- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #93
Praworządność szkół #93
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Potwierdzenie odczytania wiadomości o tytule: "Wniosek o informację DOPAMINA LAB" przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 38 IM. JANA III SOBIESKIEGO
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 38 IM. JANA III SOBIESKIEGO
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną. -
SP38 w Bytomiu udostępnienie informacji publicznej przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 38 IM. JANA III SOBIESKIEGO
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 38 IM. JANA III SOBIESKIEGO i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- Regulamin_RR_2017_2018.doc
- Srednia_wazona_ocen_w_SP_38_Bytom.pdf
- Udostepnienie_Inform_02_2024_Lab.doc
- Rada_Rodzicow_Podsumowanie_roku_szkolnego0D0A_2021-2022.docx
REGULAMIN
RADY RODZICÓW
przy Szkole Podstawowej nr 38
im. Jana III Sobieskiego
ul. Korczaka 1
41-933 Bytom
Bytom, wrzesień 2017 r.
Regulamin Rady Rodziców
przy Szkole Podstawowej nr 38 im. Jana III Sobieskiego
w Bytomiu
Rozdział 1. Postanowienia ogólne.
§ 1.
W Szkole Podstawowej nr 38 im. Jana III Sobieskiego działa Rada Rodziców.
§ 2.
Rada Rodziców działa na podstawie:
1. art. 83 i art. 84 ustawy Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz.
U. z 2017r., poz. 59);
2. Statutu Szkoły Podstawowej nr 38 im Jana III Sobieskiego w Bytomiu;
3. niniejszego Regulaminu.
§ 3.
Rada Rodziców jest organem szkoły, niezależnym i samorządnym
przedstawicielem ogółu rodziców uczniów uczęszczających do Szkoły
Podstawowej nr 38 im. Jana III Sobieskiego w Bytomiu
Rozdział 2. Cel Rady Rodziców.
§ 4.
Głównym celem Rady Rodziców jest reprezentowanie rodziców uczniów szkoły,
podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności
Szkoły oraz współpraca z Dyrektorem, Radą Pedagogiczną oraz Samorządem
Uczniowskim.
§ 5.
Rada Rodziców prowadzi działalność w zakresie doskonalenia organizacji
pracy szkoły, procesu dydaktycznego i wychowawczego, poprawy warunków
technicznych
i wyposażenia szkoły oraz zapewnienia warunków bytowych uczniów.
Rozdział 3. Zadania i kompetencje Rady Rodziców.
§ 6.
Rada Rodziców może występować do dyrektora szkoły, organu prowadzącego
szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami
we wszystkich sprawach szkoły.
§ 7.
1. Do kompetencji Rady Rodziców, z zastrzeżeniem ust. 2, należy:
a. uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu wychowawczo
– profilaktycznego szkoły, o którym mowa w art. 26 ustawy – Prawo
oświatowe;
b. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności
kształcenia lub wychowania szkoły, o którym mowa w art. 56 ust. 2
ustawy – Prawo oświatowe;
c. opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora
szkoły;
d. uchwalanie regulaminu swojej działalności.
2. Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od rozpoczęcia roku szkolnego nie
uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo –
profilaktycznego szkoły, program ten ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu
z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez
dyrektora szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę
Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
§ 8.
Do zadań Rady Rodziców należy:
1. działalność na rzecz podnoszenia kultury pedagogicznej w szkole,
rodzinie i środowisku lokalnym;
2. pozyskiwanie środków finansowych na rzecz szkoły;
3. nawiązywanie współpracy z zakładami pracy i instytucjami pozaszkolnymi w
celu pozyskania ich do współdziałania ze szkołą;
4. udzielanie pomocy Samorządowi Uczniowskiemu przy Szkole Podstawowej nr
38im. Jana III Sobieskiego;
5. przedstawienie swoich wniosków i opinii dyrektorowi, organowi
nadzorującemu oraz organowi prowadzącemu szkołę we wszystkich sprawach
szkoły.
Rozdział 4. Tryb przeprowadzania wyborów oraz wewnętrzna struktura Rady
Rodziców.
§ 9.
W skład Rady Rodziców wchodzą po jednym przedstawicielu rad oddziałowych,
wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego
oddziału.
§ 10.
1. Rada Rodziców na swym pierwszym zebraniu wybiera w głosowaniu jawnym:
a. Prezydium Rady Rodziców w składzie czteroosobowym;
2. Prezydium ze swego grona wybiera w głosowaniu jawnym:
a. przewodniczącego Rady Rodziców;
b. zastępcę przewodniczącego Rady Rodziców;
c. sekretarza Rady Rodziców;
d. skarbnika Rady Rodziców;
3. Kadencja Rady Rodziców i jej organów trwa 1 rok od momentu powołania do
momentu ukonstytuowania się nowej Rady Rodziców
4. Rada Rodziców może na wniosek Prezydium, lub dwóch innych członków rady
podjąć decyzję o wycofaniu ze swego składu, ze składu Prezydium lub
danego członka zwykłą większością głosów, jeżeli uzna, że nie wywiązuje
się ze swych obowiązków.
5. W przypadku rezygnacji lub odwołania przedstawiciela Rady Rodziców
dokonuje się wyborów uzupełniających spośród przedstawicieli rad
oddziałowych.
6. Rada Rodziców corocznie dokonuje uzupełnienia jego składu.
Rozdział 5. Zadania i uprawnienia Prezydium Rady Rodziców.
§ 11.
1. Prezydium podejmuje uchwały, które są prawomocne i obowiązujące dla
wszystkich rodziców.
2. Zebrania Rady Rodziców zwoływane są przynajmniej trzy razy w roku..
Zebrania mogą być zwoływane częściej na wniosek przewodniczącego,
zastępcy przewodniczącego Rady Rodziców lub dyrektora szkoły.
3. W zebraniach Rady Rodziców może uczestniczyć dyrektor szkoły lub
zastępca dyrektora szkoły.
4. W zebraniach Rady Rodziców lub jej organów - po zawiadomieniu
wszystkich członków Rady - mogą brać udział także inne osoby zaproszone
przez Radę, Prezydium lub przewodniczącego.
5. Zebrania Rady Rodziców zwołuje przewodniczący Rady Rodziców lub dyrektor
szkoły
z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Zawiadomienia o zebraniach mogą
być dostarczane drogą elektroniczną (sms, mail) lub przez ucznia,
którego rodzic jest uprawniony do udziału w zebraniu.
6. Przewodniczący Rady Rodziców obowiązany jest organizować pracę Rady oraz
reprezentować Radę przed dyrektorem szkoły oraz organami: nadzorującym i
prowadzącym szkołę.
7. We wrześniu danego roku, na zebraniu ogólnym rodziców, skarbnik
przedstawia sprawozdanie z działalności finansowej Rady Rodziców za
poprzedni rok szkolny.
8. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane w Księdze Protokołów Rady
Rodziców.
9. Każdy rodzic ma prawo wglądu do protokółów.
Rozdział 6. Tryb podejmowania uchwał.
§ 12.
1. Rada Rodziców podejmuje decyzje w formie uchwały. Uchwały podejmowane są
zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy jej członków.
2. Przy podejmowaniu uchwał głos dyrektora szkoły lub jego przedstawicieli
jest głosem tylko doradczym.
3. Sekretarz Rady Rodziców odnotowuje uchwały w Księdze Protokołów Rady
Rodziców.
4. Do Księgi mają wgląd dyrektor Szkoły i wszyscy rodzice uczniów.
5. Uchwały Rady Rodziców nie mogą naruszać kompetencji innych organów
szkoły.
6. Uchwały Rady Rodziców niezgodne ze statutem szkoły z mocy prawa są
nieważne.
Rozdziała 8. Fundusze Rady Rodziców.
§ 13.
Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych
źródeł, m.in.: przedsiębiorstw, instytucji i osób prawnych, dochodów
pozyskanych podczas organizacji pikników i imprez szkolnych.
§ 14.
1. Rada Rodziców posiada rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy w Getin
Noble Banku w Bytomiu w celu przechowywania na nim środków oraz
dokonywania bieżących wpłat, wypłat i przelewów.
2. Do założenia i likwidacji rachunku bankowego oraz dysponowania
funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne
upoważnienie udzielone przez Radę Rodziców.
§ 15.
Wysokość składek rodziców ustala Rada Rodziców.
§ 16.
1. Środki finansowe gromadzone przez Radę Rodziców mogą być przeznaczone
wyłącznie na wspieranie działalności statutowej szkoły.
2. Środki finansowe przekazane szkole przez Radę Rodziców mogą być
wykorzystane w formie bezpośredniej lub pośredniej pomocy materialnej
uczniom poprzez:
a. nagradzanie uczniów za osiągnięcie w konkursach, turniejach,
olimpiadach, zawodach sportowych oraz za współzawodnictwo
indywidualne i klasowe,
b. nagradzanie za wysokie wyniki w nauce i zachowaniu,
c. wspieranie imprez pozalekcyjnych organizowanych w Szkole i przez
Szkołę,
d. poniesienie wydatków poprawiających warunki i skuteczność pracy
dydaktycznej oraz wychowawczo-opiekuńczej.
3. Pisemne wnioski o przyznanie środków z funduszu Rady mogą składać:
a. Dyrektor;
b. Rada Pedagogiczna;
c. Wychowawcy klas;
d. Samorząd Uczniowski.
4. O wydatkach do 300 zł może decydować sam przewodniczący rady, a powyżej
– cała Rada Rodziców.
Rozdział 9. Postanowienia końcowe.
§ 17.
Sprawy sporne między Radą Rodziców a dyrektorem szkoły przekazywane są do
organu nadzorującego szkołę, a w przypadku decyzji sprzecznych z
obowiązującymi przepisami lub regulaminem Rady na ona prawo i obowiązek
odwołać się do Ministra Edukacji Narodowej.
§ 18.
Regulamin Rady Rodziców do wglądu uczniów i ich rodziców znajduje się
w pokoju wicedyrektora szkoły i na stronie internetowej szkoły.
§ 19.
Regulamin obowiązuje od dnia uchwalenia.
Regulamin zatwierdzony uchwałą Rady Rodziców nr 1 / 2017 z dnia 21
września 2017 r.
........................................................
……………………………………
podpis przewodniczącego podpis dyrektora
szkoły
Rady Rodziców41-935 Bytom, ul. Korczaka I, tel. (032) 2895317
spb38©poczta.onet.pl; www.sp38bytom.pl
Średnia Ważona
im, Jana m Sobieskieg
Bytom, dnia 30.01.2023 r.
Przedmiot Waga 1 Waga 2 Waga 3 Waga 4
Odpowiedź ustna,
Historiai WOS | praca nalekcji, zadanie Kartkówka Sprawdzian X
dodatkowe,
aktywność, ćwiczenia
Sprawdzian,
Religia Zeszyt ćwiczeń X zeszyt, aktywność
odpowiedź ustna
Fizyka, muzyka, Wszystkie oceny mają taką samą wagę
plastyka,
technika
Kartkówki,
, Odpowiedź dyktanda, czyt. ze
Język polski Zadania domowe ustna zrozumieniem, sprawdzian
recytacja, lektury,
praca na lekcji
Język angielski | Zadanie domowe Aktywność na | Odpowiedź Test
lekcji kartkówka
Aktywność na lekcji, Kartkówka, Sprawdzian
Język niemiecki | praca w grupach, odpowiedź Udział w X
zadanie domowe ustna konkursach
Praca na lekcji, Praca na lekcji,
aktywność, zad. dom., | aktywność, zad.
Informatyka Quizy komputerowe, dom., Quizy Sprawdzian
odpowiedź, inne ... komputerowe, X
odpowiedź, inne...
Większy stopień
trudności;
kartkówka
Biologia, Chemia, | Odpowiedź, aktywność, Kartkówka (w
Geografia, projekty, konkursy, Kartkówka zależności od Sprawdzian
Przyroda zadania domowe materiału.)
Umiejętności,
Wychowanie wiadomości, Systematyczność X X
Fizyczne aktywność,
Aktywność dodatkowa
1
[pic]
1 41-935 Bytom, ul. Korczaka 1, tel. (032)
2895317
spbytom38@op.pl; www.sp38bytom.pl
Bytom, dnia 26 luty 2024 r.
Anna Dęboń
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
tel. 504820333 / e-mail: dopamina@op.pl
NIP: 6292493017
KRS: 0000773382
Udostępnienie informacji publicznej
Szkoła Podstawowa nr 38 im. Jana III Sobieskiego w Bytomiu
W odpowiedzi na wniosek z dnia 25 stycznia 2024 roku, przesłany poczta
elektroniczną, na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10
ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej:
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie
średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na
podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących?
Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej
praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania
włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby
uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii
przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady
ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się
lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły
mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia
przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań
do lekcji. Tak/Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej.
Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na
sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w
okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności?
Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim
osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę
celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy,
w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi
zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są
zarekwirowane telefony? Tak/Nie
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu
szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
Tak/Nie
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności
lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w
trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest
podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia
zaświadczenia np. lekarskiego?
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy
wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na
wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy
przedmedycznej? Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady
Rodziców? Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację
wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego
sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu?
Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie
etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich
jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
kierunkowego i ukończonych kursów.
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła
energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane
specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i
wokół szkoły)? Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za
oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania
chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje
bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna,
park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych
wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są
na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo
płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub
placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków
technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem
szkoły).
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze
statutem szkoły).
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje
się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
UZASADNIENIE
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako wspólnota
wartości, platforma współpracy i działań na osi edukacja - kultura - zmiana
- rozwój oraz wolna przestrzeń (do)wolnej edukacji. Stowarzyszenie jest
wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i
nauczycielek oraz osób uczących się. Współpracujemy z szerokim otoczeniem
akademickim i społecznym. Na podstawie wniosków z prowadzonych projektów
edukacyjnych i badań, opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla
oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w
działania następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla
Edukacji, Tak dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach nieustającą
przemianę. Dotyczy to
zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W związku m.in
z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia się, psychologii i
pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i funkcjonowaniu szkoły, jako
instytucji kształcącej i wychowującej, obserwujemy korzystne i warte
odnotowania zmiany i trendy. Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć,
że nadal istnieją obszary życia szkolnego, w których identyfikujemy
nieprawidłowości i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego
działania. Celem naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i dookreślenie
tych obszarów oraz na tej podstawie opracowanie raportu i publikacji pt.
Szkolna Karta Praw – jako narzędziownika zawierającego ustandaryzowaną i
usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompendium dobrych praktyk, w
tym dydaktyczno-wychowawczych organizujących inkluzywną i zdrową szkołę
jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży, realizujące i
rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na
wartościach demokratycznych i praworządności. Publikacja zostanie rozesłana
do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w
formie elektronicznej. Ponadto, celem upowszechnienia Szkolnej Karty Praw
planujemy także cykl wydarzeń edukacyjnych (warsztaty, spotkania,
konferencje). Wierzymy, że pogłębione i na szeroką skalę zbadanie problemów
i wyzwań współczesnej szkoły (w tym w zakresie praworządności), wzmocni
ochronę praw osób uczących się i praw człowieka w szkołach oraz przyczyni
się do wzrostu świadomości oraz poprawy obowiązujących w systemie edukacji
standardów i jakości. Swoim projektem pragniemy promować otwartość,
włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i
szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a
także otoczyć dzieci i młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i
wsparciem.
1. Dyrektor SP38 w Bytomiu udostępnia wnioskowaną informację publiczną.
2. Osoba odpowiedzialna:
1. Maciej Biernacki – dyrektor szkoły;
2. telefon: 32/2895317
3. e-mail: spbytom38@op.pl
3. Udostępnienie na adres e-mail: sprawa-64464@info.szkolajestnasza.pl
Maciej Biernacki
dyrektor SP38
w
Bytomiu
ad.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 251
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie
średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
a. Jeśli tak to jakie? Zgodnie z dokumentem "Średnia ważona ocen w
SP38 w Bytomiu"
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na
podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących?
Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej
praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak i
Nie zgodnie z dokumentem "Średnia ważona ocen w SP38 w Bytomiu"
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania
włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby
uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii
przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady
ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się
lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły
mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
§ 34 ust. 4. Statutu szkolnego „Wymagania dotyczące stroju szkolnego:
Uczeń zobowiązany jest do dbania o swój schludny i estetyczny wygląd
przejawiający się czystością odzieży oraz schludną fryzurą: 1) na co dzień
obowiązuje odpowiedni ubiór (spodenki, spódnice zakrywające uda i pośladki,
bluzki zakrywające brzuch i dekolt); 2) strój galowy (biała bluzka/koszula,
spódnica/ spodnie w kolorze czarnym lub granatowym), w czasie uroczystości
szkolnych wynikających z ceremoniału szkolnego, grupowych lub
indywidualnych wyjść po za teren szkoły o charakterze reprezentacji, Statut
Szkoły Podstawowej nr 38 im. Jana III Sobieskiego w Bytomiu 78 innych
okoliczności jeżeli taką decyzję podejmie rada pedagogiczna lub wychowawca
klasy; 3) strój na zajęcia wychowania fizycznego to biała koszulka
zakrywająca ramiona, brzuch, ciemne spodenki oraz obuwie sportowe; 4) na
terenie szkoły obowiązuje zakaz noszenia kapturów i czapek.”
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji
zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw.
nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy
domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na
sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w
określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności?
Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w
jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę
celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
§41 ust. 5 pkt 1) „ocenę celującą otrzymuje uczeń, który m.in.: a)
opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne
uzdolnienia; b) w czasie lekcji biegle posługuje się zdobytymi
wiadomościami i umiejętnościami; c) w rozwiązywaniu problemów teoretycznych
lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania
nietypowe, rozwiązuje także zadania wykraczające poza program nauczania; d)
osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach
sportowych i innych, kwalifikując się do finałów na szczeblu regionalnym
albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia;”
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy,
w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi
zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są
zarekwirowane telefony? Tak/Nie
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu
szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
§35 Statutu szkoły „Zasady korzystania z telefonów komórkowych i
innych elektronicznych urządzeń. 1. Podczas zajęć edukacyjnych obowiązuje
zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych bez
zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia. Telefony muszą być wyciszone i
schowane w plecaku. 2. Poza zajęciami edukacyjnymi (przerwy, czas przed i
po zajęciach) obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych i innych
urządzeń elektronicznych bez zgody nauczyciela pełniącego dyżur. Telefony
muszą być wyłączone i schowane. 3. Tylko w wyjątkowych okolicznościach na
prośbę ucznia nauczyciel może zezwolić na skorzystanie z telefonu
komórkowego (np. pilny kontakt z rodzicem). 4. Nagrywanie dźwięku i obrazu
za pomocą telefonu i innych urządzeń elektronicznych jest w szkole
zabronione. 5. Naruszenie przez ucznia zasad używania telefonów komórkowych
i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły skutkuje upomnieniem, a
w następnej kolejności wpisaniem punktów ujemnych -30. 6. Szkoła nie ponosi
odpowiedzialności za przynoszone przez uczniów urządzenia elektroniczne. 7.
W przypadkach uzgodnionych z rodzicami (prawnymi opiekunami) uczeń ma
możliwość skorzystania z telefonu stacjonarnego z sekretariatu. 8. Uczniom
zapewnia się korzystanie z usługi dostępu do Internetu w pracowni
komputerowej. 10.Na stanowiskach uczniowskich zainstalowano i jest
aktualizowane oprogramowanie zabezpieczające przed dostępem do treści,
które mogą stanowić zagrożenie dla prawidłowego rozwoju psychicznego
uczniów.”
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
a. Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
a. Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 38 IM. JANA III SOBIESKIEGO
(/SP38Bytom/SkrytkaESP)
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
Tak/Nie
b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
28. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności
lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie Nie dotyczy
a. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły
w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest
podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia
zaświadczenia np. lekarskiego? Nie
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy
wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz?
Tak/Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na
wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy
przedmedycznej? Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady
Rodziców? Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację
wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
a. Indywidualnym koncie jednego z rodziców
b. Własnym koncie Rady Rodziców
c. Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego
sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
Rada Rodziców Podsumowanie roku szkolnego 2021-2022
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu?
Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie
etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich
jest? Nie dotyczy
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 10 godzin
b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
kierunkowego i ukończonych kursów. Mgr Psychologii z PP
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 0
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła
energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane
specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku
i wokół szkoły)? Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za
oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania
chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje
bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka
kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych
wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które
są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo
płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub
placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków
technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
b. Korytarze (Tak/Nie)
c. Szatnia (Tak/Nie)
d. Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
e. Inne (proszę wpisać jakie)
f. Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem
szkoły).
§ 34. Prawa i obowiązki uczniów
„1. Uczeń ma prawo do: 1) wiedzy o prawach i uprawnieniach ucznia Szkoły
Podstawowej nr 38 im.Jana III Sobieskiego , 2) otrzymywania informacji o
podejmowanych w jego sprawach decyzjach np. w sprawie promocji,
klasyfikowania, karach porządkowych, świadczeń socjalnych , 3) właściwie
zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy
umysłowej, 4) bezpłatnego dostępu do podręczników lub materiałów
edukacyjnych, ćwiczeniowych przeznaczonych do obowiązkowych zajęć
edukacyjnych w zakresie kształcenia ogólnego , 5) opieki wychowawczej i
warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed
wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej i poszanowanie jego
godności osobistej , 6) swobody wyrażania myśli i przekonań, w
szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i
religijnych, jeśli nie narusza to dobra innych osób , 7) życzliwego,
podmiotowego traktowania w procesie edukacji, 8) podtrzymywania poczucia
tożsamości narodowej, religijnej i językowej. 9) przejawiania własnej
aktywności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności , 10) wyrażania opinii i
wątpliwości dotyczących treści nauczania oraz uzyskiwania na nie wyjaśnień
i odpowiedzi, 11) znajomości wymagań edukacyjnych z poszczególnych zajęć
edukacyjnych , 12) znajomości sposobów sprawdzania osiągnięć i postępów w
zdobywaniu wiedzy i umiejętności , 13) znajomości szkolnego systemu
oceniania, 14) znajomości kryteriów ocen z zachowania i z poszczególnych
przedmiotów oraz trybu odwołania się od nich i warunków przystąpienia do
egzaminu poprawkowego i klasyfikacyjnego , Statut Szkoły Podstawowej nr 38
im. Jana III Sobieskiego w Bytomiu 76 15) sprawiedliwej, obiektywnej i
jawnej oceny oraz do uzasadnienia otrzymanej oceny , 16) powiadamiania z
wyprzedzeniem o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów wiadomości, 17)
pomocy w przypadku trudności w nauce a zwłaszcza gdy nie radzi sobie z
opanowaniem podstaw programowych , 18) korzystania z poradnictwa
psychologiczno-pedagogicznego i logopedycznego , 19) rozwijania
zainteresowań, zdolności i talentów , 20) reprezentowanie szkoły w
konkursach, zawodach zgodnie ze swoimi możliwościami i umiejętnościami, 21)
wolnego wyboru zajęć pozalekcyjnych i nadobowiązkowych odbywających się w
szkole zgodnie z możliwościami finansowymi szkoły , 22) wpływania na życie
szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszanie się w organizacjach
działających w szkole , 23) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu,
środków dydaktycznych, księgozbioru bibliotecznego, sprzętu komputerowego
podczas zajęć edukacyjnych i pozalekcyjnych, 24) korzystania ze wszystkich
form opieki rekreacji i wypoczynku organizowanego przez szkołę , 25)
korzystania z doraźnej pomocy materialnej lub rzeczowej w miarę możliwości
szkoły.”
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze
statutem szkoły).
„2. Uczeń ma obowiązek: 1) udziału w zajęciach edukacyjnych,
przygotowania się do nich oraz właściwego zachowania w ich trakcie, 2)
systematycznego i aktywnego udziału w obowiązkowych zajęciach, 3)
wykorzystać w pełni czas przeznaczony na naukę, rzetelnie pracować nad
poszerzaniem wiedzy i umiejętności, systematycznie przygotowywać się do
zajęć lekcyjnych oraz właściwie zachowywać się w ich trakcie , 4)
usprawiedliwiania, w określonym terminie i formie, nieobecności na
zajęciach edukacyjnych, 5) punktualnego przychodzenia na zajęcia
edukacyjne, 6) systematycznego przygotowywania się do zajęć, przynoszenia
na zajęcia podręczników, zeszytów przedmiotowych, przyborów do techniki,
plastyki, stroju gimnastycznego, 7) przestrzegania zarządzeń dyrektora,
rady pedagogicznej oraz ustaleń samorządu uczniowskiego, Statut Szkoły
Podstawowej nr 38 im. Jana III Sobieskiego w Bytomiu 77 8) przestrzegania
zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych
pracowników szkoły - okazywanie szacunku, przeciwstawianie się
brutalności, wulgarności i agresji, 9) postępowania w sposób zgodny z
dobrem społeczności szkolnej, dbania o honor szkoły, dobre imię i
tradycję, 10) kulturalnego zachowania się w szkole i poza nią, w sposób
godny młodego człowieka, dbania o kulturę i piękno mowy ojczystej, 11)
dbania o własne życie, zdrowie, higienę oraz rozwój własny i kolegów, 12)
dbania o wspólne dobro, ład i porządek w szkole oraz naprawiania
wyrządzonej szkody, 13) powiadomienia dyrektora szkoły lub dyżurującego
nauczyciela o wszelkich nieprawidłowościach i zniszczeniach , 14)
zawiadomienia dyrektora szkoły lub nauczyciela dyżurującego o zaistniałym
wypadku na terenie szkoły , 15) uczeń nie pali tytoniu i nie pije
alkoholu , nie używa narkotyków ani innych środków odurzających , 16) w
razie spóźnienia na zajęcia uczeń zobowiązany jest do przybycia do sali,
w której się one odbywają.”
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje
się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
§ 36. Nagrody i kary 1. Dla uczniów SP stosuje się nagrody: 1) za
bardzo dobre wyniki w nauce (od średniej ocen 4, 75) oraz wzorowe i bardzo
dobre zachowanie , 2) za wzorową postawę, pomoc koleżeńską , 3) za
osiągnięcia sportowe , 4) za osiągnięcia w olimpiadach, konkursach , 5) za
pracę społeczną na terenie szkoły i klasy , 6) za dzielność i odwagę ,
Statut Szkoły Podstawowej nr 38 im. Jana III Sobieskiego w Bytomiu 80 7) za
stuprocentową frekwencję , 8) za wyjątkową osobowość szkolną , 9) za
czytelnictwo. 2. Nagrody przyznaje Dyrektor Szkoły na wniosek wychowawcy
klasy, nauczyciela, Samorządu Uczniowskiego oraz Rady Rodziców, po
zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej . 3. Rodzaje stosowanych nagród: 2)
za bardzo dobre wyniki w nauce i bardzo dobre zachowanie uczeń otrzymuje
uczeń otrzymuje : a) w klasach I - III - dyplom z wyróżnieniem b) w klasach
IV - VIII - świadectwo z wyróżnieniem, 3) za osiągnięcia edukacyjne,
sportowe, artystyczne i pracę społeczną uczeń może być wyróżniony i
nagrodzony : a) pochwałą dyrektora szkoły lub wychowawcy klasy na apelu, na
forum klasy, na zebraniu rodziców, b) dyplomem uznania, książką, c) nagrodą
rzeczową, d) listem pochwalnym dla rodziców. 4) za stuprocentową frekwencję
oraz czytelnictwo uczeń może być wyróżniony i nagrodzony : a) pochwałą
dyrektora szkoły lub wychowawcy klasy na apelu, na forum klasy, na zebraniu
rodziców, b) dyplomem uznania, książką. 3. Uczeń kończący szkołę może
zostać wyróżniony wpisem do Złotej Księgi Absolwenta, gdy spełni
następujące warunki: 1) średnia ocen w obu semestrach klasy ósmej nie była
niższa niż 5,0, 2) wzorowa ocena zachowania na koniec roku szkolnego, 3)
udokumentowane osiągnięcia naukowe, sportowe lub artystyczne przynajmniej
na szczeblu miejskim. 4. Na świadectwie wypisuje się następujące
osiągnięcia: 1) konkursy i olimpiady przedmiotowe od 1. do 3. miejsca oraz
wyróżnienie , 2) konkursy recytatorskie i przeglądy piosenki od szczebla
powiatu od 1. do 3. miejsca oraz wyróżnienia (laureaci) , Statut Szkoły
Podstawowej nr 38 im. Jana III Sobieskiego w Bytomiu 81 3) konkursy
plastyczne na szczeblu ogólnopolskim od 1. do 6. miejsca, na szczeblu
powiatowym od 1. do 3. miejsca lub nagrodę główną , 4) zawody sportowe od
1. do 3. miejsca na szczeblu powiatowym i wojewódzkim – drużynowo lub
indywidualnie. 5. Dla uczniów stosuje się kary: 1) za niewłaściwą postawę
wobec rówieśników lub innych osób na terenie szkoły lub poza nią , 2) za
naganne zachowanie, godzące w honor i bezpieczeństwo innych osób , 3) za
nieprzestrzeganie regulaminów, obowiązujących w szkole, na wycieczkach oraz
podczas zorganizowanych imprez i uroczystości szkolnych , 4) za rażące
naruszanie podstawowych norm społecznych. 5. Uczeń może być ukarany
poprzez: 1) upomnienie wychowawcy klasy wobec uczniów danej klasy, 2)
upomnienie, nagana dyrektora szkoły na apelu wobec wszystkich uczniów, 3)
ustne lub pisemne powiadomienie rodziców o wykroczeniu ucznia, 4)
pozostawienie po zajęciach w celu naprawienia lub zrekompensowania
poczynionej szkody, 5) zakaz uczestniczenia w imprezach szkolnych lub
klasowych oraz zakaz reprezentowania szkoły na zewnątrz, 6) pisemna nagana
Dyrektora szkoły z wpisaniem do arkusza ocen , 7) pozbawienie pełnionej w
klasie lub szkole funkcji , 8) przeniesienie do równoległej klasy w szkole
, 9) zawieszenie prawa do uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych, 10)
przeniesienie do innej szkoły. 11) powiadomienie Policji – rozmowa
ostrzegawcza, 6. Uczeń ma prawo odwołania się od kary w terminie 7 dni od
uzyskania wiadomości o ukaraniu poprzez: 1) zwrócenie się ze sprawą do
wychowawcy , 2) zwrócenie się ze sprawą do dyrektora szkoły , 3) zwrócenie
się ze sprawą do Rady Pedagogicznej. 7. Rodzaj kary ustala dyrektor szkoły
w porozumieniu z wychowawcą, a w szczególnych przypadkach z radą
pedagogiczną. Statut Szkoły Podstawowej nr 38 im. Jana III Sobieskiego w
Bytomiu 82 8. Kary za opuszczanie terenu szkoły podczas lekcji oraz przerw
wymierza dyrektor szkoły lub nauczyciel pełniący dyżur, kara ta nie podlega
odwołaniu. 9. Wykonanie kary może zostać zawieszone na czas próbny (nie
dłuższy niż – 3 m-ce), jeżeli uczeń uzyska poręczenie samorządu klasowego,
szkolnego, Rady Rodziców lub Rady Pedagogicznej. 10.Samorząd szkolny,
klasowy lub rodzice ucznia mogą wystąpić z wnioskiem o zawieszenie kary, do
dyrektora szkoły w terminie do 7 dni od powzięcia decyzji o ukaraniu.
11.Szkoła ma obowiązek informowania rodziców lub opiekunów prawnych ucznia
o przyznanej nagrodzie lub zastosowanej wobec niego karze. 12.Kary nie mogą
być stosowane łącznie. 13.Obniżenie oceny zachowania nie jest karą, a
konsekwencją niewłaściwego zachowania. 14.Tryb odwołania się od kary: 1)
uczeń lub jego rodzice składają na piśmie prośbę do dyrektora szkoły o
odwołanie kary , 2) dyrektor szkoły powołuje komisję do rozpatrzenia
odwołania i ustala spośród członków komisji jej przewodniczącego, 3) w
skład komisji wchodzą: dyrektor szkoły lub wskazany przez niego nauczyciel,
dwóch obrońców ucznia wskazanych przez niego (jeden przedstawiciel
samorządu, jeden przedstawiciel rady pedagogicznej), wychowawca klasy i
rzecznik praw ucznia, 4) komisja rozpatruje prośbę ucznia w oparciu o
dokumentację wychowawcy klasowego oraz uwagi członków komisji, 5) komisja
wydaje oświadczenie o podtrzymaniu kary lub jej anulowaniu bądź
zawieszeniu, decyzję przekazuje komisja rodzicom ucznia, 6) od decyzji
komisji nie przysługuje już odwołanie, 7) z posiedzenia komisji sporządza
protokół jej przewodniczący
oprac. Maciej BiernackiPodsumowanie roku szkolnego 2021/2022
Szanowni Państwo,
poniżej przedstawiamy krótkie zestawienie wpływów i wydatków RR w minionym roku szkolnym.
Zwracamy się do Państwa z prośbą o zadeklarowanie składki na rzecz działalności RR w SP nr 38, której główny celem jest wspieranie zarówno pedagogów jak i uczniów w realizacji przedsięwzięć edukacyjnych. Zachęcamy do uiszczana kwoty 80,00 zł/rok szkolny za każdego ucznia w szkole, to
kwota 8,00 zł/ m-c roku szkolnego.
Zestawienie kwot zadeklarowanych a faktycznie dokonanych w minionym roku szkolnym wykazało różnicę w kwocie 2 750 pln. Apelujemy do Państwa o deklarację składki na rok szkolny 20222/2023 w wymiarze odpowiadającym wysokości rzeczywistych wpłat. Dzięki temu Rada Rodziców może w sposób precyzyjny planować wydatki i definiować cele.
W roku szkolnym 2021/2022 składki przekazane na konto RR zostały zadysponowane na m.in. następujące cele:
- koszty stałe: opłata za domenę, serwer (305.4 pln), prowadzenie konta (14.99pln/mc) , SKS (135pln),
- dyplomy (sportowe, dla klas 1),
- Dzień Pączka (900pln),
- Dzień Dziecka (683pln),
- Planetarium Mobilne (1600pln),
- nagrody z tytuły konkurów np. historycznego, przyrodniczego, fotograficznego (1500pln),
- sprzęt sportowy (szarfy, baseball, unihokej – 1010pln),
- doposażenie świetlicy w artykuły papiernicze (260 pln),
- materiały edukacyjne (Język Polski, Język Angielski – około 2000pln),
- materiały dydaktyczne (Pedagog Szkolny, Logopeda- około 500pln),
- dyplomy i upominki na pożegnanie klas 8,
- zakup i montaż żaluzji w sali informatycznej (1631.66 pln),
- nagrody książkowe na zakończenie roku szkolnego(1300 pln).
W sumie: 6 244,14 pln
Budżet Obywatelski !!!
Dzięki uprzejmości OSP Sucha Góra Rada Rodziców dołączyła własny pomysł do projektu budżetu obywatelskiego, który ma m.in. na celu wymianę ogrodzenia szkolnego wraz z zbudowaniem parkingu dla rowerów uczniów korzystających z tej formy transportu.
Już dziś zapraszamy Państwa na oddanie głosów w głosowaniu elektronicznym w dniach 23.09 – 07.10.2022.