PREZES SĄDU REJONOWEGO j |
Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu de
Al. Marcinkowskiego 32, 61-745 Poznań
WWW: poznan-nowemiasto.sr.gov.pl
tel.: 61 64 73-607 faks: 61 64 73 608
e-mail: prezes©poznan-nowemiasto.sr.gov.pl
Poznań, dnia 26 kwietnia 2024 roku
OA.0123.61.2024
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
sprawa-69998(Ofedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek z dnia 17 kwietnia 2024 r. o udostępnienie informacji
publicznej ws. obsługi wniosków o informację w 2023 r., poniżej przedstawiam następujące
informacje:
l. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał
w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły
drogą pisemną i elektroniczną.
Łącznie do tut. Sądu w 2023 roku wpłynęły 183 wnioski.
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Ssprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
W 2 sprawach odmówiono udostępnienia informacji publicznej.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
Strona 1
Strona 2 z 4
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
W 2023 roku prowadzono rejestr elektroniczny wniosków.
4.
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się
w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
Rejestr wniosków zawiera informację wskazane w pkt.: a, c, d, f, h, i, l.
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy
Strona 3 z 4
koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk
tej osoby/osób.
Koordynacją i terminowym załatwianiem spraw zajmowali się pracownicy Oddziału
Administracyjnego według stanu na 2023 rok:
Danuta Imbierska - Główny specjalista ds. administracyjnych
Aneta Wdowiak – Starszy Inspektor
Romuald Lisowski - Główny specjalista ds. administracyjnych
Marta Szydłowska – Specjalista ds. administracyjnych
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych
punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
W podziałach czynności pracowników wymienionych w punkcie 5 zapytania,
uwzględniono ogółem czynności związane z obsługą wniosków o udostepnienie
informacji publicznej jako prowadzenie spraw poszczególnych pionów, tj. rejestrowanie
i znakowanie pism zgodnie z obowiązującym wykazem i instrukcją kancelaryjną,
sporządzanie czystopisów.
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji
kto je prowadził.
Strona 4 z 4
Pracownicy Oddziału Administracyjnego: Pani Danuta Imbierska i Pani Aneta
Wdowiak uczestniczyły w szkoleniu na temat: „Zasady dostępu oraz odmowy do
informacji publicznej w sądach powszechnych”. Szkolenie prowadził adw. dr hab. Piotr
Sitniewski.
8.
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Nie.
9.
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy
o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla
organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Nie dotyczy.
P R E Z E S
SĄDU REJONOWEGO
Poznań - Nowe Miasto i Wilda
w Poznaniu
SSR Monika Frąckowiak
Sprawę prowadzi: Danuta Imbierska
tel. 61-64-73-606, administracja@poznan-nowemiasto.sr.gov.pl
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
7076.17016.21855
Nazwa dokumentu
pismo OA.0123.61.2024.pdf
Tytuł dokumentu
pismo OA.0123.61.2024
Sygnatura dokumentu
OA.0123.61.2024
Data dokumentu
25.04.2024
Skrót dokumentu
2F8EFAA09C5A043738EFA9BB6611B02A9DA73339
Wersja dokumentu
1.2
Data podpisu
25.04.2024 15:03:28
Podpisane przez
Monika Sonia Frąckowiak Prezes Sądu
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku: 25.04.2024
Autor wydruku: Imbierska Danuta (Kierownik Oddziału Administracyjnego)