Udział gmin w ochronie lasów #2470
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
5 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wniosek o informację przez marta@lasyiobywatele.pl
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery pytania.
Wszystkie pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami naświetlającymi kontekst pytań.
Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.2. Nie
Pytanie 2. Czy gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy ochrony przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych form ochrony przyrody2. Nie
Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council?
1. Tak.
Jeżeli tak, to:
1.1. Czy w toku procesu wyznaczania gmina otrzymała kwestionariusz?
1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do konsultacji z lokalną społecznością?
1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)?2. Nie
Pytanie 4. Czy władze bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji takich działań (np. pisemny apel, uchwała, protokół spotkania)
1.2 Jeżeli tak i jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie2. Nie
Wyjaśnienia
Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć.Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć w lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki ekologiczne, zespoły przyrodniczo krajobrazowe.
Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a jest to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w zarządzanych przez siebie lasach strefy lasów o szczególnych walorach High Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który będzie
rozsyłany do gmin, a na miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy wskażą obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane jako lasy kluczowe dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o Szczególnych Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-pl/standardy-i-inne-dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów)Pyt. 4 Rosnąca liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia gospodarki leśnej oraz zrównoważone realizowanie przez lasy funkcji społecznej, przyrodniczej i gospodarczej.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres {{EMAIL}}
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -
Read-Receipt: wniosek o informację przez STARGARD
Wiadomość wysłana w dniu 21 lutego 2022 06:31:44 GMT-00:00 do {{ email }} o temacie „wniosek o informację” została wyświetlona. Nie gwarantuje to, że wiadomość została przeczytana lub zrozumiana.
-
Re: wniosek o informację - doprecyzowanie przez marta@lasyiobywatele.pl
W związku z wnioskiem o dostęp do informacji publicznej przesłanym do Państwa w dniu 21 lutego wyjaśniamy że pytanie nr 1
"Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?"
odnosi się do konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw a NIE uproszczonych Planów Urządzenia Lasu sporządzanych przez starostwa
Prosimy o korespondencję na adres {{EMAIL}}
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji--
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707W nawiązaniu do pisma:
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie
> do informacji publicznej, Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie
> informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery pytania. Wszystkie
> pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź
> na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami
> naświetlającymi kontekst pytań. Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta
> zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu
> organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie
> gminy? 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie
> to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone.
> 1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały
> przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone. 2. Nie Pytanie 2. Czy
> gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach
> leśnych zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie? 1.
> Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy
> ochrony przyrody i jaką otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie 1.2
> Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych
> form ochrony przyrody 2. Nie Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w
> procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest (lasów o szczególnych
> walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship
> Council? 1. Tak. Jeżeli tak, to: 1.1. Czy w toku procesu wyznaczania
> gmina otrzymała kwestionariusz? 1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do
> konsultacji z lokalną społecznością? 1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono
> strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)? 2. Nie Pytanie 4. Czy władze
> bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład
> poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali
> wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
> 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji
> takich działań (np. pisemny apel, uchwała, protokół spotkania) 1.2 Jeżeli tak i
> jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie 2. Nie
> Wyjaśnienia Pyt.1 Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy
> swój główny dokument planistyczny – Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego
> dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą zgłaszać uwagi i wnioski
> do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są
> zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć. Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o
> ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć w
> lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki
> ekologiczne, zespoły przyrodniczo krajobrazowe. Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające
> się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a jest
> to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w
> zarządzanych przez siebie lasach strefy lasów o szczególnych walorach High
> Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów – lasów kluczowych dla
> tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w
> porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem
> opisującym kryteria wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku
> certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który będzie rozsyłany do gmin, a na
> miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy
> wskażą obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z
> uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane jako lasy kluczowe dla tożsamości
> kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o Szczególnych
> Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-
> pl/standardy-i-inne-dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów) Pyt. 4 Rosnąca
> liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby
> oddziaływania na Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia
> gospodarki leśnej oraz zrównoważone realizowanie przez lasy funkcji społecznej,
> przyrodniczej i gospodarczej. Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres
> {{EMAIL}} Marta Jagusztyn Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami
> reprezentacji -
Read-Receipt: wniosek o informację przez STARGARD
Wiadomość wysłana w dniu 23 lutego 2022 15:37:16 GMT-00:00 do {{ email }} o temacie „wniosek o informację” została wyświetlona. Nie gwarantuje to, że wiadomość została przeczytana lub zrozumiana.
-
Fwd: udostepnienie informacji publicznej przez STARGARD
Dzień dobry.
W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej dot. udziału Gminy Miasto Stargard w prowadzeniu gospodarki leśnej .Pozdrawiam
Renata Chmiel
tel. +48 91 577 67 01
Urząd Miejski Stargard
Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
ul. Hetmana Stefana Czarnieckiego 17
73-110 Stargard
tel. 91 578 48 81
fax 91 578 48 89
[ http://www.stargard.pl/ | www.stargard.pl ]
Administrator - Prezydent Miasta Stargard z siedzibą - Urząd Miejski w Stargardzie, ul. Czarnieckiego 17 informuje o realizacji nałożonego na administratora zgodnie z art. 13 ust.1 i 2, 14 ust. 1 i 2 RODO obowiązku informacyjnego istniejącego w przypadku pozyskiwania danych osobowych. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Dane kontaktowe IOD: Urząd Miejski w Stargardzie, ul. Czarnieckiego 17, 73-110 Stargard, telefon: 91578-56-74, e-mail:{{ email }} Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 a-e lub art.9 ust. a-j RODO Prawa osoby, której dane dotyczą: prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo usunięcia danych, prawo przenoszenia danych. Jednocześnie informuję o prawie do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba, której dane dotyczą uzna, że dane osobowe są przetwarzane przez administratora niezgodnie z przepisami RODO. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych wraz z wnioskiem do inspektora ochrony danych , zamieszczone są na stronie BIP Urzędu Miejskiego.