Instytucja: 

Sąd Okręgowy w Ostrołęce

 Monitoring: 

Wnioski o informację w 2023 - sądy okręgowe

 Liczba listów: 

2

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Otrzymano: 2024-04-26 10:04:57

NrPytanieOdpowiedźKategoria odpowiedzi
11. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.W 2023 r. do Prezesa Sądu Okręgowego w Ostrołęce wpłynęło łącznie 71 wniosków.b) między 100 a 200
22. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.W 2023 r. Prezes Sądu Okręgowego w Ostrołęce wydał 2 decyzje odmowne na wnioski o udzielenie informacji publicznej.b) między 10 a 20 (włącznie)
33. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy, b) rejestr papierowo-elektroniczny, c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, e) inne.Do 31 grudnia 2023 r. rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej prowadzony był w formie papierowej. Od stycznia 2024 r., na skutek wprowadzenia Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, rejestr wniosków prowadzony jest w formie elektronicznej.b) rejestr papierowo-elektroniczny
44. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze: a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy). l) inne.W rejestrze elektronicznym EZD jest możliwość zawarcia wszystkich wymienionych informacji w pkt. od 4a do 4l przedmiotowego wniosku.a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l
55. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.Osobą odpowiedzialną za prowadzenie rejestru wniosków, czy koordynację terminowego załatwienia spraw jest pracownik Oddziału Administracyjnego – starszy inspektor ds. biurowości. W razie konieczności Prezes Sądu doraźnie korzysta w przygotowywaniu projektów odpowiedzi ze wsparcia zatrudnionego prawnika.a) urząd odpowiedział jednoznacznie na to pytanie
66. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów: a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez organ, f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, g) inne.Pracownik zajmujący się realizacją dostępu do informacji publicznej: a) przygotowuje projekty odpowiedzi na wnioski; b) koordynuje proces udostępniania informacji (np. dbanie o terminy); c) prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej;a,b,c
77. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.Pracownik zajmujący się wnioskami o udostępnienie informacji publicznej bierze udział w szkoleniach z dostępu do informacji publicznej. Ostatnie szkolenie, którym brał udział, odbyło się 13 grudnia 2022 r. Organizatorem szkolenia był Piotr Sitniewski. Szkolenia i ekspertyzy. Tematyka szkolenia: „Zasady dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznych w sądach powszechnych”.a) tak
88. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.Nie.b) nie
99. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.Nie było takich spraw.d) Brak odpowiedzi - gmina nie udzieliła odpowiedzi na to pytanie.

Treść

  • FW: odpowiedź na wniosek z 17.04.2024 przez Sąd Okręgowy w Ostrołęce
    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Sąd Okręgowy w Ostrołęce i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

    Załączniki

    • 10122_Odpowiedź_na_wniosek._doc.pdf