prezydium prowadzi Dyrektor).
b. Sprawozdanie Prezydium z działalności w okresie sprawozdawczym.
c. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej i wniosek o udzielenie (lub nie
udzielenie) absolutorium ustępującemu Prezydium.
d. Informacja Dyrektora Szkoły o stanie organizacyjnym i funkcjonowaniu
placówki.
e. Plenarna dyskusja programowa.
f. Uchwalenie wniosków programowo-organizacyjnych do działalności Rady
Rodziców w następnej kadencji.
5. Wybory nowych organów Szkolnej Rady Rodziców.
a. Ustalenie przez Komisję Skrutacyjną listy obecności.
b. Zgłoszenie osób na kandydatów przez uczestników plenarnego zebrania.
c. Krótkie przedstawienie/prezentacja zgłoszonych kandydatur.
d. Przypomnienie zasada wyborczych oraz ustalenie listy kandydatów przez
Komisję Skrutacyjną.
e. Zgłoszeni kandydaci do organów muszą wyrazić ustnie zgodę na
kandydowanie.
f. Głosowanie,
g. Ogłoszenie wyników przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyj nej.
h. Wolne głosy i wnioski.
i. Kandydaci wybrani zostają zwykłą większością głosów.
ay
Regulamin Rady Rodziców w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu Strona 2
j. W przypadku wystąpienia, rezygnacji bądź odwołania osoby funkcyjnej
należy przeprowadzić wybory uzupełniające.
IV. Organizacja działania Rady Rodziców
1. Podstawowym organem Szkolnej rady Rodziców są Oddziałowe Rady Rodziców.
2, W skład Rady Rodziców mogą wchodzić wyłącznie rodzice lub opiekunowie
prawni uczniów Szkoły — po 1 przedstawicielu każdej rady oddziału.
3, Kadencja Rady trwa 1 rok.
V. Tryb podejmowania uchwał przez Oddziałowe Rady i Radę
Rodziców
1. Rady Rodziców wyrażają swoje zdanie w formie uchwał. Uchwały zapadają w
głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy zapewnieniu uczestnictwa w
głosowaniu więcej niż połowy członków Rady.
2. Listę uczestników posiedzenia ustala sekretarz lub przewodniczący.
3. Przy podejmowaniu uchwał głos dyrektora szkoły oraz innych osób zaproszonych do
współpracy jest głosem doradczym.
4. Uchwały protokołowane są przez sekretarza, który odpowiada za ich prowadzenie .
5. Jeśli uchwały Rady Rodziców są sprzeczne z prawem lub statutem szkoły Dyrektor
zawiesza ich wykonanie i w terminie 1 miesiąca od dnia zawieszenia uzgadniania
zainteresowaną stroną sposób postępowania w sprawie będącej przedmiotem
zawieszonej uchwały.
VI. Ramowe plany pracy Rady Rodziców i ich organów
1. Plenarne posiedzenie Szkolnej Rady Rodziców jest zwoływane przez zarząd nie
rzadziej niż 2 razy w roku szkolnym (na początku i pod koniec roku szkolnego).
2. Zebranie plenarne może być zwoływane także w każdym czasie na wniosek
Oddziałowych Rad Rodziców z co najmniej czterech klas, na wniosek Dyrektora
Szkoły, Rady Pedagogicznej.
3. Prezydium Rady Rodziców obraduje nie rzadziej niż jeden raz na trzy miesiące.
W posiedzeniu uczestniczy dyrektor szkoły i inne zaproszone osoby.
4. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej są obligatoryjne przed plenarnymi posiedzeniami
Szkolnej Rady Rodziców. Komisja Rewizyjna może zbierać się także z własnej
inicjatywy lub na wniosek Prezydium, względnie Oddziałowej Rady Rodziców, albo
dowolnej grupy rodziców liczącej jednak nie mniej niż 10 osób.
5. Ustalenia i wnioski Komisji Rewizyjnej muszą mieć każdorazowo formę pisemną i są
przedstawione: plenarnemu posiedzeniu Szkolnej Rady Rodziców, Prezydium, oraz
osobą, które wnioskowały o zwołanie komisji.
6. Zebrania rodziców poszczególnych klas odbywają się z inicjatywy samych rodziców,
Oddziałowej Rady Rodziców lub wychowawcy klasowego.
7. Wszystkie posiedzenia, zebrania, spotkania z Rodzicami są protokołowane przez
sekretarzy Oddziałowych Rad Rodziców i odpowiednio Szkolnej Rady Rodziców.
Protokół winien zawierać porządek posiedzenia (zebrania, spotkania), oraz uwagi,
spostrzeżenia, wnioski wypowiedziane lub zgłoszone przez uczestników posiedzenia
(zebrania, spotkania).
EEEE TEZY TT EE TE EE o
Regulamin Rady Rodziców w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu Strona 3
VII. Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców
1. Rada Rodziców gromadzi fundusze przeznaczone na wspieranie statutowej
działalności szkoły z następujących źródeł:
1) ze składek rodziców, które są dobrowolne,
2) z wpłat osób fizycznych, instytucji i fundacji,
3) z dochodów imprez organizowanych przez Radę Rodziców dla rodziców
i środowiska lokalnego,
2. Na początku każdego roku szkolnego Szkolna Rada Rodziców ustala deklarowana
wpłatę.
Za zbiórkę pieniędzy odpowiedzialny jest skarbnik Rady Oddziałowej.
4. W przypadku rodzin wielodzietnych każde dziecko wnosi część zdeklarowanej wpłaty
danej klasie (ustalona deklarowana wpłata dzielona przez liczbę dzieci w rodzinie
uczęszczających do szkoły).
5. Gromadzone przez skarbników klasowych wpłaty rodziców są systematycznie
wpłacane na wspólne konto bankowe, Najpóźniej do 15 czerwca każdego roku
skarbnik klasowy składa sprawozdanie i dokonuje rozliczenia zebranych kwot.
6. Wydatkowanie zgromadzonych funduszy odbywa się na podstawie preliminarza
wydatków przyjętych przez Zarząd Szkolnej Rady Rodziców w danym roku szkolnym
i uzgodnionego z Dyrektorem szkoły.
7. We wrześniu następnego roku szkolnego Przewodniczący Szkolnej Rady Rodziców na
plenarnym posiedzeniu składa pełne sprawozdanie z wykonania planu finansowego za
ubiegły rok szkolny i przedstawia projekt planu finansowego na nowy rok szkolny.
8. Sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego powinno być zbadane przez
Komisje Rewizyjną, Uwagi i wnioski w formie pisemnej należy przedstawić
Zarządowi.
9. Zarząd Szkolnej Rady Rodziców nie może zaciągać zobowiązań finansowych
wykraczających poza rok szkolny objęty planem finansowym.
w
VIII. Przeznaczenie zgromadzonych funduszy
1. Z ogólnej kwoty wniesionej przez daną klasę część pieniędzy przeznacza się na
potrzeby tej klasy. O przeznaczeniu tych kwot decyduje Oddziałowa Rada Rodziców
w porozumieniu z wychowawcą klasy.
2. Pozostałe fundusze mogą być przeznaczone na:
1) dofinansowanie konkursów i imprez o charakterze ogólnoszkolnym np. Dnia
Dziecka, Mikołaja czy zabaw karnawałowych dla dzieci,
2) zakup nagród rzeczowych dla najmłodszych uczniów,
3) dofinansowanie koncertów teatrzyków i innych imprez kulturalnych,
3. Pisemne wnioski wraz z uzasadnieniem o przyznanie środków z funduszu mogą
składać:
a. Nauczyciele, Zespołu Szkół Specjalnych w Opolu
b. pedagog,
c. psychologowie,
d. Rady Oddziałowe Zespołu Szkół Specjalnych w Opolu
a ó b SO 00
Regulamin Rady Rodziców w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu Strona 4
Obsługa księgowo — rachunkowa środków finansowych Szkolnej
Rady Rodziców
1. Obsługę księgowo — rachunkowa funduszy Rady, prowadzenie księgowości oraz
obsługi rachunkowej użytkowników funduszu zgodne z zatwierdzonym
preliminarzem — prowadzi nieodpłatnie jeden z rodziców lub wskazana przez
Radę osoba.
2. Prezydium Rady zakłada w banku bieżący rachunek — rozliczeniowy w celu
przechowywania w nim środków oraz dokonywania bieżących wpłat, wypłat i
przelewów.
3. Zasady księgowania oraz obieg dokumentów finansowych regulują odrębne
przepisy.
X. Postanowienia końcowe
1. Rada Rodziców poprzez różne fotmy swojego działania zapewnia realizację
uprawnień ustawowych statutowych społeczności rodzicielskiej,
2. W przypadku nie respektowania tych uprawnień przez dyrekcję szkoły lub
podległych jej pracowników Prezydium Rady Rodziców może złożyć pisemne
zażalenie do dyrektora szkoły.
3. W przypadku braku wyjaśnień zaistniałego sporu lub konfliktu wynikającego z nie
respektowania uprawnień społeczności rodzicielskiej Prezydium ma prawo
zwrócenia się do organu prowadzącego szkołę lub organu nadzorującego
w zależności od sprawy.
4. Członkowie oddziałowych Rad Rodziców, Prezydium i Komisji Rewizyjnej mogą
być odwołani ze swej funkcji przed upływem kadencji, jeśli gremia, które
dokonały wyboru postanowią ich odwołać.
5. Nadzór i kontrolę nad działalnością sprawuje Szkolna Rada Rodziców przy
pomocy Komisji Rewizyjnej,
6. Członkowie Rady Rodziców wykonują swoją Funkcję społecznie.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2007 r.
Mkcejoń ca AERP wt ubonua je
AMO 2OŚ, as qui enko
prEOOliCeyCa Kaalej KoOlu tx
Regulamin Rady Rodziców w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu Strona 5 -
Przeczytano: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH W OPOLU
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.