1 Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
INFORMACJA SZCZEGÓŁOWA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH1
Dane
Administratora
Danych
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Gliwice z siedzibą w Urzędzie Miejskim
w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21, 44-100.
Dane kontaktowe
Inspektora
Ochrony Danych
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować:
1. pocztą elektroniczną poprzez e-mail: iod@um.gliwice.pl
2. pocztą tradycyjną na adres: Inspektor Ochrony Danych, Urząd Miejski w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21,
44-100 Gliwice
3. poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu Miejskiego w Gliwicach: /UMGliwice/SkrytkaESP
Cele i podstawa
prawna
przetwarzania
danych
osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
1.
w celu realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej,
2.
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), tj.
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
w związku z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Odbiorcy danych
osobowych
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem:
1. podmiotów uprawnionych przepisami prawa,
2. podmiotów świadczących wsparcie techniczne dla systemów informatycznych i teleinformatycznych,
w których Państwa dane osobowe są przetwarzane.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
Okres
przechowywania
danych
osobowych
1. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, dla którego zostały
zebrane lub w okresie wyznaczonym przepisami prawa.
2. Po zrealizowaniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach
archiwalnych przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie
organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
Prawa osób,
których dane
dotyczą, w tym
dostępu do
danych
osobowych
Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo do wystąpienia z żądaniem dostępu do swoich danych osobowych,
sprostowania (poprawiania), a w przypadkach uregulowanych przepisami prawa - do usunięcia lub ograniczenia
ich przetwarzania.
Sposoby realizacji
przysługujących
praw
Powyższe uprawnienia mogą Państwo realizować:
1. składając w formie tradycyjnej odręcznie podpisane pismo w Urzędzie Miejskim w Gliwicach,
2. drogą elektroniczną wysyłając pismo ogólne dostępne na platformie ePUAP, potwierdzone Profilem
Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Prawo wniesienia
skargi do organu
nadzorczego
Jeśli przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje
Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
Informacja o
wymogu/
dobrowolności
podania danych
oraz
konsekwencjach
niepodania danych
osobowych
Podanie danych osobowych jest wymagane w sytuacji, gdy podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi
przepis prawa. W takim przypadku uchylanie się od podania danych osobowych może skutkować
konsekwencjami wynikającymi z tych przepisów.
Zautomatyzowane
podejmowanie
decyzji,
profilowanie
W Urzędzie nie ma miejsca zautomatyzowane podejmowanie decyzji ani profilowanie.
Informacje
dodatkowe
Prezydent Miasta Gliwice i miejskie jednostki organizacyjne (wymienione w Regulaminie Organizacyjnym
Urzędu Miejskiego w Gliwicach, w tabeli nr 1 „Wykaz miejskich jednostek organizacyjnych”) są
współadministratorami danych osobowych zgodnie z ustaleniami przyjętymi zarządzeniem organizacyjnym nr
84/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 12.08.2019 r .