Warunki pracy w szpitalach w związku z SARS-CoV-2 #244
Instytucja: |
CENTRUM ZDROWIA W MIKOŁOWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ |
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
6 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o informację publiczną przez KatarzynaBatkoToluc
Szanowni Państwo,
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP wnosimy o udostępnienie informacji dotyczących wirusa SARS-CoV-2. Zdajemy sobie sprawę z obecnego obciążenia personelu zarządzającego szpitalem. Nie chcemy zwiększać tego obciążenia. Jednocześnie widzimy, że szpitale potrzebują wsparcia społecznego, a informacja o problemach rozchodzi się dzięki sygnalistom. Naraża to osoby dbające o dobro pacjentów na dodatkowe konsekwencje. Potrzebna jest usystematyzowana informacja z wielu placówek. W związku z tym, dla dobra zarówno personelu szpitala, jak i zdrowia obywateli, wnioskujemy o:
1) Informację u jakiej liczby osób hospitalizowanych w państwa placówce w czasie od 4 marca do daty otrzymania wniosku potwierdzono zakażenie wirusem SARS-CoV-2
2) Informację ilu pacjentów zakażonych SARS-CoV-2 jest hospitalizowanych na dzień otrzymania wniosku?
3) Informację jaka liczba osób, które zmarły w szpitalu od 4 marca do dnia poprzedzającego dzień wykonania wniosku, miało dodatni wynik testu na SARS-CoV-2?
4) Informację o tym, czy w Państwa placówce funkcjonuje izba przyjęć /szpitalny oddział ratunkowy, w którym mogą być przyjmowane osoby z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
a) jeśli tak, prosimy o podanie nazwy takiego oddziału lub oddziałów,
b) Jeśli tak, prosimy o udostępnienie dokumentu określającego procedury na wypadek konieczności przyjęcia takiego pacjenta na izbie przyjęć/oddziale ratunkowym.5) Informację czy przyjmowanie pacjenta z podejrzeniem SARS-CoV-2 odbywa się w budynku placówki czy jest oddzielne miejsce wyznaczone do tego działania.
6) Treść wszystkich dokumentów opisujących procedury na oddziałach i w poradniach szpitalnych oraz na blokach operacyjnych i porodowych, wprowadzone w placówce w odniesieniu do zagrożenia epidemicznego związanego z wirusem SARS-CoV-2 ,7) Informację o rodzaju środków ochrony osobistej, dostępnych w placówce: ich wykaz, ich ilość na dzień otrzymania niniejszego wniosku,
8) Informację, czy w Państwa szpitalu przeprowadza się testy na obecność wirusa SARS-CoV-2?
a) Jeśli tak to jaki to jest typ testu i jaki jest średni czas oczekiwania na wynik?
b) Jeśli tak, to ile testów na obecność SARS-CoV-2 wykonano w szpitalu do dnia otrzymania wniosku?9) Informację, jaka jest procedura postępowania z pacjentem podejrzanym o zakażenie SARS-CoV-2, w czasie oczekiwania na wynik testu,
10) Informację czy wobec personelu zatrudnionego w Państwa szpitalu wprowadzono zakaz wypowiadania się o sytuacji w szpitalu, jeżeli tak to prosimy o udostępnienie treści komunikatu przekazanego personelowi szpitala.
Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres {{EMAIL}}
Członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
Katarzyna Batko-Tołuć, Szymon Osowski -
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. przez CENTRUM ZDROWIA W MIKOŁOWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Szanowni Państwo
W związku z Państwa wnioskiem zawartym w wiadomości e-mail z dnia 27
marca 2020r. O udzielenie informacji publicznej, informuję, że z uwagi
na przepis art. 15zzs ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych
rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i
zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi
sytuacji kryzysowych, jak również z uwagi na wagę obecnie wykonywanych
zadań, w jego sprawie nie będą podejmowane żadne czynności - bez
naruszenia obowiązujących w tym zakresie terminów, a tym samym bez stanu
bezczynności ze strony Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o.
Przystąpienie do weryfikacji formalnej i merytorycznej wniosku nastąpi
po uchyleniu stanu epidemii.
Zgodnie z przepisem art. 15zzs ust. 1 pkt 6) lub 10) ustawy z dnia 2
marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz
wywołanych nimi sytuacji kryzysowych: w okresie stanu zagrożenia
epidemicznego i stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID bieg terminów
procesowych i sądowych m.in.. w postępowaniach administracyjnych lub w
innych postępowaniach prowadzonych na podstawie ustaw nie rozpoczyna
się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu.
Z poważaniem
Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o.____________
Virus checked by G DATA ANTIVIRUS
Wersja: AVA 25.25251 z 25.03.2020
Informacje: www.gdata.pl -
Re: Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. przez katarzyna.witek@siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
Dziękujemy za przesłaną informację. Pragniemy wskazać, że dostępności informacji o jakie wnioskowaliśmy jest niezbędna do prowadzenia debaty publicznej o wsparciu rządu odnośnie funkcjonowania instytucji związanych z ochroną zdrowia w Polsce w czasie zagrożenia COVID19. Rząd informuje, że sytuacja jest pod kontrolą i instytucje ochrony zdrowia są przygotowane zarówno w zakresie ochrony swoich pracowników, jak i pacjentów. Jednocześnie w wielu miejscach pojawiają się apele obywateli, pracowników instytucji ochrony zdrowia o wsparcie m.in. szpitali nawet o podstawowe środki ochrony. Bez prawa do informacji społeczeństwo zdanie jest wyłącznie na dane przekazywane przez Rząd, przy czym informacje docierające do społeczeństwa z innych źródeł budzą niepokój.
Prawo do informacji określone w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP, którego częścią jest prawo do informacji publicznej (art. 61 Konstytucji RP) jest prawem człowieka. Zgodnie z art. 228 ust. 3 Konstytucji RP ewentualne ograniczenie wolności i praw może nastąpić w czasie stanów nadzwyczajnych w zakresie określonym w ustawie. Przypominamy, że w Polsce nie obowiązuje żaden ze stanów nadzwyczajnych.
Przepis art. 15zzs ust. 1 pkt 10 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych jest niekonstytucyjny w zakresie w jakim powoduje ograniczenie wolności i praw. Mogą się Państwo powoływać na niekonstytucyjne przepisy i ograniczyć wiedzę społeczeństwa o tym jak wygląda sytuacja w systemie ochrony zdrowia albo mogą Państwo stosować Konstytucję RP i umożliwić debatę publiczną opartą o rzeczywiste dane.
Z poważaniem
Katarzyna Witek--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS: 0000181348
tel: +48 22 844 73 55
www.siecobywatelska.pl | www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoW nawiązaniu do pisma z dnia 2020-04-06 12:40:24.087344+00:00 z adresu {{ email }}:
> Szanowni Państwo W związku z Państwa wnioskiem zawartym w wiadomości e-mail z
> dnia 27 marca 2020r. O udzielenie informacji publicznej, informuję, że z uwagi
> na przepis art. 15zzs ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych
> rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem
> COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych,
> jak również z uwagi na wagę obecnie wykonywanych zadań, w jego sprawie nie
> będą podejmowane żadne czynności - bez naruszenia obowiązujących w tym
> zakresie terminów, a tym samym bez stanu bezczynności ze strony Centrum
> Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o. Przystąpienie do weryfikacji formalnej i
> merytorycznej wniosku nastąpi po uchyleniu stanu epidemii. Zgodnie z
> przepisem art. 15zzs ust. 1 pkt 6) lub 10) ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o
> szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i
> zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji
> kryzysowych: w okresie stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii
> ogłoszonego z powodu COVID bieg terminów procesowych i sądowych m.in.. w
> postępowaniach administracyjnych lub w innych postępowaniach prowadzonych na
> podstawie ustaw nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu. Z
> poważaniem Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o. ____________ Virus
> checked by G DATA ANTIVIRUS Wersja: AVA 25.25251 z 25.03.2020 Informacje:
> www.gdata.pl -
Przeczytane: Wniosek o informację publiczną przez CENTRUM ZDROWIA W MIKOŁOWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<{{ email }}> o 09.04.2020 18:46To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o10.04.2020 07:38____________
Virus checked by G DATA ANTIVIRUS
Wersja: AVA 25.25251 z 25.03.2020
Informacje: www.gdata.pl -
Re: Wniosek o informację publiczną przez CENTRUM ZDROWIA W MIKOŁOWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Szanowni Państwo
W odpowiedzi na wiadomość e-mail z dnia 09 kwietnia 2020r., informuję, że Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o. podtrzymuje w całości swoje dotychczasowe stanowisko.
Ponadto odnosząc się do treści maila, wskazujemy, że Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o. pozostaje w bieżącym kontakcie z podmiotami, które oferują realne wsparcie działalności szpitala w czasie ogłoszonego stanu epidemii - w różnych możliwych formach. Jeśli i Państwo zdecydujecie się na realne wsparcie tutejszego Szpitala - w formie rzeczowej lub pieniężnej - będziemy bardzo wdzięczni.
Nie sposób jednak przyjąć Państwa argumentacji prawnej, która w obecnej sytuacji - stanu epidemii - zmierza wprost do stworzenia i udostępnienia Państwu informacji publicznej o charakterze przetworzonym. Powyższe spowodować może utrudnienia w organizacji udzielania świadczeń - w jej najbardziej newralgicznym elemencie - a więc w zakresie zapewnienia epidemiologicznego bezpieczeństwa pacjentów i personelu tutejszego Szpitala. Powyższe nastąpić może poprzez zaangażowanie personelu odpowiedzialnego za wskazany wyżej odcinek działań w proces sporządzania wnioskowanej informacji przetworzonej - wyłącznie na Państwa potrzeby.
Odnosząc się jednak do Państwa argumentacji, informujemy, że jest ona nierzeczowa i wprowadzająca w błąd z przyczyn wskazanych poniżej. Po pierwsze, ograniczanie konstytucyjnych wolności i praw nie następuje tylko w przypadku wprowadzenia stanów nadzwyczajnych (jak Państwo błędnie sugerujecie), lecz również w wielu innych przypadkach - w drodze ustawy - na podstawie art. 31 ust. 3 Konstytucji RP. Zgodnie z tym przepisem wszelkie ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być zawarte w ustawie. Również prawo do informacji - zawarte w Konstytucji RP - na które Państwo się powołujecie - podlega wielu ograniczeniom - zawartym m.in. w ustawie o dostępnie do informacji publicznej.
Po drugie, wskazać należy, że Państwa stanowisko całkowicie pomija obowiązywanie tzw. domniemania konstytucyjności ustaw, które chroni przed sytuacją, w której każdy - dla swego jednostkowego interesu - mógłby się powoływać na niekonstytucyjność ustanowionych przepisów. Wskazana wyżej zasada zapewnia bezpieczeństwo funkcjonowania systemu prawnego. Tym samym do czasu kiedy zgodność z Konstytucją RP tychże przepisów nie zostanie zakwestionowana - zgodnie z obowiązującym prawem, stosowanie ustawowych regulacji, w tym przepisu art. 15 zzs przywołanej wcześniej ustawy - jest w pełni legalne i podlega ochronie prawnej.
Z uwagi na powyższe - Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o., prosząc o zrozumienie obecnej sytuacji, podtrzymujemy swoje dotychczasowe stanowisko.
Z poważaniem
Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o.
From: {{ email }}
Sent: Thursday, April 9, 2020 6:46 PM
To: {{ email }}
Subject: Wniosek o informację publicznąSzanowni Państwo,
Dziękujemy za przesłaną informację. Pragniemy wskazać, że dostępności informacji o jakie wnioskowaliśmy jest niezbędna do prowadzenia debaty publicznej o wsparciu rządu odnośnie funkcjonowania instytucji związanych z ochroną zdrowia w Polsce w czasie zagrożenia COVID19. Rząd informuje, że sytuacja jest pod kontrolą i instytucje ochrony zdrowia są przygotowane zarówno w zakresie ochrony swoich pracowników, jak i pacjentów. Jednocześnie w wielu miejscach pojawiają się apele obywateli, pracowników instytucji ochrony zdrowia o wsparcie m.in. szpitali nawet o podstawowe środki ochrony. Bez prawa do informacji społeczeństwo zdanie jest wyłącznie na dane przekazywane przez Rząd, przy czym informacje docierające do społeczeństwa z innych źródeł budzą niepokój.
Prawo do informacji określone w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP, którego częścią jest prawo do informacji publicznej (art. 61 Konstytucji RP) jest prawem człowieka. Zgodnie z art. 228 ust. 3 Konstytucji RP ewentualne ograniczenie wolności i praw może nastąpić w czasie stanów nadzwyczajnych w zakresie określonym w ustawie. Przypominamy, że w Polsce nie obowiązuje żaden ze stanów nadzwyczajnych.
Przepis art. 15zzs ust. 1 pkt 10 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych jest niekonstytucyjny w zakresie w jakim powoduje ograniczenie wolności i praw. Mogą się Państwo powoływać na niekonstytucyjne przepisy i ograniczyć wiedzę społeczeństwa o tym jak wygląda sytuacja w systemie ochrony zdrowia albo mogą Państwo stosować Konstytucję RP i umożliwić debatę publiczną opartą o rzeczywiste dane.
Z poważaniem
Katarzyna Witek--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS: 0000181348
tel: +48 22 844 73 55
www.siecobywatelska.pl | www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS: 0000181348
tel: +48 22 844 73 55
www.siecobywatelska.pl | www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego> W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-04-06 12:40:24.087344+00:00 z > adresu {{ email }}: > Szanowni Państwo W > związku z Państwa wnioskiem zawartym w wiadomości e-mail z > dnia > 27 marca 2020r. O udzielenie informacji publicznej, informuję, że > z uwagi > na przepis art. 15zzs ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o > szczególnych > rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, > przeciwdziałaniem i zwalczaniem > COVID-19, innych chorób > zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, > jak > również z uwagi na wagę obecnie wykonywanych zadań, w jego sprawie > nie > będą podejmowane żadne czynności - bez naruszenia > obowiązujących w tym > zakresie terminów, a tym samym bez stanu > bezczynności ze strony Centrum > Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o. > Przystąpienie do weryfikacji formalnej i > merytorycznej wniosku > nastąpi po uchyleniu stanu epidemii. Zgodnie z > przepisem art. > 15zzs ust. 1 pkt 6) lub 10) ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o > > szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, > przeciwdziałaniem i > zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych > oraz wywołanych nimi sytuacji > kryzysowych: w okresie stanu > zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii > ogłoszonego z powodu > COVID bieg terminów procesowych i sądowych m.in.. w > > postępowaniach administracyjnych lub w innych postępowaniach > prowadzonych na > podstawie ustaw nie rozpoczyna się, a > rozpoczęty ulega zawieszeniu. Z > poważaniem Centrum Zdrowia w > Mikołowie Sp. z o.o. ____________ Virus > checked by G DATA > ANTIVIRUS Wersja: AVA 25.25251 z 25.03.2020 Informacje: > > www.gdata.pl
____________
Virus checked by G DATA ANTIVIRUS
Wersja: AVA 25.25486 z 23.04.2020
Informacje: www.gdata.pl