- Wnioski o informację w 2023 - areszty śledcze
- Wnioski o informację w 2023 - areszty śledcze #8
Wnioski o informację w 2023 - areszty śledcze #8
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
dot. inf. publiczna przez Bytom
Ocena LLM: C) email jest odpowiedzią z Areszt Śledczy w Bytomiu i zawiera informację o przedłużeniu
terminu na odpowiedź.Załączniki
- image001_uUDPYJd.png
- 20240509105439514.pdf
- rodo_klauzula.pdf
SŁUŻBA
WIĘZIENNA. Aresztu Śledczy w Bytomiu
SŁUŻBA 41-902 Bytom ul. Wrocławska 4
WIĘZIENNA tel. 32 388 62 10, fax 32 388 62 60, email: as_bytom©sw.gov.pl
S/P.414.28.2024.GB Bytom, dnia OB maja 2024 r.
Sprawa-70315Ć©fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiadając na Państwa wniosek z dnia 25 kwietnia 2024r. (data doręczenia: 26
kwietnia 2024r.) dotyczący udostępnienia informacji publicznej złożony w trybie ustawy z dnia 6
września 2001r., o dostępie do informacji publicznej (Dz. U z 2022r. poz. 902 z późn zm.)
informuję, iż zgodnie zart. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy: prawo do uzyskania informacji publicznej
obejmuje m. in. uprawnienie do uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji
przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Organ uznał, iż informacje wskazane w Pana wniosku należą w określonym zakresie do
kategorii informacji publicznej. Następnie tutejszy organ dokonał oceny, czy wnioskowane
informacje publiczne są informacją przetworzoną. Prawo do informacji, w świetle art. 3 ust. 1 pkt
1 w/w ustawy o dostępie do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do uzyskania informacji
publicznej, w tym informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne
dla interesu publicznego.
Zgodnie ze stanem faktycznym, informacją przetworzoną jest jakościowa nowa informacja
nieistniejąca dotychczas w przyjętej ostatecznie treści i postaci, chociaż jej źródłem są materiały
znajdujące się w posiadaniu zobowiązanego. Informacją prostą jest natomiast informacja, której
zasadnicza treść nie ulega zmianie przed jej udostępnieniem (tak m. in. Naczelny Sąd
Administracyjny w wyroku z dnia 17 października 2006r., sygn.. akt I OSK 1247/05). Informacją
przetworzoną jest informacja opracowana przez podmiot obowiązany przy użyciu dodatkowych
sił i środków na podstawie posiadanych przez niego danych, w związku z żądaniem
wnioskodawcy i na podstawie kryteriów przez niego wskazanych, czyli innymi słowy informacja,
która zostanie przygotowana dla wnioskodawcy wedle wskazanych przez niego kryteriów (tak
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 29 maja 2020r., sygn.. akt I OKS 3232/19).
W świetle powyższego organ uznał, że w związku z faktem, iż w posiadaniu tutejszego
organu zobowiązanego do udzielenia informacji publicznej nie istnieje zestawienie danych we
wnioskowanej postaci, a w wyniku prostych czynności nie jest możliwe wygenerowanie takich
informacji, konieczne jest zebranie (skompilowanie) zestawień oraz dokonanie analizy znacznej
ilości dokumentacji, co w istocie stanowi przetworzenie tych danych w wyniku którego, uzyskana
zostanie jakościowo nowa informacja (informacja przetworzona).
Informuję ponadto, iż zgodnie z utrwalonym orzecznictwem: „Uzyskanie przetworzonej
informacji publicznej wiąże się z poniesieniem określonych środków, zwłaszcza finansowych
i organizacyjnych, często trudnych do pogodzenia z bieżącymi działaniami konkretnych organów.
W związku z tym udzielenie informacji publicznej przetworzonej podmiotom, które nie
zapewniają, iż zostanie ona wykorzystana w celu usprawnienia funkcjonowania danego organu
państwa przemawia za przyjęciem, iż po ich stornie nie występuje szczególny interes publiczny
uzasadniający udzielenie żądanej im przetworzonej informacji publicznej” (tak w wyroku z dnia
18 kwietnia 2018r. Naczelny Sąd Administracyjny, sygn. akt I OSK 2436).
Mając na względzie powyższe, proszę o wykazanie szczególnego interesu publicznego
w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma, pod rygorem wydania odmownej decyzji
w tym przedmiocie. Ponadto proszę o wskazanie osoby występującej z przedmiotowym
wnioskiem ze wskazaniem umocowania do działania oraz podpisania pisma. W wyroku z dnia
19 czerwca 2020 roku (sygn. akt: 1OSK 1777/19), Naczelny Sąd Administracyjny wskazał,
iż: „Wniosek o udostępnienie informacji publicznej w wyniku którego zapadają decyzje
w przedmiocie dostępu do informacji publicznej, wniesiony za pośrednictwem poczty e-
mail, wymaga zachowania formy przewidzianej wk.p.a.. wtym podpisu podmiotu
składającego wniosek.”.
Jednocześnie na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej
przedłużam termin rozpatrzenia Państwa wniosku do dnia 26 czerwca 2024r.
Przedłużenie terminu rozpatrzenia wniosku wynika z konieczności wykazania przez
Państwa szczególnego interesu społecznego, a także przede wszystkim zakresu żądanych
informacji, do których zebrania niezbędna jest szczegółowa analiza znacznej ilości dokumentacji
oraz wykonanie stosownych zestawień, a także z konieczności wykazania umocowania do
działania i złożenia podpisu.
Otrzymują:
1. Adresat — pocztą elektroniczną
snop omeid -.
10004
o8eMmożjszi oBalijoupel z festfeyuim e feluemodojsod *mMm opi fauesidazid
imoBsjey z AobfejjuAm saiy0 zazżid su 'mAm0U28z.
| llueoiotqpo
(082Z0MEUOĄAM OB8LUIEĄ nsyepoy/ogaufAoenstutupe
eiuemods]sod nsyspoy UsEsidazid m uiAUO|SaJjO UAMOMEJSN wajdowAm 1saf UsńoBzoń10p
euedfiueg olupejsodzeq UsAMOqOsO UsAuEp eUEg/Elueg zazid eluepód yszeimoqo
*BlUajmIEjGZ OBa[ njeo m auemńisAzjoyńm bpsq |
euisid 6BeMololUpazid UiejuBISBIUM z nązbimz m sueziemiażid Bs EMOG050 SUEp EUEd/IUEg
fewsjd
OB8U0ISBIUM Elua|MIE|BZ OS2UMEJd nyzeimogo szjojessiUtupe eu ogsobzejo EluslujadAm
NIB5 M OQGOY 2 '21l T 15n 9 "Ue ajmejspod eu tpBq aueziemiazid BMOQOSO aUep EUEg/ueg
'|d'A08'MsBWojAq se poł Jleu-a '9T z9 88€ ZE '[e1 :Auodysa Eloqyjadsui amojyejU0y auEp
OT z988€E ZE [31
wojńg 206-Tv
$ EĄSMeJoOAy "|N
niwojńg M 0882opaj$ mążsajy Jópjadńd
0qo050 YońuEp Eueg/juEd uejojesfufpe
rew i tk
OGOW £T "ub z oouofuj
dafnSnisAzid aiu «
-
dot. wniosek o inf. publiczną. przez Bytom
Ocena LLM: B) email jest odpowiedzią z Areszt Śledczy w Bytomiu i zawiera odmowę odpowiedzi na
pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- image001.png
- 20240611095354247.pdf
SŁUŻBA
WIĘZIENNA. Aresztu Śledczy w Bytomiu
SŁUŻBA 41-902 Bytom ul. Wrocławska 4
WIĘZIENNA tel. 32 388 62 10, fax 32 388 62 60, em
as_bytomQsw.gov.pl
S/P.414.28.2024.GB Bytom, dnia (( czerwca 2024 r.
sprawa-70315Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
26
Odpowiadając na Państwa wniosek z dnia 25 kwietnia 2024r. (data doręczeni
kwietnia 2024r.) dotyczący udostępnienia informacji publicznej złożony w trybie ustawy z dnia
6 września 2001r., o dostępie do informacji publicznej (Dz. U z 2022r. poz. 902 z późn zm.)
informuję, iż rozpatrzyłem go odmownie.
Organ uznał, iż informacje wskazana w Państwa wniosku w określonym zakresie należą do
kategorii informacji publicznej. Następnie tutejszy organ dokonał oceny, czy wnioskowana
informacja publiczna jest informacją przetworzoną. Prawo do informacji w świetle art. 3 ust.
w/w ustawy o dostępie do informacji publicznej, obejmuje uprawnienie do uzyskania informacji
publicznej, w tym informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne
dla interesu publicznego. Ponadto organ wskazuje, iż dostęp do informacji publicznej nie
obejmuje swoim zakresem rzeczowym dokonywania przez organ będący adresatem wniosku,
analiz, udzielania porad i wydawania opinii, w tym prawnych na narzucone przez wnioskodawcę
tematy.
Ponownie wskazuje, iż uzyskanie żądanych przez Pana danych według kryteriów
określonych we wniosku, wymaga dokonania szczegółowych analizy dokumentacji, co pozwala
uznać, że informację o które Pan wnosi, ma charakter informacji publicznej przetworzonej.
Wykonanie w/w obowiązków wiązałoby się z zaangażowaniem dodatkowych pracowników
organu.
Jak już zostało wcześniej wskazane w przesłanym do Pana wezwaniu z dnia 8 maja 2024r.,
L. Dz. S/P.414.28.2024.GB, zgodnie ze stanem faktycznym informacją przetworzoną jest
jakościowa nowa informacja nieistniejąca dotychczas w przyjętej ostatecznej treści i postaci,
chociaż jej źródłem są materiały znajdujące się posiadaniu zobowiązanego. Informacją prostą
jest natomiast informacja , której zasadnicza treść nie ulega zmianie przed jej udostępnieniem
(tak. m. in. Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 17 października 2006r., sygn. akt I OSK
1247/05). Informacją przetworzoną jest informacja opracowana przez podmiot obowiązany przy
użyciu dodatkowych sił i środków, na podstawie posiadanych przez niego danych, w związku
z żądaniem wnioskodawcy i na podstawie kryteriów przez niego wskazanych, cz nymi słowy,
informacja, która zostanie przygotowana dla wnioskodawcy wedle wskazanych przez niego
kryteriów (tak Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 29 maja 2020r., sygn. akt I OKS
3232/19).
Na marginesie wskazuje, iż zgodnie ze stanowiskiem Naczelnego Sądu Administracyjnego
zawartym w wyroku z dnia 9 sierpnia 2011 r. sygn. akt | OSK 977/11 „jeżeli utworzenie zbioru
informacji prostych wymaga takiego nakładu środków i zaangażowania pracowników, które
negatywnie wpływa na tok realizacji ustawowych zadań nałożonych na zobowiązanego do
udostępnienia informacji publicznej, a w szczególności, gdy wymaga to analizowania całego
zasobu posiadanych dokumentów w celu wybrania tylko tych, których oczekuje wnioskodawca,
to jest to informacja przetworzona.”
Ponownie wskazuje, iż zgodnie z utrwalonym orzecznictwem: „Uzyskanie przetworzonej
informacji publicznej wiąże się z poniesieniem określonych środków, zwłaszcza finansowych
i organizacyjnych, często trudnych do pogodzenia z bieżącymi działaniami konkretnych organów.
W związku z tym udzielenie informacji publicznej przetworzonej podmiotom, które nie
zapewniają, iż zostanie ona wykorzystana w celu usprawnienia funkcjonowania danego organu
państwa przemawia za przyjęciem, iż po ich stronie nie występuje szczególnie istotny interes
publiczny uzasadniający udzielenie im żądanej przetworzonej informacji publicznej”. (tak
w wyroku z dnia 18 kwietnia 2018r. Naczelny Sąd Administracyjny, sygn. akt I OSK 2436/17)
Z uwagi na powyższe organ uznał, iż wnioskowane informację, są informacjami
przetworzonymi. W dniu 8 maja 2024r. zostali Państwo wezwani do wykazania w terminie 7 dni
szczególnego interesu publicznego do uzyskania wnioskowanych informacji, pod rygorem
negatywnego rozstrzygnięcia w tym zakresie. Organ poinformował również o wydłużeniu
terminu rozpatrzenia Państwa wniosku do dnia 26 czerwca 2024r. Dodatkowo organ wezwał
Państwa do podpisania pisma, w tym wskazania podmiotu składającego wniosek
Ponownie wskazuje, iż zgodnie z wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia
19 czerwca 2020 roku (sygn. akt: I OSK 1777/19): „Wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
w wyniku którego zapadają decyzje w przedmiocie dostępu do informacji publicznej, wniesiony za
pośrednictwem poczty e-mail, wymaga zachowania formy przewidzianej w k.p.a., wtym
podpisu podmiotu składającego wniosek. ”.
Wezwanie z dnia 8 maja 2024 do wykazania interesu społecznego oraz złożenia wniosku
w formie przewidzianej w Kodeksie Postępowania Admi istracyjnego pozostało bez odpowiedzi.
Z upow; DYREKTORA
Aresztu Ślfdczego w Bytomiu
kpt. Paweł Pisula
Zastępca Dyrektora
Otrzymują:
1. Adresat — pocztą elektroniczną