Instytucja: 

Sąd Rejonowy w Zabrzu

 Monitoring: 

Wnioski o informację w 2023 - sądy rejonowe

 Liczba listów: 

3

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Otrzymano: 2024-04-25 15:24:14

NrPytanieOdpowiedźKategoria odpowiedzi
11. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.56
22. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.9
33. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy, b) rejestr papierowo-elektroniczny, c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, e) inne.Rejestr wniosków prowadzony jest obecnie w systemie EZD, natomiast do czasu wprowadzenia systemu EZD wnioski były rejestrowane w systemie Currenda SAWA, a także odnotowywane w rejestrze papierowym.
44. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze: a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy). l) inne.- datę wpływu wniosku, - informację w jaki sposób wpłynął wniosek, - datę udzielonej odpowiedzi, - dane wnioskodawcy, - pełna treść wniosku w formie skanu, - krótki opis przy rejestracji sprawy czego dotyczył wniosek, - pełna treść odpowiedzi na wniosek, - informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku, - informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym.
55. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.Realizacją dostępu do informacji publicznej (przygotowywanie odpowiedzi na wnioski, prowadzenie rejestru wniosków i koordynowanie terminowego załatwiania spraw) zajmują się pracownicy Oddziału Administracyjnego (specjalista ds. administracyjnych, specjalista ds. administracyjno-gospodarczych, protokolant) w zakresie prowadzenia rejestru i koordynowania załatwienia sprawy. Oczywistym jest przy tym, że obowiązek udostępniania informacji publicznej należy do Organu obowiązanego tj. Prezesa tut. Sądu, który też przekazuje wnioski do konsultacji referendarzowi sądowemu.
66. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów: a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez organ, f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, g) inne.Udostępnianiem informacji publicznych zajmuje się Prezes tut. Sądu, co wynika z jego obowiązków ustawowych. W realiach tut. Sądu Prezes, na podstawie wydawanych zarządzeń, zleca poszczególne czynności związane z procesem udostępniania informacji publicznej pracownikom Oddziału Administracyjnego tut. Sądu, o których mowa w pkt 5. Aktualnie żaden z tychże pracowników nie ma w zakresie swych obowiązków wskazanych expressis verbis kwestii dotyczących procesu udostępniania informacji publicznych, gdyż przyjęto domniemanie, że wynika to z ogólnych obowiązków wskazanych w zakresach czynności tychże osób. Tym niemniej, osoby te de facto wykonują czynności, które zostały przykładowo wskazane w pytaniu nr 6 zadanym przez wnioskodawcę (z tym, że najczęściej kwestia rzetelnej anonimizacji należy do jednostki organizacyjnej (Wydziału/Oddziału), w której znajduje się oryginał dokumentu, który ma zostać poddany anonimizacji, a kwestia publikacji informacji na stronie internetowej tut. Sądu (mającej walor Biuletynu Informacji Publicznej) następuje przy wsparciu sądowych służb informatycznych).
77. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.W 2023 r. jedna osoba brała udział w szkoleniu nt. Zasady dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznej w sądach powszechnych organizator - Piotr Sitniewski, Szkolenia i ekspertyzy.
88. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.Nie.
99. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.Wobec odpowiedzi na pytanie nr 8, niemożliwa pozostaje realizacja odpowiedzi na niniejsze pytanie.

Treść

  • Odp.: Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Sąd Rejonowy w Zabrzu
    Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z Sąd Rejonowy w Zabrzu i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

  • OADM.0123.28.2024 przez Sąd Rejonowy w Zabrzu
    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Sąd Rejonowy w Zabrzu i zawiera odpowiedzi na pytania z
    wniosku o informację publiczną.

    Załączniki

    • odp._na_inf._publ..pdf