- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #66
Praworządność szkół #66
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
6 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Re: Wniosek o informacje z dnia 25.01.2024r. - przypomnienie. przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. MARII KONOPNICKIEJ W CZELADZI
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. MARII KONOPNICKIEJ W CZELADZI
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną. -
Fwd: odpowiedz na wniosek przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. MARII KONOPNICKIEJ W CZELADZI
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. MARII KONOPNICKIEJ W CZELADZI i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- sprawozdanie.docx
- 0529_001.pdf
- udostepnienia_informacje.docx
Sprawozdanie finansowe Rady Rodziców za rok szkolny 2022/2023
Stan środków na dzień 01.09.2022 13 443,67 zł- w banku
11420,60 zł- w kasie 2023,07 zł
Przychody w roku szkolnym 2022/2023 33 858,79 zł- wpłaty od rodziców (77,48 % deklaracji) 19165,00 zł- wpłaty od sponsorów 1450,00 zł- piknik szkolny 8030,10 zł- sprzedaż nakrętek - zbiórka dla Nadii 180,00 zł - sprzedaż cegiełek na 120-lecie szkoły 360,00 zł- kiermasz szkolny 353,00 zł- sprzedaż makulatury 70,00 zł- darowizna Fanimani 50,69 zł- zwrot Wikoss 200,00 zł- wpłata gotówki z konta 4000,00 zł
Wydatki w roku szkolnym 2022/2023 28 944,48 zł- konkursy i nagrody 1426,13 zł- imprezy szkolne 6339,91 zł- prenumerata biblioteka 362,76 zł- składki sportowe 120,00 zł- woda Eden 371,77 zł- egzaminy próbne 1142,40 zł- opłaty bankowe 6,10 zł- inne 7578,82 zł- piknik szkolny 5164,90 zł- zakończenie roku szkolnego 5931,64 zł- dofinansowanie wyjazdu 500,00 zł
Stan środków na dzień 31.08.2023 18 357,98 zł - w banku 12 928,06 zł- w kasie 5429,92 zł
Suma deklaracji 22/23 24735 złW 47
Regulamin Rady Rodziców
Podstawa prawna:
1. Art. 53 i art. 54 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz.U. z 2016 roku poz.1943)
2. Statut Szkoły Podstawowej nr 2 im. Marii Konopnickiej w Czeladzi.
3. Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r., poz. 1189).
4. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r., Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r., poz.59)
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Art. 1
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1. Organach szkoły — należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły, Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców,
Samorząd Uczniowski;
2. Statucie szkoły — należy przez to rozumieć Statut Szkoły Podstawowej nr 2 im. Marii Konopnickiej w
Czeladzi;
3. Radzie Rodziców — należy przez to rozumieć Radę Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 2 im. Marii
Konopnickiej w Czeladzi;
4. SP 2/ Szkołę — należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową nr 2 im. Marii Konopnickiej w Czeladzi.
Art. 2
W Szkole Podstawowej nr 2 w Czeladzi działa Rada Rodziców reprezentująca ogół rodziców uczniów SP
2 w Czeladzi.
Art. 3
Radę Rodziców działającą w Szkole Podstawowej nr 2 w Czeladzi stanowią przedstawiciele Rad
Oddziałowych (klas) wybranych w tajnych wyborach na zebraniu rodziców uczniów danego oddziału
(klasy).
Każdy odział (klasę) reprezentuje jeden przedstawiciel (delegat)
Art. 4
Członkostwo w Radzie Rodziców jest działalnością społeczną, nieodpłatną i trwa na czas nauki dziecka
w szkołe. Z chwilą zakończenia nauki dziecka w szkole rodzic przestaje być członkiem Rady Rodziców.
Art. 5
Kadencja Rady Rodziców i jej organów trwa jeden rok, począwszy od pierwszego zebrania (posiedzenia)
Rady Rodziców następującego po wyborze przedstawiciela każdego oddziału (klasy) do składu Rady
Rodziców, do dnia 30 września następnego roku kalendarzowego lub do odbycia pierwszego
posiedzenia kolejnej Rady Rodziców, w zależności od tego, co nastąpi jako pierwsze.
Art. 6
Najwyższą władzą Rady Rodziców jest zebranie przedstawicieli Rad Oddziałowych, o których mowa w
Art. 3 Regulaminu.
Art. 7
Rada Rodziców uchwala Regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:
1. cele, zadania, wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady Rodziców;
2. szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do Rady Rodziców;
3. zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców.
Art. 8
Regulamin Rady Rodziców nie może być sprzeczny z zapisami Statutu Szkoły Podstawowej nr 2
w Czeladzi. W przypadku sprzeczności stosuje się odpowiednie postanowienia Statutu.
Rozdział II
Kompetencje i zadania Rady Rodziców
Art. 9
Rada Rodziców uchwała w terminie 30 dni od rozpoczęcia roku szkolnego w porozumieniu z Radą
Pedagogiczną program wychowawczo- profilaktyczny szkoły obejmujący:
- treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz
- treści i działania o charakterze profilaktycznym dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów,
przygotowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb i problemów występujących w danej
społeczności szkolnej, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.
Art. 10
Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą
Pedagogiczną w sprawie programu, o których mowa w Art. 9 program ten ustala Dyrektor Szkoły w
uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez Dyrektora Szkoły
obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
W 2
Art. 11
Rada Rodziców opiniuje:
1. Projekt planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły;
2. Program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania w Szkole;
3. Podjęcie działalności w szkole przez stowarzyszenie lub inną organizację;
4. uzgadnia wspólnie z dyrektorem wzór jednolitego stroju dla uczniów, w przypadku jego
planowanego wprowadzenia;
5. Pracę nauczyciela ubiegającego się o kolejny stopień awansu zawodowego, w terminie 14 dni od
dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego;
6. Dodatkowe zajęcia edukacyjne.
Art. 12
Ustała się następujące zadania Rady Rodziców:
1. Reprezentowanie ogółu rodziców uczniów SP 2 w Czeladzi oraz podejmowanie działań
zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły.
2. Gromadzenie i wydatkowanie funduszy z dobrowolnych składek wpłacanych przez rodziców lub
pochodzących z innych źródeł wspierających działalność Rady Rodziców i uczniów, zgodnie z zasadami
opisanymi w niniejszym regulaminie.
3. Udział 2 wybranych przedstawicieli Rady Rodziców w komisji konkursowej dotyczącej wyboru
Dyrektora szkoły — zgodnie z art. 63 ust.14 pt.2 Prawo oświatowe
4. Wnioskowanie do Dyrektora Szkoły o dokonanie oceny pracy nauczyciela, z wyjątkiem nauczyciela
stażysty.
5. Wnioskowanie do Rady Pedagogicznej o dokonanie zmian w szkolnym zestawie programów
nauczania i szkolnym zestawie podręczników z tym, że zmiana w tych zestawach nie może nastąpić w
trakcie cyklu edukacyjnego. Wniosek o dokonanie zmian ma być umotywowany, mieć formę pisemną
i złożony w terminie do końca pierwszego półrocza.
6. Udział w pracach Zespołu Oceniającego powołanego przez organ nadzorujący do rozpatrzenia
odwołania nauczyciela od oceny pracy.
7. Współpraca z Dyrektorem szkoły, nauczycielami i pracownikami szkoły oraz wszystkimi organami
szkoły.
8. Organizowanie form aktywności rodziców uczniów SP2 w Czeladzi na rzecz wspomagania w realizacji
celów i zadań statutowych szkoły.
9. Występowanie do organów szkoły, organu prowadzącego oraz do organu sprawującego nadzór
pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły.
10. Współpraca z radami rodziców z innych placówek oświatowych.
11. Współpraca z innymi instytucjami i podmiotami, takimi jak np. stowarzyszenia, fundacje,
przedsiębiorstwa itp.
12. Współorganizowanie imprez szkolnych (konkursy, wycieczki, imprezy integracyjne, zawody
sportowe itp.).
Rozdział III
Kompetencje i zadania Oddziałowych Rad Rodziców
Art. 13
Oddziałowe Rady Rodziców:
1. Wspierają wychowawców klasy w realizacji programu wychowawczo — profilaktycznego i w
rozwiązywaniu problemów danego oddziału.
2. Współdziałają ze wszystkimi rodzicami i włączają ich do realizacji swojego planu pracy.
3. Współdziałają z przewodniczącym Rady Rodziców i Prezydium w celu realizacji zadań o charakterze
ogólnoszkolnym.
4. Informują rodziców o działaniach podejmowanych przez Radę Rodziców.
5. Występują do Dyrektora Szkoły z wnioskami o wzbogacenie lub zmianę organizacji procesu
dydaktycznego w danym oddziale.
6. Zwołują z własnej inicjatywy zebranie rodziców.
7. Występują z pisemnym wnioskiem do Dyrektora Szkoły o zmianę wychowawcy klasy w przypadku
jednomyślności wśród wszystkich rodziców uczniów danego oddziału.
Rozdział IV
Wewnętrzna struktura i organizacja pracy Rady Rodziców
Art. 14
Pracami Rady Rodziców kieruje Prezydium Rady Rodziców. Prezydium składa się z 5 osób:
przewodniczącego,
dwóch zastępców,
skarbnika
i sekretarza.
Członków Prezydium wybiera się na pierwszym zebraniu przedstawicieli Rad Oddziałowych.
NŚ 47
Art. 15
Spośród członków Oddziałowych Rad Rodziców wybiera się członków Komisji Rewizyjnej. Komisja
Rewizyjna składa się z 2-3 osób.
Art. 16
Do Prezydium Rady Rodziców w ramach tzw. Poszerzonego Prezydium na zasadzie dobrowolności
mogą przystąpić inni członkowie Rady Rodziców oraz rodzice z poszczególnych oddziałów. Prezydium
może również współpracować z ekspertami dla wykonywania określonych zadań.
Art. 17
Zebrania Rady Rodziców szkoły odbywają się co najmniej dwa razy w roku szkolnym: wrzesień,
czerwiec.
Art. 18
Zebrania Rady Rodziców zwołuje Przewodniczący Prezydium Rady Rodziców z co najmniej 1-
tygodniowym wyprzedzeniem. Zawiadomienia o zebraniach mogą być dostarczane pocztą, drogą
elektroniczną, telefonicznie lub przez ucznia, którego rodzic jest uprawniony do udziału w zebraniu.
Art. 19
1. Zebrania Rady Rodziców mogą być zwoływane w każdym czasie na wniosek:
a. Dyrektora szkoły;
b. oddziałowych Rad Rodziców;
c. organu prowadzącego;
d. organu nadzorującego.
2. Wniosek o zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia Rady Rodziców powinien być przedstawiony na
piśmie wraz z uzasadnieniem konieczności jego odbycia do Przewodniczącego Rady Rodziców i
Dyrektora Szkoły.
3. Przewodniczący ma obowiązek zwołania zebrania.
Art. 20
W zebraniach Rady Rodziców może brać udział z głosem doradczym Dyrektor szkoły lub upoważniona
przez Dyrektora osoba, a także zaproszeni nauczyciele, eksperci i każdy zainteresowany rodzic, którego
dziecko uczęszcza do SP 2 w Czeladzi.
Art. 21
Zebrania Rady Rodziców i zebrania Prezydium Rady rodziców są protokołowane. Każdy rodzic ma
prawo wglądu do protokołów.
Art. 22
Przewodniczący Rady Rodziców na ostatnim zebraniu Rady Rodziców w każdym roku szkolnym
przestawia sprawozdanie z działalności Rady Rodziców. Przedstawiciele Oddziałowych Rad Rodziców
są zobowiązani do przedstawienia informacji i sprawozdań z zebrań ogółowi rodziców w danej klasie.
Art. 23
N<
Rada Rodziców na stronie internetowej szkoły może publikować istotne dla niej informacje i ogłasza
komunikaty, po uprzednim uzgodnieniu treści z dyrektorem Szkoły. Obsługę techniczną strony
prowadzi osoba wyznaczona przez Dyrektora szkoły.
Art. 24
Rada Rodziców może włączyć się do rozwiązywania konkretnych zadań/problemów innych organów
Szkoły, proponując swoją opinię lub stanowisko w danej sprawie, nie naruszając kompetencji organu
uprawnionego.
Art. 25
Uchwały Rady Rodziców nie mogą naruszać kompetencji innych organów szkoły. Uchwały Rady
rodziców niezgodne ze Statutem szkoły z mocy prawa są nieważne w części sprzecznej z tym Statutem.
Rozdział V
Sposób przeprowadzania wyborów
Art. 26
Wybory do Rad Oddziałowych.
1. Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku
szkolnym.
2. Obecni na zebraniu rodzice wybierają w głosowaniu tajnym rady oddziałowe składające się z:
przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego i skarbnika.
3. Ponadto na zebraniu rodzice wybierają reprezentanta oddziału do Rady Rodziców. Reprezentantem
może być członek rady oddziałowej lub inny rodzic danego oddziału (klasy).
4. Wybrane osoby muszą być obecne i wyrazić zgodę na pełnienie funkcji.
5. Jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
6. Na każdego ucznia przypada jeden głos wykorczy.
Art. 27
Ustala się następujące zasady wyborów do Prezydium Rady Rodziców.
1. Wybory prowadzone są przez przewodniczącego Rady Rodziców poprzedniej kadencji.
2. Członkowie Prezydium wybierani są w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów przy obecności
co najmniej połowy członków Rady Rodziców.
3. Powoływana jest 2-osobowa komisja skrutacyjna, której zadaniem jest wydanie kart do głosowania,
przeliczenie głosów i przekazanie wyników głosowania przewodniczącemu w protokole. Członkowie
komisji skrutacyjnej nie kandydują do Prezydium RR.
4. Wybory przeprowadzane są 2-stopniowo, a mianowicie w pierwszym głosowaniu wybierany jest
przewodniczący, a w drugim, członkowie Prezydium.
5. Kandydatury mogą zgłaszać członkowie Rady Rodziców oraz rodzice obecni na zebraniu.
6. Po wyborze przewodniczącego Rady Rodziców przyjmowane są kandydatury na pozostałych
członków Prezydium Rady Rodziców.
7. Do Prezydium mogą kandydować wszyscy członkowie Rady Rodziców z wyjątkiem wybranego
przewodniczącego.
8. Do przeprowadzenia ważnych wyborów muszą być zgłoszone co najmniej 4 kandydatury z pośród
uprawnionych przedstawiciel.
9. Każdy uprawniony głosuje na czterech członków Prezydium.
10. Po zakończonych wyborach członkowie Prezydium rozdzielają między siebie funkcje: zastępcy
przewodniczącego ( dwie osoby), sekretarza i skarbnika.
11. Dyrektor jest informowany o wyborze członków Prezydium.
12. W razie nieobecności reprezentanta, wyznacza on na piśmie osobę, która będzie go zastępowała.
Osoba taka ma prawo głosu, ale nie może kandydować w wyborach do władz Rady Rodziców.
Art. 28 Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierani są w głosowaniu jawnym.
Rozdział VI
Obowiązki organów Rady Rodziców
Art. 29
Prezydium:
1. Zakres obowiązków przewodniczącego:
a) kierowanie pracami Prezydium;
b) zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium;
c) kierowanie działalnością finansowo-gospodarczą Rady, bieżące decydowanie o wydatkach funduszu
Rady w ramach zatwierdzonego preliminarza;
d) przekazywanie opinii i wniosków dyrektorowi i radzie pedagogicznej;
e) reprezentowanie Rady Rodziców na zewnątrz.
2. Zakres obowiązków zastępcy:
a) pomoc przewodniczącemu w pełnieniu jego obowiązków;
b) zastępowanie przewodniczącego w czasie jego nieobecności;
c) gotowość do przejęcia roli przewodniczącego w razie braku osoby pełniącej funkcję
przewodniczącego do czasu przeprowadzenia nowych wyborów.
3. Zakres obowiązków sekretarza:
a) protokołowanie obrad Rady i Prezydium;
b) prowadzenie korespondencji i dokumentacji rady.
3. Skarbnik:
a) zbieranie składek;
b) prowadzenie dokumentacji finansowej.
Art. 30
1. Obowiązki Komisji Rewizyjnej:
a) kontrolowanie raz w roku działalności w zakresie zgodności z przepisami regulaminu i uchwałami
Rady Rodziców;
b) kontrolowanie raz w roku działalności finansowo-gospodarczej w zakresie zgodności z przepisami
dotyczącymi zasad prowadzenia gospodarki finansowej oraz celowości, oszczędności i
racjonalności realizowanych wydatków;
c) składanie rocznych sprawozdań ze swych prac wraz z wnioskami pokontrolnymi.
Rozdział VII
Tryb podejmowania uchwał
Art. 31
Rada Rodziców podejmuje decyzje w formie uchwały. Uchwały podejmowane są zwykłą większością
głosów przy obecności co najmniej połowy jej członków. Przy równej liczbie głosów decyduje głos
Przewodniczącego. Sekretarz Rady Rodziców odnotowuje uchwały w Księdze Uchwał Rady Rodziców.
Do Księgi Uchwał mają wgląd dyrektor Szkoły i wszyscy rodzice uczniów. Dokumenty RR dostępne są w
sekretariacie szkoły do wglądu przez każdego z rodziców i nauczycieli w obecności jednego członków
Prezydium. Prowadzona jest imienna ewidencja wglądu do dokumentacji.
Art. 32
Zgromadzenie Rady Rodziców upoważnia, w formie uchwały, Prezydium Rady Rodziców do
podejmowania decyzji w imieniu Rady Rodziców, w zakresie bieżącej działalności RR.
Rozdział VIII
Gospodarka finansowa
Art. 33
Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz z innych źródeł m.in.
darowizn, wpłat celowych, odsetek od lokat bankowych, dotacji, które tworzą jeden Fundusz.
a. Środki mogą być przechowywane na odrębnym rachunku bankowym. Do założenia i likwidacji
tego rachunku bankowego oraz dysponowania funduszami uprawnieni są członkowie
Prezydium Rady Rodziców.
b. Środki mogą być również gromadzone i wydatkowane w formie gotówkowej. Kasę prowadzi
skarbnik RR, z pisemną odpowiedzialnością za pieniądze w niej gromadzone.
Art. 34
Wydatkowanie środków Rady Rodziców odbywa się na podstawie preliminarza wydatków Rady
Rodziców na dany rok szkołny zatwierdzonego uchwałą przez zgromadzenie RR.
Art. 35
Fundusze Rady Rodziców wydatkowane są na wniosek:
a) dyrektora;
b) nauczycieli;
c) rad oddziałowych;
d) samorządu szkolnego;
e) rodziców i uczniów.
Art. 36
Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców.
Prezydium Rady Rodziców może wydatkować zgromadzone środki na:
1. pomoc materialną dla dzieci z najbiedniejszych rodzin poprzez sfinansowanie dożywiania, zakup
odzieży, podręczników i w formie zapomóg;
2. dofinansowanie konkursów i imprez o charakterze ogólnoszkoinym, jak Mikołajki, Dzień
Dziecka;
3. dofinansowanie organizacji finałów szkolnych olimpiad, konkursów przedmiotowych,
sportowych;
4. dofinansowanie kosztów udziału młodzieży w zawodach, konkursach i olimpiadach o
charakterze międzyszkolnym, gminnym, powiatowym, wojewódzkimi i ogólnopolskim;
5. sfinansowanie niektórych zajęć pozalekcyjnych;
6. częściowe dofinansowanie klasowych wycieczek;
7. zakup nagród rzeczowych dla wyróżniających się uczniów;
8. zakup książek do biblioteki szkolnej, pomocy dydaktycznych i sprzętu elektronicznego,
niezbędnego do wzbogacania procesu dydaktycznego;
9. zakup prasy i periodyków na wyposażenie gabinetów przedmiotowych;
10. remonty i naprawy sprzętu szkolnego;
11. wydatki osobowe i rzeczowe związane z prowadzeniem działalności Rady Rodziców;
12. na kapitał założycielski dla utworzenia określonej działalności gospodarczej;
13. organizację imprez dla społeczności szkolnej.
14. dofinansowanie działalności statutowej szkoły.
Art. 37
Środki zgromadzone przez Radę Rodziców mogą być lokowane na kontach terminowych, rachunku
bieżącym, w akcjach, funduszach inwestycyjnych. Zyski z lokat stanowią dochód Rady Rodziców.
Art. 38
Środki pozyskane od ofiarodawców, sponsorów lub organizacji mają być wydatkowane zgodnie z
życzeniem wpłacających. W przypadku braku wskazania sposobu ich wydatkowania stosuje się
zasady z Art. 34.
Art. 39
Wpłaty celowe będą wykorzystane tylko i wyłącznie na cel, na który zostały zebrane.
Art. 40
Zgromadzenie Rady Rodziców upoważnia w formie uchwały Przewodniczącego, jego zastępców i
skarbnika oraz sekretarza do dysponowania środkami zgromadzonymi przez Radę Rodziców.
Art. 41
Każdy wydatek powinien być udokumentowany fakturą, rachunkiem, paragonem lub innym
dowodem poniesionych kosztów. Dokument potwierdzający wydatek musi być opisany przez
osobę dokonującą wydatek i pisemnie zatwierdzony do zapłaty przez co najmniej 2 członków
Prezydium Rady Rodziców.
Art. 42
Operacje gotówkowe ewidencjonuje się w raportach kasowych. Wpłaty do kasy potwierdzane są
dowodami KP, a wydatki zatwierdzoną fakturą, rachunkiem, paragonem, innym dowodem
poniesionych kosztów lub dowodem wypłaty KW.
Rozdział IX
Postanowienia końcowe
Art. 43
Rada Rodziców używa pieczęci podłużnej o treści: „RADA RODZICÓW Szkoła Podstawowa nr 2 im.
Marii Konopnickiej w Czeladzi ”. Pieczątka przechowywana jest w sekretariacie szkoły.
Art. 44
1. Przedstawiciele Oddziałowych Rad Rodziców, członkowie Prezydium, członkowie Komisji
Rewizyjnej mogą być odwołani ze swych funkcji przed upływem kadencji.
2. Odwołanie wymaga podjęcia bezwzględną większością głosów uchwały w tej sprawie przez
zgromadzenie Rady Rodziców w głosowaniu tajnym, w którym bierze udział co najmniej połowa
reprezentantów Rady Rodziców.
3. Na miejsce odwołanych lub ustępujących członków wybiera się nowych zgodnie z Rozdz. V
Regulaminu Rady Rodziców.
Art. 45
Wszelkie sprawy sporne rozwiązywane są wewnątrz szkoły, zgodnie ze Statutem Szkoły, z
zachowaniem drogi służbowej.
Art. 46
Regulamin Rady Rodziców wchodzi w życie w momencie zatwierdzenia go Uchwałą Rady
Rodziców i obowiązuje do czasu jego uchylenia lub zmiany przez Radę Rodziców, poprzez podjęcie
stosownej uchwały w tym zakresie. Zmiany lub uzupełnienia w regulaminie wymagają formy
pisemnej i podejmowane są w drodze uchwały.
Art. 47
Po zatwierdzeniu w drodze uchwały i podpisaniu przez Przewodniczącego Rady Rodziców oraz
Dyrektora SP 2 w Czeladzi Regulamin Rady Rodziców umieszcza się na stronie internetowej Szkoły.
Regulamin zatwierdzony uchwałą Rady Rodziców z 3 stycznia 2018 roku.
Równocześnie traci moc poprzednio obowiązujący Regulamin Rady Rodziców.
/podpis Przewodniczącego Rady Rodziców/ /podpis dyrektora Szkoły/Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
490
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej?
Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi?
Tak
3.a. Jeśli tak to jakie?
Sprawdziany -waga 3, kartkówki-waga 2, pozostałe oceny-waga 1
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących?
Tak
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się?
Tak
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów.
Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się?
Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie?
Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się?
tak
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii?
Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się?
Tak
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
Uczeń dba o schludny wygląd oraz nosi ubrania w stonowanych kolorach pozbawionych nadmiernych ozdób, a także napisów bądź znaków ikonicznych powszechnie uważanych za wulgarne. W szkole nie są dozwolone bluzki z dużymi dekoltami lub odsłaniające brzuch bądź plecy, bardzo krótkie spódniczki lub szorty, a także buty na wysokich obcasach. W dniach egzaminów zewnętrznych, uroczystości szkolnych lub świąt państwowych obowiązują stroje odświętne;
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji.
Tak
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej.
Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności?
Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą?
Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
ocena 6 otrzymuje uczeń , który z prac pisemnych otrzymuje – 99-100% pkt
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony?
Nie
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
W sytuacji naruszenia dóbr osobistych osób trzecich (nagrywanie, upublicznianie wizerunku lub korzystanie z telefonu podczas lekcji) w stosunku do ucznia wyciągane są konsekwencje: uwaga wpisana do e-dziennika, rozmowa z rodzicami, poinformowanie odpowiednich instytucji.
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne).
Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty?
Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP?
Tak
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP?
Tak
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
/SP2Czeladz/
27. Czy w szkole obowiązują mundurki?
Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji?
Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych?
Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
Rodzic usprawiedliwia na dzienniku, bez podania przyczyny.
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz?
Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły?
Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców?
Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców?
Tak
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców?
Tak
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków?
Tak
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców?
Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu?
Tak
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 20 godzin
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
Uniwersytet Śląski, Wydział pedagogiki i Psychologii na kierunku psychologia
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
424
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
0
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
270
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację?
Tak
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)?
Tak
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku?
Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)?
Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana?
Tak
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie?
Tak
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)?
Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Nie)
-Szatnia (Tak)
-Teren wokół szkoły (Tak)
- Inne : wejścia boczne szkoły
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma prawo:
1) do wiedzy o przysługujących prawach oraz środkach, jakie przysługują uczniom w przypadku naruszania ich praw;
2) do swobodnego dostępu na zajęcia lekcyjne;
3) do korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej;
4) do pomocy w nauce;
5) do pomocy psychologiczno – pedagogicznej;
6) do rozwijania swoich zdolności i zainteresowań;
7) do wolności myśli, sumienia i wyznania, przy czym rodzicom przysługuje prawo
do ukierunkowania dziecka i pieczy nad korzystaniem przez nie z przysługującej wolności;
8) do swobody wyrażania myśli i przekonań - także światopoglądowych i religijnych -jeśli nie narusza tym dobra innych osób;
9) skreśla się
10) do wygłaszania opinii, przedstawienia stanowiska (obrony) we własnej sprawie;
11) do przedstawienia własnego stanowiska, gdy zapadają decyzje dotyczące uczniów
(lub indywidualnego ucznia);
12) do przedstawiania w ramach Samorządu Uczniowskiego, Radzie Pedagogicznej
oraz Dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów;
13) do jawnej i umotywowanej oceny, do informacji o zasadach oceniania, klasyfikowania
i promowania oraz o zasadach i kryteriach oceniania zachowania oraz o możliwościach odwołania od ustalonej oceny, warunkach przystąpienia i trybie przeprowadzania egzaminu poprawkowego, klasyfikacyjnego;
14) do poszanowania jego godności oraz nietykalności;
15) do opieki wychowawczej i higienicznych warunków pobytu w szkole, zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej;
16) do tajemnicy życia prywatnego i rodzinnego;
17) do higienicznych warunków nauki;
18) do odpoczynku, czasu wolnego, rozrywki i zabawy;
19) do otrzymywania pomocy materialnej;
20) uczeń ma prawo należeć do organizacji i stowarzyszeń działających na terenie szkoły;
21) do mediacji w sytuacjach konfliktowych.
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
1. Do obowiązków ucznia szkoły należy:
systematyczne uczestnictwo i przygotowywanie się do zajęć szkolnych,
punktualne przychodzenie na zajęcia, spóźnienia powyżej 15 minut będą traktowane jako nieobecność na lekcji,
postępowanie zgodnie z dobrem szkolnej społeczności, dbanie o honor i tradycje szkoły, współtworzenie jej autorytetu,
przestrzeganie zasad współżycia społecznego, a szczególnie:
okazywanie szacunku dorosłym i kolegom,
b) przeciwstawianie się przejawom agresji i wulgarności,
c) poszanowanie wolności i godności osobistej drugiego człowieka,
d) naprawianie wyrządzonych przez siebie szkód,
e) zmienianie obuwia przy wejściu do szkoły;
f)używanie zwrotów grzecznościowych
5) dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie własne i kolegów (uczeń nie pali papierosów,
nie stosuje używek, dba o schludny wygląd oraz nosi ubrania w stonowanych kolorach pozbawionych nadmiernych ozdób, a także napisów bądź znaków ikonicznych powszechnie uważanych za wulgarne. W szkole nie są dozwolone bluzki z dużymi dekoltami lub odsłaniające brzuch bądź plecy, bardzo krótkie spódniczki lub szorty, a także buty na wysokich obcasach.
w dniach egzaminów zewnętrznych, uroczystości szkolnych lub świąt państwowych obowiązują stroje odświętne; uczniów obowiązuje zakaz farbowania włosów, tatuaży, wyzywającego makijażu oraz kolczyków w nosach, brwiach, językach, pępkach;
troszczenie się o mienie i estetyczny wygląd szkoły; zapoznanie się ze Statutem Szkoły oraz przestrzeganie postanowień zawartych w tym dokumencie.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
34 Rodzaje kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od kary.
1. Za nieprzestrzeganie zasad określonych w Statucie szkoły przewiduje się następujące rodzaje kar:
1) nagana wychowawcy klasy,
2) nagana Dyrektora szkoły, co skutkuje:
a) ( skreślony)
b) zakazem udziału w imprezach i wycieczkach szkolnych;
c) zakazem reprezentowania szkoły na zewnątrz, np.: w konkursach, zawodach sportowych.
3) przeniesienie do równoległej klasy w swojej szkole oraz przeniesienie z klasy
sportowej do klasy ogólnej;
4) na wniosek Dyrektora szkoły przeniesienie przez Kuratora Oświaty do innej
szkoły w przypadku rażącego naruszania Statutu.
2. Od każdej wymienionej kary uczeń może się odwołać za pośrednictwem Samorządu
Uczniowskiego, wychowawcy, pedagoga szkolnego, psychologa lub rodziców w terminie
2 dni roboczych do Dyrektora szkoły.
3. Dla zbadania zasadności złożonego odwołania Dyrektor szkoły powołuje komisję
w składzie: pedagog, psycholog, Wicedyrektor, wychowawca lub inny nauczyciel uczący w danej klasie, przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego.
4. Komisja rozpatruje zasadność odwołania i o swojej decyzji powiadamia zainteresowane
strony w terminie 7 dni od wpłynięcia odwołania. Decyzja komisji jest ostateczna.
5. Uczeń i jego rodzice (prawni opiekunowie) odpowiadają materialnie za indywidualne
wykroczenia, np. zniszczenie mienia i sprzętu szkolnego.
6.W przypadku, gdy uczeń/uczennica wykazuje przejawy demoralizacji lub dopuścił się czyny karalnego na terenie szkoły luz w związku z realizacją obowiązku szkolnego, dyrektor może, za zgodą rodziców lub opiekunów ucznia/uczennicy oraz ucznia/uczennicy, zastosować, jeżeli jest to wystarczające, środek oddziaływania wychowawczego w postaci:
1) pouczenia,
2) ostrzeżenia ustnego albo ostrzeżenia na piśmie,
3) przeproszenia pokrzywdzonego,
4) przywrócenia stanu poprzedniego lub
5) wykonania określonych prac porządkowych na rzecz szkoły.
7. Zastosowanie środka oddziaływania wychowawczego nie wyłącza zastosowania kary określonej w statucie szkoły.