- Wnioski o informację w 2022
- Wnioski o informację w 2022 #14
Wnioski o informację w 2022 #14
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
5 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
dot. wniosku o udostępnienie informacji przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Załączniki
- image001_jY6S5Ny.jpg
- KLAUZULA_RODO_dla_składających_wnioski_o_udip.pdf
- Zawiadomienie_o_przedłużeniu_terminu_na_udzielenie_odpowiedzi.pdf
FIG Ministerstwo
* Klimatu i Środowiska
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia
27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO1) informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Klimatu i Środowiska z siedzibą
w Warszawie (00-22), przy ul. Wawelskiej 52/54.
2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw
związanych
z
przetwarzaniem
danych,
pod
adresem
poczty
elektronicznej:
inspektor.ochrony.danych@klimat.gov.pl .
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w celu
realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej, wniosku o udostępnienie informacji
o środowisku i jego ochronie, wniosku o przekazanie informacji sektora publicznego do
ponownego wykorzystywania. Podstawą prawną przetwarzania danych jest konieczność
wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze – art. 6 ust. 1 lit c RODO, w
związku z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, lub
ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie,
udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
lub ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu
informacji sektora publicznego
4. Zakres zgromadzonych danych obejmuje dane zawarte w Pani/Pana wniosku o udostępnienie
informacji publicznej, informacji o środowisku i jego ochronie, wniosku o przekazanie
informacji sektora publicznego do ponownego wykorzystywania. W wypadku zaistnienia
konieczności wydania decyzji administracyjnej może zaistnieć potrzeba uzupełnienia danych
osobowych o adres korespondencyjny, stosownie do wymagań wynikających z ustawy Kodeks
postępowania administracyjnego.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu,
określonego w pkt 3, a po tym czasie przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków
wynikających z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
oraz przepisów wykonawczych do niej.
6. Posiada Pani/Pan prawo do
a. uzyskania informacji, o których mowa w art. 15 RODO
b. sprostowania danych osobowych – na zasadach określonych w art. 16 RODO
c. usunięcia danych – na zasadach określonych w art. 18 RODO
d. ograniczenia przetwarzania – na zasadach określonych w art. 18 RODO
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie uprawnionym organom, w tym
sądom administracyjnym.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w
tym decyzji będących wynikiem profilowania.
10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niepodanie danych w zakresie wymaganym
przez administratora może skutkować brakiem skutecznego doręczenia odpowiedzi na wniosek.
1 RODO - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE
Ministerstwo
Klimatu i Srodowiska
Departament Instrumentów Środowiskowych
DIŚ-IV.0190.206.2023.AS
2728967.10523460.8430339
Warszawa, 19-0/-2023
Pani
Katarzyna Batko-Tołuć
Pan
Szymon Osowski
Członkowie Zarządu
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
e-mail: sprawa-52122Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
nawiązując do Państwa wniosku z dnia 11 lipca 2023 r. o udostępnienie informacji publicznej
w postaci odpowiedzi na wskazane pytania dot. realizacjj wniosków o udostępnienie
informacji publicznej przez Ministerstwo w 2022 r., zawiadamiam, iż załatwienie niniejszej
sprawy nie nastąpi w terminie, o którym mowa w treści art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 902).
Ze względu na obszerny zakres wniosku, konieczność przeanalizowania szeregu informacji
z wpływających w 2022 r. wniosków o udostępnienie informacji i przygotowanie ich
w zakresie odpowiadającym poszczególnym pytaniom wskazanym w ww. wniosku, na
podstawie przepisu art. 13 ust. 2 powołanej ustawy, termin udzielenia odpowiedzi zostaje
przedłużony do dnia 25 sierpnia 2023 r.
Z wyrazami szacunku
Katarzyna Szadkowska-Piergies
Zastępca Dyrektora
Departament Instrumentów Środowiskowych
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
/ - podpisany cyfrowo/
Telefon: (+48) 223-692-472 ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa
departament.instrumentow.srodowiskowychQklimat.gov.pl Ministerstwo Klimatu i Środowiska
www.gov.pl/klimat
Działamy zgodnie z EMAS - zarządzając instytucją, dbamy o środowisko -
dot. wniosku o udostępnienie informacji przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Załączniki
- image001.jpg
- Odpowiedź_na_wniosek.pdf
- KLAUZULA_RODO_dla_składających_wnioski_o_udip.pdf
FIG Ministerstwo
* Klimatu i Środowiska
Ministerstwo
Klimatu i Srodowiska
Departament Instrumentów Środowiskowych
DIŚ-IV.0190.206.2023.AS
2728967.10758542.8619527
Warszawa, 25-08-2023
Pani
Katarzyna Batko-Tołuć
Pan
Szymon Osowski
Członkowie Zarządu
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
e-mail: sorawa-52122Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
nawiązując do Państwa wniosku z dnia 11 lipca 2023 r. o udostępnienie informacji publicznej
w postaci odpowiedzi na wskazane pytania dot. realizacjj wniosków o udostępnienie
informacji publicznej przez Ministerstwo w 2022 r., przekazuję poniżej odpowiedź na
poszczególne pytania.
1. Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ
otrzymał w 2022 r.
W 2022 r. MKiŚ rozpatrywało 310 wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
W wyliczeniu tym nie brano pod uwagę wniosków zakwalifikowanych, jako wnioski
o udostępnienie informacji o środowisku wniosków, wniosków w przypadku których
stwierdzono, iż cały wniosek lub jego część nie mogą zostać uznane za wniosek
o udostępnienie informacji publicznej oraz zapytań od dziennikarzy.
2. Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości. Przez wykonanie
wniosku w całości należy rozumieć wyłącznie udostępnienie pełnej informacji.
Udostępnienie pełnej informacji po przedłużeniu terminu na jej udostępnienie
należy potraktować jako wykonanie wniosku w całości.
MKiŚ udzieliło odpowiedzi na 308 wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
w zakresie w jakim posiadało informacje.
Telefon: (+48) 223-692-472 ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa
departament.instrumentow.srodowiskowychQklimat.gov.pl Ministerstwo Klimatu i Środowiska
www.gov.pl/klimat
Działamy zgodnie z EMAS - zarządzając instytucją, dbamy o środowisko
W odpowiedź nie wliczono wniosków, które nie zostały uznane za wnioski o udostępnienie
informacji publicznej, ale na które udzielono odpowiedzi na zasadach ogólnych (np. prośby o
interpretację przepisów).
3.
Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję
administracyjną (decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia informacji
publicznej. Nawet jeśli organ wydał więcej niż jedną decyzję administracyjną w
odniesieniu do danego wniosku, należy to potraktować jako jedną sprawę
(wniosek).
W 2022 r. 2 decyzje o odmowie, na podstawie art. 3 ust 1 udip oraz art. 5 ust. 1 udip.
4.
Jakie były najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez organ
informacji publicznej w 2022 r.? Prosimy o wymienienie w treści wiadomości
maksymalnie trzech z poniższych punktów:
Podstawą prawną do odmowy udostępnienia informacji w przypadku dwóch ww. decyzji był
art. 3 ust. 1 i art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j.
Dz. U. z 2022 r. poz. 902).
5.
Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę
(skargi) na bezczynność do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w
których organ otrzymał skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu, począwszy
od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem,
które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
W 2022 r. wpłynęły 2 skargi na bezczynność w zakresie rozpatrywanych wniosków o
udostępnienie informacji publicznej.
6.
Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę na
decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których
organ otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia
2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które
rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
W 2022 r. nie było wniosków o udostępnienie informacji publicznej, w ramach których
zostałaby złożona skarga na decyzję do sądu administracyjnego.
7.
Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za
udostępnienie informacji publicznej.
Nie było wniosków, w ramach których byłaby naliczana opłata za udostępnienie informacji
publicznej.
8.
Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej w
Biuletynie Informacji Publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Rejestr ma charakter roboczy i nie jest publikowany w Biuletynie Informacji Publicznej MKiŚ.
9.
Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za przygotowywanie
odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej? Chodzi o
wydzielone stanowisko pracownicze, którego zakres obowiązków dotyczy
udzielania informacji publicznej.
Tak.
Z wyrazami szacunku
Maciej Mucha
Dyrektor
Departament Instrumentów Środowiskowych
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
/ – podpisany cyfrowo/KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia
27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO1) informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Klimatu i Środowiska z siedzibą
w Warszawie (00-22), przy ul. Wawelskiej 52/54.
2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw
związanych
z
przetwarzaniem
danych,
pod
adresem
poczty
elektronicznej:
inspektor.ochrony.danych@klimat.gov.pl .
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w celu
realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej, wniosku o udostępnienie informacji
o środowisku i jego ochronie, wniosku o przekazanie informacji sektora publicznego do
ponownego wykorzystywania. Podstawą prawną przetwarzania danych jest konieczność
wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze – art. 6 ust. 1 lit c RODO, w
związku z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, lub
ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie,
udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
lub ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu
informacji sektora publicznego
4. Zakres zgromadzonych danych obejmuje dane zawarte w Pani/Pana wniosku o udostępnienie
informacji publicznej, informacji o środowisku i jego ochronie, wniosku o przekazanie
informacji sektora publicznego do ponownego wykorzystywania. W wypadku zaistnienia
konieczności wydania decyzji administracyjnej może zaistnieć potrzeba uzupełnienia danych
osobowych o adres korespondencyjny, stosownie do wymagań wynikających z ustawy Kodeks
postępowania administracyjnego.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu,
określonego w pkt 3, a po tym czasie przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków
wynikających z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
oraz przepisów wykonawczych do niej.
6. Posiada Pani/Pan prawo do
a. uzyskania informacji, o których mowa w art. 15 RODO
b. sprostowania danych osobowych – na zasadach określonych w art. 16 RODO
c. usunięcia danych – na zasadach określonych w art. 18 RODO
d. ograniczenia przetwarzania – na zasadach określonych w art. 18 RODO
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie uprawnionym organom, w tym
sądom administracyjnym.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w
tym decyzji będących wynikiem profilowania.
10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niepodanie danych w zakresie wymaganym
przez administratora może skutkować brakiem skutecznego doręczenia odpowiedzi na wniosek.
1 RODO - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE -
Przeczytane: Wniosek dot. wnioskowania o informację przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z Ministerstwo Klimatu i Środowiska
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.