Wnioski o informację w 2023 - zakłady karne #29
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Otrzymano: 2024-05-09 09:15:09
Nr | Pytanie | Odpowiedź | Kategoria odpowiedzi |
---|---|---|---|
1 | Czy skazanym (przez co na potrzeby niniejszego wniosku należy rozumieć osoby przebywające w zakładzie karnym albo oddziale zakładu karnego w areszcie śledczym) przysługuje możliwość dostępu do wszystkich stron podmiotowych Biuletynu Informacji Publicznej na wydzielonych stanowiskach komputerowych? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. | Tak - skazanym (przez co należy rozumieć osoby przebywające w zakładzie karnym albo oddziale zakładu karnego w areszcie śledczym) przysługuje możliwość dostępu do wszystkich stron podmiotowych Biuletynu Informacji Publicznej na wydzielonych stanowiskach komputerowych. | |
2 | Czy skazanym przysługuje możliwość dostępu do innych urzędowych stron internetowych (np. dzienniki urzędowe, bazy orzeczeń sądów krajowych i międzynarodowych)? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. | Tak -skazanym przysługuje możliwość dostępu do innych urzędowych stron internetowych (np. dzienniki urzędowe, bazy orzeczeń sądów krajowych i międzynarodowych). | |
3 | Czy w zakładzie karnym istnieje czynny kiosk internetowy? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. | W zakładzie karnym nie istnieje czynny kiosk internetowy. | |
4 | Czy ustalono harmonogram i czas korzystania ze stanowisk komputerowych? Jeśli tak, to prosimy o wskazanie ile razy w tygodniu i przez ile czasu ze stanowiska może korzystać jedna osoba, która zgłosi taką potrzebę. | Nie ustalono harmonogramu i czasu korzystania ze stanowisk komputerowych. | |
5 | W jaki sposób skazanym zapewnia się możliwość realizacji prawa do informacji na wniosek? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi: a) możliwość nadania wniosku o udostępnienie informacji publicznej (kolejnych pism w tej sprawie) do wybranego podmiotu zobowiązanego drogą pocztową, bez cenzury lub nadzoru korespondencji, b) możliwość nadania wniosku o udostępnienie informacji publicznej (kolejnych pism w tej sprawie) do wybranego podmiotu zobowiązanego drogą pocztową, po cenzurze lub nadzorze korespondencji, c) możliwość dostępu do sprzętu komputerowego i Internetu w celu złożenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej do wybranego podmiotu zobowiązanego drogą elektroniczną (e-mail, ePUAP) pod nadzorem funkcjonariuszy lub pracowników Służby Więziennej, d) możliwość dostępu do aparatu telefonicznego w celu złożenia ustnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej podczas połączenia z wybranym podmiotem zobowiązanym, poza limitem przysługujących połączeń, e) możliwość dostępu do aparatu telefonicznego w celu złożenia ustnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej podczas połączenia z wybranym podmiotem zobowiązanym, w ramach limitu przysługujących połączeń, f) inne. | a) możliwość nadania wniosku o udostępnienie informacji publicznej (kolejnych pism w tej sprawie) do wybranego podmiotu zobowiązanego drogą pocztową, bez cenzury lub nadzoru korespondencji, e) możliwość dostępu do aparatu telefonicznego w celu złożenia ustnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej podczas połączenia z wybranym podmiotem zobowiązanym, w ramach limitu przysługujących połączeń. | |
6 | Czy podczas przyjęć skazanych przez dyrektora albo kierowników działów zakładu karnego (lub osoby ich zastępujące) umożliwia się osobie przebywającej w zakładzie karnym złożenie ustnego lub pisemnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. | Tak - podczas przyjęć skazanych przez dyrektora „kierowników działów zakładu karnego, umożliwia się osobie przebywającej w zakładzie karnym złożenie ustnego bądź pisemnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej. | |
7 | Czy korespondencja w sprawie udostępnienia informacji publicznej prowadzona na podstawie przepisów Ustawy o dostępie do informacji publicznej jest traktowana jako korespondencja urzędowa, która nie podlega cenzurze i/lub nadzorowi? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. | Tak - korespondencja w sprawie udostępnienia informacji publicznej prowadzona na podstawie przepisów Ustawy o dostępie do informacji publicznej jest traktowana jako korespondencja urzędowa, która nie podlega cenzurze i nadzorowi. | |
8 | Ile razy w 2023 r. zezwolono skazanym na posiadanie w celi mieszkalnej dodatkowego sprzętu elektronicznego w postaci aparatu telefonicznego i/lub komputera (laptopa, tableta)? Prosimy o podanie zbiorczej liczby. | W 2023 r. nie zezwolono skazanym na posiadanie w celi mieszkalnej dodatkowego sprzętu elektronicznego w postaci aparatu telefonicznego i/lub komputera (0). | |
9 | Czy skazani mają możliwość korzystania w celi z własnego przenośnego routera internetowego po dokonaniu blokady dostępu do wybranych stron? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. | Skazani nie mają możliwości korzystania w celi z własnego przenośnego routera internetowego po dokonaniu blokady dostępu do wybranych stron. | |
10 | Ile czynnych samoinkasujących aparatów telefonicznych znajduje się na terenie zakładu? Prosimy o podanie liczby. | Jest 23 czynnych samoinkasujących aparatów telefonicznych znajdujących się na terenie zakładu. (9 na oddziale zamkniętym oraz 14 na oddziale półotwartym.). | |
11 | Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną oraz elektroniczną. | Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. wynosi: 4(cztery). | |
12 | W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez sprawę należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby. | W 2023 r. organ nie odmówił udostępnienia informacji publicznej. | |
13 | W ilu sprawach z 2023 r. organ stwierdził, że wnioskodawca nadużywa prawa do informacji? Przez sprawę należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. | W 2023 r. organ nie stwierdził, że wnioskodawca nadużywa prawa do informacji. | |
14 | Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy b) rejestr elektroniczny c) rejestr papierowo-elektroniczny d) inne. | Organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej w formie papierowej. | |
15 | Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk/nazwy tej osoby/osób/komórki organizacyjnej. | W organie realizacją dostępu do informacji publicznej zajmuje się radca prawny. | |
16 | Liczba wniosków i próśb zarejestrowanych w 2023 r. w ewidencji wniosków i próśb. | Liczba wniosków i próśb zarejestrowanych w 2023 r. w ewidencji wniosków i próśb wynosi: nie posiadamy danych. | |
17 | Czy ewidencja wniosków i próśb jest prowadzona w formie elektronicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. | Ewidencja wniosków i próśb jest prowadzona w formie elektronicznej od 2024r. | |
18 | Liczba skarg zarejestrowanych w 2023 r., przekazanych następnie do Bazy Danych Osób Pozbawionych Wolności. | Zarejestrowano 65 skarg w 2023 r. przekazanych następnie do Bazy Danych Osób Pozbawionych Wolności. |
Treść
-
Przeczytane: Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Zakład Karny w Kluczborku
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią. -
Przeczytane: Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Zakład Karny w Kluczborku
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią. -
Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Zakład Karny w Kluczborku
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Zakład Karny w Kluczborku i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.From: {{ email }} <{{ email }}>
Sent: Thursday, April 25, 2024 5:29 PM
To: zk_kluczbork <{{ email }}>
Subject: Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023UWAGA !!! Ta wiadomość została wysłana przez nadawcę spoza Służby Więziennej. Zachowaj ostrożność przy otwieraniu linków i załączników!!! Administrator Poczty SW
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
1. Czy skazanym (przez co na potrzeby niniejszego wniosku należy rozumieć osoby przebywające w zakładzie karnym albo oddziale zakładu karnego w areszcie śledczym) przysługuje możliwość dostępu do wszystkich stron podmiotowych Biuletynu Informacji Publicznej na wydzielonych stanowiskach komputerowych?
Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
2. Czy skazanym przysługuje możliwość dostępu do innych urzędowych stron internetowych (np. dzienniki urzędowe, bazy orzeczeń sądów krajowych i międzynarodowych)?
Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
3. Czy w zakładzie karnym istnieje czynny kiosk internetowy?
Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
4. Czy ustalono harmonogram i czas korzystania ze stanowisk komputerowych? Jeśli tak, to prosimy o wskazanie ile razy w tygodniu i przez ile czasu ze stanowiska może korzystać jedna osoba, która zgłosi taką potrzebę.
5. W jaki sposób skazanym zapewnia się możliwość realizacji prawa do informacji na wniosek? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi:
a) możliwość nadania wniosku o udostępnienie informacji publicznej (kolejnych pism w tej sprawie) do wybranego podmiotu zobowiązanego drogą pocztową, bez cenzury lub nadzoru korespondencji,
b) możliwość nadania wniosku o udostępnienie informacji publicznej (kolejnych pism w tej sprawie) do wybranego podmiotu zobowiązanego drogą pocztową, po cenzurze lub nadzorze korespondencji,
c) możliwość dostępu do sprzętu komputerowego i Internetu w celu złożenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej do wybranego podmiotu zobowiązanego drogą elektroniczną (e-mail, ePUAP) pod nadzorem funkcjonariuszy lub pracowników Służby Więziennej,
d) możliwość dostępu do aparatu telefonicznego w celu złożenia ustnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej podczas połączenia z wybranym podmiotem zobowiązanym, poza limitem przysługujących połączeń,
e) możliwość dostępu do aparatu telefonicznego w celu złożenia ustnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej podczas połączenia z wybranym podmiotem zobowiązanym, w ramach limitu przysługujących połączeń,
f) inne.
6. Czy podczas przyjęć skazanych przez dyrektora albo kierowników działów zakładu karnego (lub osoby ich zastępujące) umożliwia się osobie przebywającej w zakładzie karnym złożenie ustnego lub pisemnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej?
Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
7. Czy korespondencja w sprawie udostępnienia informacji publicznej prowadzona na podstawie przepisów Ustawy o dostępie do informacji publicznej jest traktowana jako korespondencja urzędowa, która nie podlega cenzurze i/lub nadzorowi?
Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
8. Ile razy w 2023 r. zezwolono skazanym na posiadanie w celi mieszkalnej dodatkowego sprzętu elektronicznego w postaci aparatu telefonicznego i/lub komputera (laptopa, tableta)?
Prosimy o podanie zbiorczej liczby.
9. Czy skazani mają możliwość korzystania w celi z własnego przenośnego routera internetowego po dokonaniu blokady dostępu do wybranych stron?
Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
10. Ile czynnych samoinkasujących aparatów telefonicznych znajduje się na terenie zakładu?
Prosimy o podanie liczby.
11. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną oraz elektroniczną.
12. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez sprawę należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej).
Prosimy o podanie liczby.
13. W ilu sprawach z 2023 r. organ stwierdził, że wnioskodawca nadużywa prawa do informacji? Przez sprawę należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku.
14. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy
b) rejestr elektroniczny
c) rejestr papierowo-elektroniczny
d) inne.
15. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)?
Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk/nazwy tej osoby/osób/komórki organizacyjnej.
16. Liczba wniosków i próśb zarejestrowanych w 2023 r. w ewidencji wniosków i próśb.
17. Czy ewidencja wniosków i próśb jest prowadzona w formie elektronicznej?
Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
18. Liczba skarg zarejestrowanych w 2023 r., przekazanych następnie do Bazy Danych Osób Pozbawionych Wolności.Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres: {{ email }}<mailto:{{ email }}>
Uzasadnienie
Prawo do informacji przysługuje każdemu człowiekowi, a jego ograniczenia muszą spełniać wymogi określone w art. 10 ust. 2 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności, art. 19 ust. 3 Międzynarodowego Paktu Praw Obywatelskich i Politycznych oraz art. 61 ust. 3 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Zgodnie zaś z art. 4 § 2 Kodeksu karnego wykonawczego (KKW) osoby skazane (w tym tymczasowo aresztowane, zgodnie z definicją przyjętą w art. 242 § 1 KKW) zachowują prawa i wolności obywatelskie. Ich ograniczenie może wynikać jedynie z ustawy oraz z wydanego na jej podstawie prawomocnego orzeczenia.
W Ustawie o dostępie do informacji publicznej (UDIP) nie przewidziano ograniczeń czy odmiennych zasad w zakresie korzystania z prawa do informacji przez osoby skazane lub tymczasowo aresztowane. Takich ograniczeń nie przewidziano również wprost w przepisach KKW. Tym samym osobom skazanym lub tymczasowo aresztowanym należy zagwarantować bezwnioskowy i wnioskowy dostęp do informacji od podmiotów zobowiązanych do ich udostępniania, zaś każde działanie podejmowane przez organy Służby Więziennej na podstawie przepisów karno-wykonawczych, które ingeruje w prawo człowieka do informacji, w tym również ogranicza możliwość skorzystania z tego prawa, musi być podyktowane co najmniej jedną z dopuszczalnych przesłanek ograniczających oraz przetestowane pod względem proporcjonalności oraz istoty tego prawa. Ograniczenie możliwości skorzystania z prawa do informacji nie może opierać się wyłącznie na założeniu, że osoba zainteresowana informacją przebywa w zakładzie karnym czy areszcie śledczym.
Osoby skazane lub tymczasowo aresztowane są zatem uprawnione do korzystania z prawa do informacji i powoływania się na tryb dostępu do informacji publicznej. Jednocześnie obowiązują je zasady, które w praktyce mogą wpływać negatywnie, a nawet eliminować rzeczywistą możliwość skorzystania z tego prawa. Chodzi między innymi o zagadnienia takie, jak dostęp do sprzętu elektronicznego i Internetu czy dostęp do sprzętu telefonicznego w sprawach urzędowych poza limitem na połączenia z osobami bliskimi. W przypadku osób tymczasowo aresztowanych restrykcje mogą być jeszcze dalej idące.
Na problemy związane z możliwością realizowania prawa do informacji przez osoby skazane lub tymczasowo aresztowane zwracał uwagę Rzecznik Praw Obywatelskich. Wystąpienia Rzecznika dotyczyły zarówno problemów systemowych<https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/rpo-sw-osadzeni-brak-dostepu-strony-europa-eu-odpowiedz>, w tym niezapewniania przez zakłady i areszty dostępu do stron internetowych organów międzynarodowych, jak również konkretnych spraw<https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/rpo-upomina-si%C4%99-o-pe%C5%82ne-poszanowanie-prawa-os%C3%B3b-pozbawionych-wolno%C5%9Bci-do-dost%C4%99pu-do-informacji>, w ramach których wystąpiły problemy z realizowaniem wniosków o udostępnienie informacji publicznej. Także przegląd orzecznictwa sądów administracyjnych pokazuje, że osoby skazane i tymczasowo aresztowane są zainteresowane korzystaniem z prawa do informacji, ale zdarza się, że ich pytania traktowane są jako próba załatwiania indywidualnych (prywatnych) spraw<https://informacjapubliczna.org/sentence/czy-istnieje-zakaz-skladania-wnioskow-o-informacje-inspirowanych-indywidualnymi-sprawami-wnioskodawcow/>. W przeciwieństwie do obywatelek i obywateli pozostających na wolności, osoby przebywające w zakładach karnych i aresztach śledczych mają ograniczoną możliwość dostępu choćby do źródeł wiedzy związanych z ochroną prawa do informacji (a nawet dowiedzenia się, że takie istnieją).
Celem stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska jest więc uzyskanie dostępu do informacji źródłowych w zakresie możliwości korzystania przez osoby skazane lub tymczasowo aresztowane z prawa do informacji od podmiotów zobowiązanych do ich udostępniania (od organów Służby Więziennej oraz wszystkich pozostałych podmiotów zobowiązanych), jak również w zakresie realizowania dostępu do informacji publicznej przez organy Służby Więziennej (co dotyczy wniosków pochodzących zarówno od osób skazanych lub tymczasowo aresztowanych, jak i innych osób fizycznych i prawnych).
W tym celu stowarzyszenie zwraca się do dyrektorów zakładów karnych i aresztów śledczych z wnioskami o udostępnienie informacji publicznej obejmującymi pytania o dostępność wybranych internetowych stron urzędowych na wydzielonych stanowiskach komputerowych, o dostępne możliwości składania wniosków o udostępnienie informacji publicznej wewnątrz jednostki, w której przebywa osoba skazana lub tymczasowo aresztowana, ale i na zewnątrz (do innych podmiotów zobowiązanych), o charakter tej korespondencji (korespondencja urzędowa, rozmowy wchodzące albo niewchodzące w limity przysługujących połączeń telefonicznych) i czynności związane z jej doręczaniem (cenzura i nadzór korespondencji). Pytania dotyczą również liczby wszystkich wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły do dyrektorów zakładów i aresztów w 2023 r., liczby spraw, które zostały rozpatrzone negatywnie, informacji o stanowisku osoby odpowiedzialnej za udostępnianie informacji publicznej, a także rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz rejestrów dotyczących wniosków, skarg i próśb osób skazanych lub tymczasowo aresztowanych.
W standardach międzynarodowych dużo uwagi poświęca się przyjmowaniu prawnych rozwiązań krajowych pozwalających dokonywać regularnych przeglądów prawa dostępu do informacji, co polega na gromadzeniu i publikowaniu danych i statystyk na temat liczby wniosków wpływających do instytucji publicznych, informacji czego dotyczyły wnioski, jaki był średni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie były powody odmowy udostępnienia informacji. W UDIP ani nie wprowadzono takich gwarancji prawnych ani nie wyznaczono organu, którego zadaniem byłoby przyglądanie się funkcjonowaniu prawa do informacji w praktyce. Informacje o realizacji bezwnioskowego i wnioskowego dostępu do informacji nie są zwykle publikowane, zatem zapoznanie się z nimi staje się możliwe wyłącznie na wniosek.
Warto przy tym zwrócić uwagę, że Stowarzyszenie podjęło tę próbę już w zeszłym roku, pytając o realizację wniosków o udostępnienie informacji jednostki samorządu terytorialnego, ministerstwa oraz wybrane instytucje państwowe. Odpowiedzi tych organów stały się istotnym wkładem do Raportu o stanie jawności<https://siecobywatelska.pl/raport-o-stanie-jawnosci-w-polsce/>, którego celem jest dostarczanie rzetelnych danych pokazujących kondycję prawa do informacji w Polsce. Informacje zgromadzone od organów Służby Więziennej oraz innych podmiotów zobowiązanych planujemy uwzględnić w tegorocznym raporcie. Informacje te będą niezwykle istotnym źródłem wiedzy dla całego społeczeństwa. Poruszony temat dotyczy bowiem gwarancji jednego z podstawowych praw człowieka.
Pragniemy podkreślić, że objętość wniosku podyktowana jest chęcią doprecyzowania pytań tak, żeby były one zrozumiałe i jednoznaczne. Jednocześnie większość pytań wymaga jedynie wskazania liczby, potwierdzenia bądź zaprzeczenia informacji czy wyboru właściwej odpowiedzi spośród wymienionych propozycji. Także z tego względu do wniosku dołączamy obszerne uzasadnienie. Liczymy, że ułatwi to Państwu odpowiedź na zadane pytania.
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: {{ email }}<mailto:{{ email }}> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl> | www.informacjapubliczna.org<http://www.informacjapubliczna.org> NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoAdministratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww. adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail: {{ email }}<mailto:{{ email }}>. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail: {{ email }}<mailto:{{ email }}>.
Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis.
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej: fedrowanie.siecobywatelska.pl<http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/>. Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Państwa dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej, mogą zostać opublikowane na naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl<http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> - w takim przypadku odbiorcami Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.