Wnioski o informację w 2022 #601
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
6 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Potwierdzenie otrzymania: Wniosek dot. wnioskowania o informację przez KAWĘCZYN
To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości
Do: {{ email }}
Temat: Wniosek dot. wnioskowania o informację
Data: 2023-07-11 12:05Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości. -
Odpowiedź na wniosek dot. wnioskowania o informację z dnia 11.07.2023 r. przez KAWĘCZYN
Dzień dobry,
w załączniku odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej.Urząd Gminy w Kawęczynie
Kawęczyn 48
62-704 Kawęczyn
tel.(63) 288 59 34Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Kawęczyn,
reprezentowana przez Wójta Gminy. Z Inspektorem ochrony danych, można
się skontaktować pod adresem e-mail {{ email }}Pozostałe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych w
Urzędzie w tym opis praw przysługujących Państwu w związku z
przetwarzaniem danych osobowych, są dostępne w Biuletynie Informacji
Publicznej Gminy Kawęczyn http://www.kaweczyn.pl/kaweczyn/bip.html -
Potwierdzenie otrzymania: Re: Wniosek dot. wnioskowania o informację przez KAWĘCZYN
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z KAWĘCZYN
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości
Do: {{ email }}
Temat: Re: Wniosek dot. wnioskowania o informację
Data: 2023-12-13 10:39Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości. -
Re: Wniosek dot. wnioskowania o informację przez KAWĘCZYN
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z KAWĘCZYN i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Dzień dobry,
Urząd Gminy w Kawęczynie przesyła odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej.Urząd Gminy w Kawęczynie
Kawęczyn 48
62-704 Kawęczyn
tel.(63) 288 59 34Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Kawęczyn,
reprezentowana przez Wójta Gminy. Z Inspektorem ochrony danych, można
się skontaktować pod adresem e-mail {{ email }}Pozostałe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych w
Urzędzie w tym opis praw przysługujących Państwu w związku z
przetwarzaniem danych osobowych, są dostępne w Biuletynie Informacji
Publicznej Gminy Kawęczyn http://www.kaweczyn.pl/kaweczyn/bip.htmlW dniu 2023-12-13 10:39, {{ email }}
napisał(a):
> Szanowni Państwo,
>
> Z przyjemnością informujemy o publikacji naszego najnowszego raportu
> pt. "Raport o stanie jawności w Polsce" [3]. W dokumencie tym
> analizujemy aktualny stan jawności informacji publicznej w Polsce,
> poruszając kluczowe kwestie związane z transparentnością
> działania władz oraz dostępem do informacji publicznej.
>
> Dziękujemy za Państwa zaangażowanie i odpowiedź na nasz wniosek o
> informację, który pozwolił przygotować ważną część raportu -
> opis monitoringu dotyczącego odpowiedzi na wnioski o informację w
> 2022 r.
>
> Raport odnosi się do różnych aspektów jawności, w tym standardów
> międzynarodowych, udostępniania danych przez instytucje publiczne
> oraz wyników badania IPSOS przeprowadzanego na nasze zlecenie.
>
> Zachęcamy do zapoznania się z treścią raportu, który dostępny
> jest na naszej stronie internetowej. Wierzymy, że nasze ustalenia i
> rekomendacje będą pomocne w dalszym rozwoju i doskonaleniu praktyk
> transparentności w Polsce.
>
> W razie pytań bądź chęci pogłębienia dyskusji w temacie
> jawności, pozostajemy do dyspozycji.
>
> Z poważaniem,
> Marzena Błaszczyk i Katarzyna Batko-Tołuć
> Członkinie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 |
> 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email:
> {{ email }} skrytka epuap:
> SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl |
> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd
> Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy
> Krajowego Rejestru Sądowego
>
>> W nawiązaniu do pisma:
>>
>>> WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI
>>>
>>> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
>>> Ustawy o dostępie do informacji publicznej stowarzyszenie Sieć
>>> Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących
>>> informacji:
>>>
>>> * Liczba PISEMNYCH WNIOSKÓW o udostępnienie informacji
>>> publicznej, które organ otrzymał w 2022 r.
>>>
>>> * Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał W CAŁOŚCI.
>>> Przez wykonanie wniosku w całości należy rozumieć wyłącznie
>>> udostępnienie pełnej informacji. Udostępnienie pełnej
>>> informacji po przedłużeniu terminu na jej udostępnienie należy
>>> potraktować jako wykonanie wniosku w całości.
>>>
>>> * Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał
>>> decyzję administracyjną (decyzje administracyjne) O ODMOWIE
>>> UDOSTĘPNIENIA INFORMACJI PUBLICZNEJ. Nawet jeśli organ wydał
>>> więcej niż jedną decyzję administracyjną w odniesieniu do
>>> danego wniosku, należy to potraktować jako jedną sprawę
>>> (wniosek).
>>>
>>> * Jakie były najczęściej występujące przyczyny
>>> nieudostępnienia przez organ informacji publicznej w 2022 r.?
>>> Prosimy o wymienienie w treści wiadomości MAKSYMALNIE TRZECH z
>>> poniższych punktów:
>>>
>>> *
>>>
>>> * wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
>>> * wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w
>>> innym trybie,
>>> * informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
>>> * wnioskodawca nie ujawnił swoich podstawowych danych osobowych
>>> (imię, nazwisko),
>>> * wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej,
>>> * wniosek dotyczył informacji przetworzonej,
>>> * informacja podlegała ochronie prywatności osoby fizycznej,
>>> * informacja podlegała ochronie ze względu na tajemnicę
>>> przedsiębiorcy,
>>>
>>> * inne.
>>>
>>> * Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca
>>> skierował SKARGĘ (SKARGI) NA BEZCZYNNOŚĆ do sądu
>>> administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ
>>> otrzymał skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu,
>>> począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi
>>> o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1
>>> stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
>>>
>>> * Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca
>>> skierował SKARGĘ NA DECYZJĘ (DECYZJE) do sądu
>>> administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ
>>> otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do sądu,
>>> począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi
>>> o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1
>>> stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
>>>
>>> * Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ NALICZYŁ
>>> OPŁATĘ za udostępnienie informacji publicznej.
>>>
>>> * Czy organ publikuje REJESTR WNIOSKÓW o udostępnienie
>>> informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej? Prosimy
>>> o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
>>>
>>> * Czy w organie jest zatrudniona OSOBA ODPOWIEDZIALNA za
>>> przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji
>>> publicznej? Chodzi o wydzielone stanowisko pracownicze, którego
>>> zakres obowiązków dotyczy udzielania informacji publicznej.
>>>
>>> Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres:
>>>
>>> UZASADNIENIE
>>>
>>> W standardach międzynarodowych dużo uwagi poświęca się
>>> przyjmowaniu rozwiązań krajowych pozwalających dokonywać
>>> regularnych przeglądów prawa dostępu do informacji. W raporcie
>>> OECD za wyzwanie państw uznano brak silnych mechanizmów
>>> monitorowania i oceny wdrażanych przepisów, w tym gromadzenia
>>> danych i statystyk na temat liczby wniosków wpływających do
>>> instytucji publicznych, informacji czego dotyczyły wnioski, jaki
>>> był średni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie były powody
>>> odmowy udostępnienia informacji. Gromadzenie tych danych pomaga
>>> bowiem zidentyfikować występujące problemy i potrzeby
>>> informacyjne oraz przeprowadzić konieczne zmiany1.
>>>
>>> I chociaż ze statystyk UNESCO wynika, że wiele państw nie
>>> wprowadziło wciąż odpowiednich regulacji w powyższym zakresie
>>> albo nie realizowało ich odpowiednio2, to mimo wszystko na
>>> świecie już teraz istnieją przykłady praw, w których
>>> zobowiązano poszczególne organy do raportowania na temat liczby
>>> wpływających wniosków wraz z informacją o sposobie ich
>>> załatwienia, do publikacji tych danych, czy do dokonywania
>>> przeglądu prawa dostępu do informacji przez instytucje
>>> nadzorujące to prawo na podstawie uzyskanych zbiorczych danych.
>>> Niektóre kraje wykorzystują też zebrane statystyki do
>>> poszerzania proaktywnego udostępniania informacji, przykładowo
>>> wprowadzając obowiązek publikacji informacji, o które
>>> wnioskowano co najmniej kilka razy3.
>>>
>>> W polskiej Ustawie o dostępie do informacji publicznej nie
>>> wprowadzono przepisów poświęconych gromadzeniu, publikowaniu i
>>> raportowaniu informacji na temat realizacji wniosków. Nie
>>> wyznaczono również organu, którego zadaniem byłoby
>>> przyglądanie się funkcjonowaniu tego prawa w praktyce. Brakuje
>>> więc przestrzeni do dyskusji o stanie prawa dostępu do
>>> informacji, która opierałaby się o rzeczywiste dane.
>>>
>>> Stowarzyszenie sformułowało pytania z uwzględnieniem
>>> istniejących standardów międzynarodowych. Dotyczą one
>>> statystyk w sprawie otrzymanych w 2022 r. wniosków, w tym
>>> wniosków w pełni zrealizowanych, wniosków, w sprawie których
>>> wydano decyzję o odmowie udostępnienia informacji oraz
>>> wniosków, w sprawie których naliczono opłatę za udostępnienie
>>> informacji, a także pytania dotyczące wyboru najczęściej
>>> występujących przyczyn nieudostępniania informacji,
>>> publikowania rejestru wniosków o udostępnienie informacji w
>>> Biuletynie Informacji Publicznej, czy zatrudnienia osoby
>>> odpowiedzialnej za przygotowywanie odpowiedzi na wnioski.
>>>
>>> Regulacje dotyczące gromadzenia i publikacji statystyk na temat
>>> wpływu wniosków można znaleźć m.in. w prawach ustanowionych w
>>> Czechach, Kanadzie, Islandii, Stanach Zjednoczonych, Chorwacji,
>>> Kenii. Listę krajów spełniających ten standard wraz z
>>> przepisem ustawy odnoszącym się do prowadzenia statystyk można
>>> znaleźć na stronie poświęconej rankingowi państw w zakresie
>>> przepisów o dostępie do informacji4.
>>>
>>> Ostatnie z wymienionych pytań jest również związane ze
>>> wskaźnikami międzynarodowymi i przykładami regulacji prawnych
>>> innych państw5. Pożądaną praktyką jest bowiem wyznaczanie w
>>> podmiotach zobowiązanych urzędniczek i urzędników do spraw
>>> informacji, których rolą jest promowanie prawa dostępu do
>>> informacji, asystowanie wnioskodawcom przy formułowaniu pytań,
>>> dbanie o realizację wniosków, gromadzenie statystyk na temat
>>> wpływu spraw, czy planowanie publikacji informacji. Na osoby te
>>> nakłada się konkretne obowiązki i wyznacza konsekwencje ich
>>> niezrealizowania, ale również zabezpiecza się je przed karaniem
>>> za działanie w dobrej wierze. Stowarzyszenie chce więc
>>> sprawdzić w ilu instytucjach już teraz działają pracownice i
>>> pracownicy zajmujący się wyłącznie realizacją dostępu do
>>> informacji.
>>>
>>> Informacje, o które wnioskujemy będą stanowiły ważną
>>> część _Raportu o stanie jawności_ - pierwszego kompleksowego
>>> opracowania dotyczącego dostępu do informacji w Polsce.
>>> Opracowanie będzie składać się z następujących części:
>>>
>>> * Jawność w oczach obywateli
>>> * Jawność a standardy międzynarodowe
>>> * Aktywne udostępnianie informacji
>>> * Dostęp do informacji i prawo prasowe
>>> * Wnioskowy dostęp do informacji
>>> * Wstęp na posiedzenie organów
>>> * Jawność partii politycznych
>>> * Dostęp do informacji o środowisku
>>> * Zmiany dotyczące jawności z lat 2021-2022
>>> * Rekomendacje
>>>
>>> Uzyskane informacje pozwolą opracować rozdział poświęcony
>>> wnioskowemu dostępowi do informacji.
>>>
>>> Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres e-mail:
>>> {{ email }}
>>>
>>> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
>>>
>>> Członkowie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>>>
>>> --------------------------
>>>
>>> 1. OECD (2022), The Protection and Promotion of Civic Space:
>>> Strengthening Alignment with International Standards and Guidance,
>>> OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/d234e975-en, s.
>>> 139-140.
>>> 2. UNESCO (2022), To recovery and beyond: 2021 UNESCO report on
>>> public access to information (SDG 16.10.2),
>>> https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380520.locale=en, s.
>>> 20.
>>> 3. Przepisy ustaw poświęconych dostępowi do informacji w
>>> poszczególnych państwach można porównywać w RTI Rating:
>>> https://www.rti-rating.org/. Regulacje dotyczące gromadzenia i
>>> publikacji statystyk na temat wpływu wniosków można znaleźć
>>> m.in. w prawach ustanowionych w Serbii, Albanii, Sri Lance,
>>> Gambii, Chorwacji, Liberii, czy Kenii.
>>> 4. Wskaźnik 60 RTI Rating:
>>> https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60 [1]/ [1].
>>> 5. Przykładowo wskaźnik 54 wynikający z RTI Rating:
>>> https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54 [2]/ [2].
>>> --
>>> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska
>>> 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email:
>>> {{ email }} skrytka epuap:
>>> SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl |
>>> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd
>>> Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
>>> Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
>
>
>
> Links:
> ------
> [1] https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60/
> [2] https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54/
> [3] https://siecobywatelska.pl/raport-o-stanie-jawnosci-w-polsce/