Instytucja: 

Sąd Rejonowy w Szamotułach

 Monitoring: 

Wnioski o informację w 2023 - sądy rejonowe

 Liczba listów: 

3

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Otrzymano: 2024-04-25 14:22:03

NrPytanieOdpowiedźKategoria odpowiedzi
11. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.W 2023 r. wpłynęło 39 wniosków o udzielenie informacji publicznej.
22. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.W 2023 r. żaden z wniosków nie został rozpoznany negatywnie, nie odmówiono dostępu do informacji publicznej (decyzję administracyjną co do częściowej odmowy udostępnienia informacji publicznej wydano w 2024 roku, jednakże co do wniosku, który wpłynął w grudniu 2023 roku).
33. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy, b) rejestr papierowo-elektroniczny, c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, e) inne.W 2023 r. prowadzony był rejestr papierowo-elektroniczny, w którym rejestrowane były wnioski o udzielenie informacji publicznej. Aktualnie, od 1 stycznia 2024 r. wnioski rejestrowane są w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).
44. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze: a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy). l) inne.Rejestr papierowo-elektroniczny obejmował następujące dane: data wpływu wniosku, informacja, w jaki sposób wpłynął wniosek, dane wnioskodawcy, krótki opis, czego dotyczył wniosek, datę udzielenia odpowiedzi, informację o sposobie załatwienia wniosku (bez szczegółowego opisu). Dane w EZD obejmują: datę wpływu wniosku, informacje o sposobie wpływu, datę udzielenia odpowiedzi na wniosek, datę udzielonej odpowiedzi, krótki opis, czego dotyczył wniosek, treść wniosku (która jest zeskanowana do dokumentów w EZD), informację o sposobie rozpatrzenia wniosku (jako dokument w EZD), treść decyzji administracyjnej jeżeli została wydana (jako dokument w EZD). Możliwe jest również wprowadzenie innych danych, w tym dotyczących opłaty czy informacji o ewentualnym innym postępowaniu związanym z wnioskiem (jako dokumenty – załączniki w EZD).
55. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.Rejestracją wniosku zajmuje się pracownik Oddziału Administracyjnego, który wpisuje dane do EZD. Następnie sprawa trafia do Prezesa Sądu / Dyrektora Sądu, który zarządza pozyskanie danych do udzielenia informacji publicznej z odpowiedniej komórki Sądu. Po uzyskaniu danych Prezes Sądu / Dyrektor Sądu udziela odpowiedzi na wniosek. Pracownicy Oddziału Administracyjnego zatrudnieni są na stanowisku inspektora / starszego inspektora.
66. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów: a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez organ, f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, g) inne.Zakres obowiązków osób, które współdziałają z Prezesem Sądu / Dyrektorem Sądu w rozpatrywaniu wniosków o dostęp do informacji publicznej obejmuje: rejestrację wniosku, koordynowanie procesu udostępnienia informacji, w prostszych sprawach przygotowanie projektu odpowiedzi, dbanie o prawidłowość zapisów w EZD, wysyłanie pisma sporządzonego przez Prezesa Sądu / Dyrektora Sądu do wnioskującego.
77. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.W 2023 roku zarówno Prezes Sądu, Dyrektor Sądu jak i pracownicy Oddziału Administracyjnego nie brali udziału w szkoleniach dotyczących dostępu do informacji publicznej.
88. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.Ustaliłem, że w latach 2021-2023 nie zostało wydane w Sądzie Rejonowym w Szamotułach żadne orzeczenie dotyczące występku z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
99. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.Nie dotyczy.

Treść

  • Przeczytane: Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Sąd Rejonowy w Szamotułach
    Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.

  • A.0123.22.2024 pismo/odp. Prezesa Sądu Rejonowego w Szamotułach z 25.04.2024 r. inf. publ. przez Sąd Rejonowy w Szamotułach
    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Sąd Rejonowy w Szamotułach i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

    Załączniki

    • green2_3a80e79b-2c8d-4f00-9fef-5ec9052b9d94.png
    • A.0123.22.2024_informacja_publiczna_Watchdog.pdf