- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #21
Praworządność szkół #21
Instytucja: |
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 8 IM. ADAMA MICKIEWICZA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
SP8 DopaminaLab przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 8 IM. ADAMA MICKIEWICZA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
Ocena LLM: G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.Załączniki
- załącznik_nr_1.pdf
- wniosek.pdf
ROZDZIAŁ VI
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIÓW
NAGRODY I KARY
KUR
LI
LJ
1. Katalog praw ucznia wynika z przepisów prawa polskiego oraz obowiązujących
międzynarodowych aktów prawnych.
1)
2)
3)
»
5)
6)
Uczeń ma prawo do informacji, czyli do:
a) otrzymywania informacji z różnych źródeł wyrażających różne koncepcje filozoficzne
i różny światopogląd, stosownych do jegowieku i zdolności percepcji;
b) otrzymywania informacji dotyczących ucznia 0 podejmowanych w jego sprawie
decyzjach zwłaszcza o przeniesieniu do innej klasy, szkoły, ocenach, skutkach decyzji
jego dotyczących, karach, nagrodach;
c) znajomości programów nauczania, wymagań edukacyjnych, zasad i form
sprawdzania jego osiągnięć oraz ich oceniania, jawności ocen;
d) dostępu do informacji na temat życia szkolnego;
e) dostępności wiedzy o prawach i uprawnieniach warunkujących korzystanie z nich oraz
dostępności wiedzy o procedurach dochodzenia swoich praw.
Uczeń ma prawo do nauki, czyli do:
a) pobierania bezpłatnego nauczania w zakresie ramowych planównauczania;
b) nauczania w kierunku jak najpełniejszego rozwoju jego osobowości, talentów, zdolności
umysłowych i fizycznych; rozwijania szacunku do praw człowieka, szacunku do
rodziców, Ojczyzny, tożsamości narodowej, kulturowej i języka;
c) przygotowania do odpowiedzialnego życia w społeczeństwie.
Uczeń ma prawo do swobody/wolności wypowiedzi, czyli do:
a) możliwości wypowiadania się zgodnie z własnym światopoglądem;
b) możliwości wypowiadania opinii na temat spraw ważnych w życiu szkoły, klasy,
samorządu; |
c) możliwości wyrażania opinii, przedstawiania stanowiska we własnejsprawie zwłaszcza
w sytuacji konfliktu.
Uczeń ma prawo do wolności myśli, sumienia i wyznania, to znaczy:
a) ma możliwość uzewnętrzniania przekonań religijnychi światopoglądowych;
b) ma prawo do równego traktowania niezależnie od wyznawanej religiii światopoglądu;
c) ma prawo do tolerancji wobec mniejszości religijnej, kulturowej,etnicznej.
Uczeń ma prawo do wolności od poniżającego traktowania, co oznacza:
a) zakaz stosowania jakiejkolwiek przemocy fizycznej;
b) poszanowanie godności ucznia — zakaz obrażania, poniżania, wyśmiewania,
stosowania presji psychicznej;
c) poszanowanie dobrego imienia oraz prywatnej własności ucznia.
Uczeń ma prawo dochodzenia należnych mu praw:
a) uczeń ma prawo odwołania się od decyzji nauczyciela do wychowawcy lub szkolnego
rzecznika praw ucznia, który, po rozpatrzeniu sprawy, w jego imieniu podejmuje
negocjacje z nauczycielem;
b) uczeń i jego rodzice mają prawo odwołania się od decyzji nauczyciela lub rady
pedagogicznej do dyrektora szkoły, który zobowiązany jestw ciągu 7 dni rozpatrzyć
odwołanie i o swojej decyzji powiadomić pisemnie ucznia i jego rodziców chyba, że
przepisy stanowią inaczej;
20
cjuczeń i jego rodzice mają prawo odwołania się od decyzji dyrektora do organu
nadzorującego szkołę, w przypadku negatywnego rozpatrzenia skargi przysługuje im
prawo zwrócenia się o pomoc do rzecznika praw dziecka,
d) uczeń i jego rodzice mają prawo odwołania od wymierzonej kary, według zasad
określonych w $ 41 statutu.
2. Uprawnienia uczniowskie wynikające z prawa oświatowe go:
1) uczeń może zdawać egzamin poprawkowy na zasadach określonych w $ 94;
2) uczeń może zdawać egzamin klasyfikacyjny na zasadach określonych w $ 93;
3) rodzice ucznia mają prawo do ubiegania się o roczne oceny klasyfikacyjne wyższe od
przewidywanych zgodnie z $ 84i 92 statutu.
3. Uprawnienia ucznia wynikające z wewnątrzszkolnych regulaminów, umów i zarządzeń
dyrektora dotyczących:
1) samorządności uczniowskiej — uczniowie mają prawo do:
ajopiniowania projektu oceny zachowania swoich kolegów;
b) wyłonienia w demokratycznych wyborach swoich przedstawicieli kierujących
społecznością uczniowską i działających w ich interesie;
c) uzyskania od nauczycieli pomocy organizacyjnej i merytorycznej w pracy samorządu
uczniowskiego, szczególnie w zakresie przestrzegania zasad demokracji w szkole
i organizacji wolontariatu; |
d)wyboru rzecznika praw ucznia spośród nauczycieli;
e) zgłaszania swoich problemów rzecznikowi praw ucznia, pedagogowi szkolnemu
i wychowawcy klasy;
fudziału w zagospodarowaniu sali lekcyjnej, przydzielonej klasie według projektu
zaakceptowanego przez wychowawcę.
2) przygotowania i przebiegu zajęć lekcyjnych — uczeń ma prawo do:
a) znajomości celów i zadań lekcyjnych oraz jasnego i zrozumiałego przekazu treści
lekcji;
b) dodatkowej pomocy nauczyciela w przypadku trudności z opanowaniemtreści;
c) odpoczynku podczas przerwy międzylekcyjnej;
d) weekendów i ferii szkolnych bez zadawanych prac.
$ 34
l. W przypadku łamania praw ucznia, uczeń i jego rodzice mogą złożyć skargę do dyrektora
szkoły, który zobowiązany jest w ciągu 7 dni ją rozpatrzyć i w formie pisemnej powiadomić
o swojej decyzji zainteresowane osoby.
1) W przypadku niezadawalającej decyzji, rozstrzygnięcia skargi przez dyrektora, uczniowi
1 jego rodzicom przysługuje prawo odwołania się do rzecznika praw ucznia lub rzecznika
praw dziecka.
2.W przypadku wystąpienia sporu/ konfliktu między uczniem i nauczycielem lub innym
pracownikiem szkoły, uczeń i jego rodzice mogą wystąpić o rozstrzygnięcie sporu przez
dyrektora szkoły lub odpowiedni organ nadzorujący szkołę, o ile rozstrzygnięcie dyrektora
jest niezadowalające.
1. Uczniowie mają obowiązek:
|) przestrzegania postanowień statutu, zarządzeń dyrektora, uchwał rady pedagogicznej
i regulaminów szkolnych;
2) właściwego zachowania się podczas zajęć lekcyjnych, w szczególności:
21
a) punktualne i systematyczne przychodzenie na wszystkie zajęcia;
b) rozpoczynanie i kończenie zajęć w ustalonym porządku;
c) dbanie o wspólne dobro, ład i porządek;
d) okazywanie szacunku nauczycielom i innym uczniom;
e) prowadzenie zeszytów przedmiotowych w obowiązujący sposób;
f) umożliwianie sobie i innym uczniom pełnego uczestnictwaw zajęciach.
3) codziennego noszenia stosownego stroju szkolnego (czystego, schludnego, w stonowanych
kolorach), w tym galowego (biało-granatowego lub biało- czarnego) na uroczystości
szkolne; |
4) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do innych uczniów, nauczycieli
oraz pracowników szkoły;
5) godnego reprezentowania szkoły na zewnątrz;
6)przestrzegania zasad bezpieczeństwa;
7) usprawiedliwiania każdorazowej nieobecności w szkole w określony niżej jsposób:
a) usprawiedliwienie rodzice przekazują za pomocą dziennika elektronicznego w module
frekwencja zaznaczając wybrany dzień lub godziny nieobecności ucznia,
usprawiedliwienie może mieć również tradycyjną formę pisemną, która zawiera
wskazanie przyczynynieobecności i jest podpisane przez rodziców lub inne uprawnione
osoby;
b) usprawiedliwienie przesyła się lub przedkłada do wikkowawoy oddziału, nie późniejniż
do 7 dni roboczych po powrocie z nieobecności;
c) usprawiedliwienia niespełniające warunków, o których mowa w pkt.7 a, b, nie będą
uwzględniane;
d) wychowawca oddziału ma prawo nie uznać usprawiedliwienia, którego treść jest
sprzeczna ze stwierdzonym stanem faktycznym.
8) przestrzegania niżej określonych warunków korzystania z telefonów komórkowych
i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły:
ajobowiązuje całkowity zakaz używania urządzeń, o których mowa w pkt. 8, w trakcie
zajęć edukacyjnych, pozalekcyjnych, świetlicowych, bibliotecznych, przerw
międzylekcyjnych;
b) w przypadkach określonych w procedurze korzystania z telefonów iinnych urządzeń
elektronicznych na terenie szkoły dopuszcza się możliwość korzystania z tych urządzeń;
c) w przypadkach naruszenia procedury korzystania z telefonów komórkowych i innych
urządzeń elektronicznych na terenie szkoły stosuje się kary zawarte w $ 41 niniejszego
statutu.
9) przestrzegania zasad zwalniania z zajęć edukacyjnych:
a)zwolnienie ma formę pisemną;
b) jest podpisane przez uprawnioną osobę;
c)zwolnienie przekazuje się wychowawcy oddziału, a w przypadku jego nieobecności
wychowawcy wspomagającemu lub wicedyrektorowi szkoły;
d) ewidencja zwolnień uczniów prowadzona jest w sekretariacie szkoły.
10) dbania o mienie szkoły;
ll)poszanowania symboli narodowych, międzynarodowych 1 związanych z tradycją
i ceremoniałem szkoły;
12)okazywania szacunku obecnym oraz byłym nauczycielom i pracownikomszkoły;
13) dbanie o zachowanie walorów ekologicznych otoczenia szkoły i najbliższejokolicy.
2. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności materialnej za telefony komórkowe lub inne urządzenia
elektroniczne przyniesione przez ucznia na teren szkoły, niezwiązane z tokiem zajęć
lekcyjnych.
LJ
N
336
„ Uczeń szkoły może otrzymać nagrody i wyróżnienia za:
I) rzetelną naukę i wzorowe zachowanie;
2) pracę narzecz szkoły, innych uczniów;
3) wzorową postawę;
4) wybitne osiągnięcia w nauce, sporcie, sztuce,
8 37
Ustala się następujące formy nagród:
I) pochwała ustna nauczyciela w klasie, w obecności uczniów;
2) pochwała ustna dyrektora w obecności uczniów;
3) pochwała pisemna dyrektora skierowana do ucznia i jego rodziców;
4) dyplom, nagroda książkowa lub rzeczowa;
5) list pochwalny do ucznia i jego rodziców;
6) nagrody specjalne fundowane przez radę rodziców.
8 38
Nagrody przyznaje dyrektor szkoły na wniosek:
l) wychowawcy klasy;
2) zespołu wychowawczego;
3) samorządu uczniowskiego;
4) rady rodziców, z zastrzeżeniem $ 38 ust. 1 pkt. 1,6.
Nagrody w formie określonej w $ 38 ust. | pkt. 3,4,5 przyznaje dyrektor po zasięgnięciu
opinii rady pedagogicznej.
Nagrody specjalne fundowane przez radę rodziców przyznawane są przez radę rodziców na
wniosek rady pedagogicznej. Zasady przyznawania tych nagród określa regulamin rady
rodziców. |
Uczeń i jego rodzice mogą wnieść zastrzeżenia do przyznanej nagrody do dyrektora szkoły
w formie pisemnej, zawierającej uzasadnienie, w terminie 7 dni od dnia poinformowania
o przyznanej nagrodzie.
Dyrektor rozpatruje zastrzeżenia w terminie do 7 dni od dnia złożenia pisma
i informuje w formie pisemnej rodziców ucznia o zajętym stanowisku.
W przypadku niezadowalającej decyzji dyrektora szkoły uczniowi i jego rodzicom
przysługuje odwołanie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
$ 39
Wobec uczniów łamiących przepisy szkolne, w tym szczególnie postanowienia statutuszkoły
stosuje się kary, które nie mogą naruszać ich nietykalności i godności osobistej.
Nauczyciel może stosować wobec ucznia jedynie kary wymienione w $ 40.
$ 40
Ustala się następujące rodzaje kar:
I) upomnienie ustne wychowawcy klasy z informacją dla rodziców,
2) pisemne upomnienie wychowawcy klasy z informacją dla rodziców;
3) nagana wychowawcy klasy z informacją do rodziców,
LI
A
4) upomnienie ustne dyrektora z informacją dla rodziców;
5) nagana dyrektora na wniosek wychowawcy;
6) przeniesienie do równoległego oddziału za zgodą rady pedagogicznej
7) powiadomienia Policji, Kuratora, Sądu Rodzinnego ds. Nieletnich.
Możliwe kary dodatkowe, udzielane łącznie z karami ujętymi w ust. 1 to:
l) w uzgodnieniu z rodzicami ucznia — wykonanie dodatkowych czynności na rzecz
społeczności szkolnej;
2) zakaz udziału w imprezach i wycieczkach szkolnych, o ile nie uniemożliwi torealizacji
podstaw programowych; |
3) zawieszenie prawa do reprezentowania szkoły na zewnątrz;
4) odwołanie od pełnienia funkcji społecznych na terenie szkoły,
Decyzję o orzeczeniu kary, o której mowa w ust. 2, podejmuje dyrektor szkołyi przekazuje
ją uczniowi oraz jego rodzicom najpóźniej w ciągu 7 dni.
Jeżeli uczeń otrzyma karę porządkową — naganę dyrektora szkoły w formie pisemnej,ocena
roczna jest obniżona automatycznie do nagannej.
Nagana udzielona przez dyrektora szkoły trwa 1 rok.
Nagana jest udzielona przez dyrektora szkoły na wniosek wychowawcy oddziału.
Na wniosek ucznia czas trwania nagany może być skrócony. Skrócenie czasu trwania
nagany i tym samym anulowanie jej ustala komisja powołana przez dyrektora szkoły.Z prac
komisji sporządza się protokół. |
Nauczyciel o każdej wymierzonej karze powiadamia rodziców ucznia.
Na wniosek rady pedagogicznej dyrektor szkoły może wystąpić do kuratora oświaty
o przeniesienie ucznia do innej szkoły za popełnienie czynów karalnych lub chuligańskich
zachowań w przypadkach:
1) jeśli zastosowane wcześniej kary nie spowodowały poprawy w postawie ucznia;
2) jeśli istnieje przekonanie, że zmiana środowiska szkolnego wpłynie korzystnie na poprawę
jego zachowania.
10. W wyjątkowych sytuacjach zastosowanie kary wobec ucznia może nastąpić łącznie lub/i
z pominięciem wymienionej w ust. 1 gradacji. Decyzję w tej sprawie podejmuje dyrektor po
zasięgnięciu opinii nauczycieli uczących ucznia.
841
W przypadku kar, o których mowa w $ 40, uczeń lub jego rodzice mają prawo odwołania
się do dyrektora szkoły, który zobowiązany jest do rozpoznania odwołania i wydania
decyzji w ciągu 3 dni.
W przypadku niezadawalającej decyzji dyrektora szkoły uczniowi i jego rodzicom
przysługuje odwołanie do organu nadzorującego szkołę lub do rzecznika praw dziecka.SZKOŁA
7/4
ul. Krasińskiego
viczą
34 Dąbrowa Górnicza, dn. 07.02.2024 r.
41-300 Dąbrowa Górnicza
SP8.0142.1.2024
DopaminaLab
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej Dyrektor Szkoły
Podstawowej nr 8 im. Adama Mickiewicza w Dąbrowie Górniczej informuje, że:
Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? - 419
Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie Średniej ważonej?
Tak/Nie
Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3a. Jeśli tak to jakie?
Rozdział IX Ocenianie Wewnątrzszkolne w Szkole Podstawowej $ 74
„--. W dzienniku zajęć lekcyjnych ocenianie uczniów odnotowuje się kolorem czarnym,
niebieskim i zielonym, każda ocena cząstkowa, jaką uczeń otrzymuje ma określoną wagę:
- na czarno nauczyciele wpisują oceny o wadze 1:
praca na lekcji, praca domowa, zeszyt ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy, karta pracy, praca
w grupach, aktywność;
- na niebiesko nauczyciele wpisują oceny o wadze 2:
krótkie prace pisemne z trzech ostatnich lekcji/ z lektury, odpowiedzi ustne, rozwiązanie
na lekcji zadania problemowego, osiągnięcia w konkursach miejskich, dodatkowe prace
domowe;
na zielono nauczyciele wpisują oceny o wadze 3:
sprawdziany, testy, wypracowania, osiągnięcia w konkursach od etapu powiatowego;
w przypadku oceniania inne formy aktywności lub potrzeby wyróżnienia któregoś
z działań, nauczyciel może wprowadzić dodatkowe formy aktywności, z zachowaniem
powyższego kryterium trzech wag;
dopuszcza się możliwość zapisu w dzienniku wyników procentowych próbnych
egzaminów, diagnozy wstępnej, badań wyników nauczania i innych form sprawdzania
postępów w nauce, nauczyciel nadaje wagę”0”;
w przypadku, gdy w trakcie roku szkolnego uczeń przenosi się z innej szkoły, jego oceny
cząstkowe wpisuje się z wagą 1...”
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowo roczne ustala się na podstawie/z
10.
11.
12.
13.
14.
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
Nauczyciel może zdecydować o wyższej ocenie klasyfikacyjnej niż wskazuje średnia
ważona w uzasadnionych przypadkach, uwzględniając wkład pracy ucznia oraz
sytuacje losowe.
Czy w klasach | —Ill w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
W klasach I-III bieżące ocenianie poziomu osiągnięć edukacyjnych uczniów dokonuje
się w skali od 6 punktów do 1 punktu według kryteriów
$71 ust.3 Podstawowa forma oceny bieżącej ucznia jest komentarz słowny
nauczyciela odnoszący się do osiągnięć i postępów dziecka, jego pracy i wysiłku.
Czy w Państwa Placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez
osoby uczące się? Tak/Nie
Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
farbowanie włosów. Tak/Nie
Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się?
Tak/Nie
Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane e statucie) przewidują punkty ujemne za
pomalowane paznokcie? Tak/Nie
Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące
się? Tak/Nie
Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób
uczących się? Tak/Nie
Rozdział VI Prawa i obowiązki uczniów 8 35 pkt.3
Codzienne noszenie stosownego stroju szkolnego (czystego, schludnego, w stonowanych
kolorach), w tym galowego (biało-granatowego lub -czarnego) na uroczystości szkolne.
Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu
szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeśli nie, proszę o
wpisanie „nie dotyczy”.
Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej
niż dopuszczalna liczba tzw. nie przygotowań do lekcji. Tak/Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej Tak/Nie
$74 ust 4 2) c. uczeń ma prawo być nieprzygotowany do zajęć i zapomnieć pracy
domowej trzy razy w półroczu z zajęć odbywających się więcej niż trzy godziny
w tygodniu, dwa razy w półroczu z zajęć odbywających się dwie lub trzy godziny
w tygodniu, z wyjątkiem zapowiedzianych prac kontrolnych, jednak musi to zgłosić
nauczycielowi na początku lekcji. Na zajęciach lekcyjnych odbywających się jedną
godzinę w tygodniu uczeń może zgłosić jeden raz „bp” i jeden raz „np.” w półroczu;
d) w przypadku zgłoszenia kolejnego nieprzygotowania w półroczu uczeń otrzymuje
ocenę niedostateczną.
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub
nienapisanie tej kartkówki/sprawdzianu w określonym czasie od momentu powrotu do
szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może
poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o
zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Rozdział IX Ocenianie Wewnątrzszkolne w Szkole Podstawowej nr 8
871 ust.1,
W klasach I — III bieżące ocenianie poziomu osiągnięć edukacyjnych uczniów dokonuje się
w skali od 6 punktów do 1 punktu według następujących kryteriów:
1) 6 punktów otrzymuje uczeń, który:
a) ma wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza wymagania programu
nauczania,
b) doskonale wykonuje na zajęciach zadania bez pomocy nauczyciela,
c) samodzielnie i twórczo wzbogaca wiedzę i rozwija uzdolnienia,
d) osiąga sukcesy w konkursach wiedzy i umiejętności,
e) potrafi świetnie oceniać i kontrolować swoją pracę.
881
Wymagania edukacyjne dla klas IV — VIII z poszczególnych przedmiotów są dostępne
w bibliotece szkolnej. ( Wymagania edukacyjne są dostępne na stronie internetowej w
zakładce uczeń- nie ma takiego zapis w statucie jednak są zamieszczone na stronie
internetowej )
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy
uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt, w którym przechowywane są zarekwirowane
telefony? Tak/Nie
Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego? Rodzic/Opiekun
prawny/Uczeń/Uczennica
Nie dotyczy
22. jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
23.
24.
25.
26.
27.
27a.
27b.
27.
28.
29.
Rozdział VI Prawa i obowiązki Uczniów $ 35 ust. 1 pkt 8
1. Uczniowie mają obowiązek: (.............)
8) przestrzegania niżej określonych warunków korzystania z telefonów
komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły:
a) obowiązuje całkowity zakaz używania urządzeń, o których mowa w pkt. 8, w
trakcie zajęć edukacyjnych, pozalekcyjnych, świetlicowych, bibliotecznych, przerw
międzylekcyjnych;
b) w przypadkach określonych w procedurze korzystania z telefonów i innych
urządzeń elektronicznych na terenie szkoły dopuszcza się możliwość korzystania
z tych urządzeń;
c) w przypadkach naruszenia procedury na terenie szkoły stosuje się kary zawarte
w $ 41 niniejszego statutu (...)
Czy szkoła Udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać
podręczniki i inne pomoce dydaktyczne) Tak/Nie
Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie? - nie dotyczy
Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu - DG_SP8
Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie - nie dotyczy
Jaki jest koszt zakupu mundurka? - nie dotyczy
Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać
się z lekcji? Tak/Nie - nie dotyczy
Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczania budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie - nie dotyczy
Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie
uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienie zaświadczenia np. lekarskiego?
35 ust. 1 pkt. 7
7) Usprawiedliwienia każdorazowej nieobecności w szkole w określony niżej sposób:
a)usprawiedliwienie rodzice przekazują za pomocą dziennika elektronicznego w
module frekwencja zaznaczając wybrany dzień lub godziny nieobecności ucznia,
usprawiedliwienie może mieć również tradycyjną formę pisemną, która zawiera
wskazanie przyczyny nieobecności i jej podpisanie przez rodziców lub inne
uprawnione osoby;
b)usprawiedliwienie przesyła się lub przedkłada wychowawcy oddziału, nie później
niż do 7 dni roboczych po powrocie z nieobecności:
c) usprawiedliwienia niespełniające warunków, o których mowa w pkt 7a,BN nie
będą uwzględniane;
d) wychowawca oddziału ma prawo nie uznać usprawiedliwienia, którego treść jest
sprzeczna ze stwierdzonym stanem faktycznym.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia
(w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz Tak/Nie
31. Czy wPaństwa placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa placówce rodzice/ opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie
karetki pogotowia/udzielenia dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
w
ramach opieki przedmedycznej na bieżąco udzielana jest pomoc.
W sytuacjach wymagających podjęcia wezwania karetki pogotowia informowany jest
rodzic.
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
Pytania od 34 do 41 Dyrektor Szkoły nie ma dostępu do dokumentów Rady Rodziców.
Wszystkie pytania dotyczące Rady Rodziców proszę kierować do organu Rada Rodziców
działająca przy Szkole Podstawowej nr 8.
42.
43.
44,
45.
45a.
45b.
Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? - nie
Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych
w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą ? Tak/Nie
Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według
i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
dotyczy
Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 12 godzin
Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
kończonych kursów- wyższe wykształcenie magisterskie na kierunku psychologia.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
57a.
lle osób uczęszcza na lekcje religii - 339
Ile osób uczęszcza na lekcje etyki - 19
Ile osób uczęszcza na lekcje WDŹ - 157
Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację?
Budynek A - Nie
Budynek B- Tak
Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Tak/Nie
Budynek A -Nie
Budynek B - Tak
Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)?
Budynek A - Nie
Budynek B - Tak
Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w
przypadku fali upałów)? Tak/Nie
Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy,
żywa altana? Tak/Nie
Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich
i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie?
Tak/Nie
Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna?
Tak/Nie - nie dotyczy
Czy szkoła Prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub
terenu wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających
rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
Budynek A
- Korytarze Nie
- Szatnia Nie
- Teren wokół szkoły Tak
- Inne (proszę wpisać jakie)
- Nie dotyczy
Budynek B
- Korytarze Tak
Szatnia Tak
Teren wokół szkoły Tak
Inne (proszę wpisać jakie)
Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły) -
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły)
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole
(zgodnie ze statutem szkoły) - załącznik wyciąg ze statutu
Pytanie od 58 do 60 - załącznik wyciąg ze statutu Rozdział VI Prawa i Obowiązki Uczniów
Nagrody i Kary
mgr Monika Jarosińska