III. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na kompleksowym całodziennym
i codziennym żywieniu pacjentów Zamawiającego wraz z odbiorem i utylizacją odpadów pokonsumpcyjnych. Usługa będzie spełniać wszystkie wymagane normy sanitarne, określone w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U.z 2010r.Nr136.poz.914j.t.ze zm.) w aktach wykonawczych wydanych na ich podstawie, a także z zasadami systemu HACCP. Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za przestrzegania Zasad Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP), Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP) i systemu Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP ).
3.1 Zadaniem Wykonawcy jest kompleksowe żywienie pacjentów o ściśle określonych porach w ilości dziennej około 228 osób (rocznie około 83000 osobodni).
Każdy posiłek (śniadanie, obiad, kolacja) musi zawierać dostateczną ilość produktów białkowych, tłuszczowych i węglowodanowych oraz dodatek warzywny lub owocowy. Należy przyjąć, zalecane spożycie warzyw / owoców, co najmniej 400g w 5 porcjach gdzie:
1 porcja warzyw liściastych odpowiada 35g
1 porcja warzyw gotowanych, owoców drobnopestkopwych, czereśni, wiśni = 1 szklanka
1 porcja warzyw/owoców = 100g
Szczegółowy opis diet stanowi załącznik nr 1.
Przez pojęcie całodobowego wyżywienia pacjenta należy rozumieć :
- całodzienne wyżywienie jednej osoby (pacjenta), uwzględniające śniadanie, obiad (dwudaniowy
z napojem - kompot, herbata ,sok)
- w przypadku żywienia dzieci i również drugie śniadanie i podwieczorek
- dla kobiet w ciąży i po porodzie (dieta położnicza) drugie śniadanie i podwieczorek
- pacjenci z dietą łatwostrawną z ograniczeniem łatwoprzyswajalnych węglowodanów (cukrzyca) drugie śniadanie i druga kolacja.
Zamawiający wymaga, aby II śniadania, podwieczorki i II kolacje dostarczane były
w jednostkowym opakowaniu.
Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia każdego z oddziałów (raz w miesiącu)
w herbatę ekspresową w ilości 50g i cukier w ilości 2 kg. Dodatkowe zupy i produkty dostarczane w ramach wykonywanej dla nas usługi Wykonawca ma obowiązek wliczyć w cenę jednego osobodnia.
Dodatkowo na wybrane oddziały zupa mleczna na śniadanie około 25 litrów i kolację około 25 litrów (50 litrów dziennie), również zupa ziemniaczana ok. 4 litry dziennie oraz klej ryżowy błyskawiczny (10 opakowań miesięcznie) i oraz dla pacjentów ZOL po 15 opakowań budyni i kisieli błyskawicznych (słodka chwila) - ilości na poszczególne oddziały strony uzgodnią
w trakcie realizacji zamówienia.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości wykonania posiłków z półfabrykatów. Produkcja posiłków powinna odbywać się z surowców świeżych, wysokiej jakości, posiadających dokumenty dopuszczające do spożycia z wykorzystaniem wszystkich gatunków mięs: 2x w dekadzie mięso mielone, 1x w dekadzie gulasz, 3x w dekadzie porcja mięsa w całości, 2x w dekadzie mięso wołowe , 3x w dekadzie ryby, oraz różnorodny dobór technik kulinarnych (gotowanie w wodzie i na parze, duszenie, pieczenie, pieczenie w foli).
Dodatki do II dań obiadowych w zależności od pory roku sporządzane winny być w postaci gotowanej w wodzie, gotowanej na parze, duszonej oraz surówek i sałatek (warzywa gotowane i na parze, mizeria z ogórków, ogórek kwaszony, surówka z dodatkami, surówki warzywne ze wszystkich warzyw sezonowych, sałata zielona, szpinak, pomidory, kapusta gotowana lub surówka, buraczki gęstowane , ćwikła, marchew gotowana lub, kalafior, fasolka szparagowa, dynia, cukinia), żadne z wymienionych dodatków więcej niż jeden raz w jadłospisie dekadowym. Wszystkie sałatki i surówki będą dostarczane w pojemnikach termoizolacyjnych o temp. wew. do +8 stopni Celsjusza.
W Środę Popielcową, Wielki Piątek, Wielkanoc, Wigilię Świąt Bożego Narodzenia Wykonawca musi uwzględnić potrawy tradycyjne (np. barszcz z uszkami, pierogi, ryba, ciasta: jabłecznik, babka).
Zamawiający wymaga, aby dostarczane posiłki miały odpowiednią wartość odżywczą
(załącznik nr 1).
Ze względu na specyfikę oddziału ZOL dieta łatwostrawna powinna być dostosowana do potrzeb żywionych ludzi starszych opracowanych na osobnym jadłospisie dekadowym.
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz surowca do przygotowania dań i potraw
z uwzględnieniem alergenów i odpowiednich składników zaczynając od produktów dominujących oraz spis receptur wraz z gramówką do przygotowania dań i potraw dla 1 osoby.
Do śniadania i kolacji Zamawiający zastrzega sobie serwowanie masła o zawartości tłuszczu 82% oraz zwiększyć podaż produktów mlecznych ( kefir, jogurt, maślanka).
W dostarczanych posiłkach dominować powinny produkty zbożowe z pełnego przemiału. Pieczywo mieszane, pokrojone (graham, żytnie, pszenne), oraz różnego rodzaju kasze.
3.2 Zasady przygotowywania i dostarczania posiłków:
Posiłki przygotowane przez Wykonawcę będą dostarczane do każdej z kuchenek oddziałowych Zamawiającego bez wyjątku.
Posiłki będą przygotowywane pod nadzorem dietetyka zatrudnionego przez Wykonawcę.
Samochód dostarczający posiłki powinien być wyposażony w telefon komórkowy, umożliwiający szybki kontakt pracowników Zamawiającego z kierowcą (codziennie pod tym samym numerem).
Wykonawca przygotowywać będzie posiłki z zakupionych przez siebie produktów, a Zamawiający będzie miał prawo kontroli, czy produkty wykorzystywane przez Wykonawcę odpowiadają potrzebom żywienia szpitalnego.
Jadłospis dekadowy z wyszczególnieniem wszystkich aktualnych diet gramatury i kaloryczności potraw ma być dostarczany do wglądu Zamawiającemu najpóźniej na 10dni, przed jego realizacją w celu weryfikacji i naniesienia ewentualnych poprawek przez dietetyków Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji jadłospisów pod względem ilościowym
i jakościowym. Jadłospis dekadowy może powtórzyć się 1 raz na 4 tygodnie.
Jadłospis dzienny, dostarczony przez Wykonawcę wraz z dostawą pierwszego śniadania, musi posiadać wykaz wszystkich składników lub substancji pomocniczych powodujących alergie lub reakcje nietolerancji oraz wykaz składników, wartości odżywczych i energetycznych jak
i określoną wielkość porcji oraz jadłospis ten musi zawierać gramaturę oraz wyszczególnienie zawartych w potrawach składników pokarmowych, a także informację o ich kaloryczności
z uwzględnieniem całodziennego podsumowania. Jadłospis musi być opatrzony podpisem dietetyk Wykonawcy.
3.3 Pozostałe szczegółowe obowiązki Wykonawcy:
Przygotowanie posiłków odbywać się będzie w pomieszczeniach Wykonawcy, które należy utrzymywać w zgodzie z aktualnymi aktami prawnymi.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić standard żywienia obowiązujący w szpitalnictwie
z uwzględnieniem możliwości realizacji odpowiednich diet oraz zapewnić odpowiedni skład
i kaloryczność posiłków w oparciu o system HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r.
o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Tekst jednolity z dn. 29 czerwca 2010 r. Dz. U. nr 136, poz. 914 ze zm.) oraz stosownie do wykazu norm dziennych racji pokarmowych dla zakładów służby zdrowia opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie oraz weźmie odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących aktów prawnych.
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć sposób w jaki będzie dokonywana kontrola wewnętrzna w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia pacjentów tj. procedura analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli wraz ze sposobem dokumentowania i jej zgodność
z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
Do Wykonawcy będzie należał obowiązek pobierania i przechowywania próbek potraw każdej składowej części, wydanych dla Zamawiającego. Próbki potraw będą pobierane
i przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U.06.171.1225 z zm.) i w aktach wykonawczych wydanych w tej sprawie.
Zamawiający co najmniej raz w roku może zlecić dokonanie badań kaloryczności posiłków przez Sanepid. W przypadku nieprawidłowości kosztami badania obciążony będzie Wykonawca po wykonania w/w badania.
Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć odpowiednią ilość naczyń transportowych,
w dobrym stanie technicznym i utrzymanych w należytej czystości. Pojemniki (GN) mają posiadać nowe nie zużyte uszczelki , zapewniające utrzymanie należytej temperatury i czystości termosów podczas transportu. Wszystkie pojemniki powinny być opisane rodzajem diety, nazwą oddziału
i ilością porcji podaną w zamówieniu.
Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i mycia pojemników i termosów na własny koszt
i zobowiązuje się do zastosowania środków myjących, czyszczących i dezynfekujących posiadających atest PZH.
Odbiór (w pojemnikach dostarczonych przez Wykonawcę) i utylizacja resztek pokarmowych leży po stronie Wykonawcy.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną w przypadku zawinionych prze niego zatruć, bądź innych powikłań wynikających bezpośrednio ze spożycia posiłków złej jakości.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zachowanie ciągłości żywienia pacjentów.
W przypadku braku możliwości wywiązania się przez Wykonawcę z obowiązku przygotowania posiłków dla pacjentów, Wykonawca zobowiązany będzie na swój koszt
i ryzyko, dostarczyć we właściwym czasie wyżywienia, zgodnie z zapotrzebowaniem dziennym, przez osobę trzecią, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego.
W przypadku stwierdzenia wad w realizacji zamówienia Zamawiający informuje niezwłocznie Wykonawcę o zaistniałym fakcie, natomiast Wykonawca jest zobowiązany do załatwienia reklamacji do 1 godziny po otrzymaniu zgłoszenia.
Ogólną kontrolę ze strony Szpitala nad prawidłowością żywienia sprawować będzie Zespół ds. HACCP i Żywienia. Zamawiający umożliwi Zespołowi przeprowadzenie auditu zgodnie
z wewnętrznymi procedurami przeprowadzania auditów obowiązujących w COM w Jarosławiu.
3.4 Oddziały Zamawiającego , dla których wydawane będą posiłki :
Oddział Wewnętrzny
Oddział Kardiologiczny
Oddział Dziecięcy
Oddział Chirurgiczny
Oddział Położniczy
Oddział Ginekologiczny
Oddział Urazowo-Ortopedyczny
Oddział Obserwacyjno-Zakaźny
Oddział Intensywnej Terapii i Anestezjologii
Zakład Opiekuńczo-Leczniczy
Oddział Neurologiczny z Pododdziałem Udarowym
Oddział Reumatologiczny
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia głównych budynków Szpitala (C, A, I, HA)
w zapasy celem możliwości ich wykorzystania przez Zamawiającego w razie braku –
w dostarczonych produktach do śniadania i kolacji np. masła, pieczywa, dodatków do pieczywa.
Posiłki dla chorych powinny być dostarczane 3 x dziennie w ustalonych godzinach zgodnie
z podanym poniżej harmonogramem. Harmonogram dostarczania posiłków do budynków C,A,HA
Śniadanie: budynek C7:30 – 7:45
budynek A7:45 – 8:00
budynek I 8:00 – 8:15
budynek HA8:15 – 8:30
Obiad : budynek C12:15 – 12:30
budynek A12:30 – 12:45
budynek I 12:45 – 13:00
budynek HA13:00 – 13:15
Kolacja: budynek C17:30 – 17:45
budynek A17:45 – 18:00
budynek I 18:00 – 18:15
budynek HA18:15 – 18:30
Posiłki dostarczane będą na podstawie pisemnego (maila lub fax) dziennego zapotrzebowania
z podziałem na oddziały i rodzaje diet, składanego przez upoważnionego przedstawiciela, wyznaczonego ze strony szpitala i dostarczone Wykonawcy do godziny 13 w dniu poprzedzającym realizacje zamówienia.
Wykonawcę zobowiązuje się do przyjmowania korekt diet i ilości żywionych pacjentów w dniu ich realizacji
Śniadanie - korekta do godziny 6:30
Obiad - korekta do godziny 10:00
Kolacja - korekta do godziny 14:00
3.5 Dla niemowląt ilość posiłków zależy od wieku, sposobu karmienia (naturalne/sztuczne), jednostki chorobowej dziecka. Model żywienia powinien być zgodny z aktualnymi wytycznymi Instytutu Matki i Dziecka oraz Instytutu Żywności i Żywienia. Zadaniem Wykonawcy jest przygotowanie w Kuchence Mlecznej mleka modyfikowanego, diet eliminacyjnych w ilości 4200 butelek/rok oraz herbaty słodzonej glukozą w ilości 1500 butelek/rok, produkty spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego (obiadki, deserki) w ilośći 500 szt/rok.
Rodzaj zamawianych mieszanek i produktów spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego przedstawia załącznik nr 1.
Mleka modyfikowane i produkty spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego (obiadki) będą dostarczane do Oddziału Dziecięcego i Neonatologicznego 2 razy dziennie
w porze obiadu i kolacji.
Miejsce dostarczania posiłków – loco kuchenki oddziałowej w obecności osoby odpowiedzialnej za odbiór mieszanek.
Wykonawca będzie przygotowywał w Kuchence Mlecznej mleko modyfikowane zgodnie
z zaleceniami Instytutu Żywienia i Żywności oraz Instytutu Matki i Dziecka.
Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji w systemie zapewniającym właściwą ochronę oraz odpowiednią temperaturę przy pomocy odpowiednich środków transportu przystosowanych do przewozu mieszanek. W pojemnikach termoizolacyjnych o temperaturze wewnętrznej od 0 do +4O Celsjusza. W pojemniku powinien znajdować się termometr umożliwiający kontrolę temperatury.
Wykonawca zużyte butelki niemowlęce będzie odbierał 2 x dziennie. Za mycie dezynfekcję
i sterylizacje odpowiada Wykonawca zabezpieczając Zamawiającego w zamykane pojemniki.
Dystrybucja mleka modyfikowanego z miejsca produkcji do oddziału realizowana będzie przez Wykonawcę na jego koszt.
Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania mleka modyfikowanego z własnych produktów. Dopuszcza się przygotowanie mieszanek z produktów powierzonych przez Zamawiającego. Wykonawca informuje Zamawiającego o wyczerpaniu powierzonej mieszanki na 1 dobę przed wyczerpaniem. Mieszanka powierzona (przeznaczona) dla pacjenta w razie nie wykorzystania powinna zostać zwrócona.
Dzienne zapotrzebowanie na mleko modyfikowane oraz produkty spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego (obiadki) będzie zgłaszane 2 razy przez upoważnionego przedstawiciela wyznaczonego przez Centrum Opieki Medycznej w Jarosławiu do godz. 7:30
i 10:00. Dopuszcza się możliwość zmiany ilości i rodzaju zamówienia tzw. korekty z przyczyn przez Zamawiającego niezależnych.
Zamówienia będą odbywać się indywidualnie dla każdego dziecka z podaniem:
imienia i nazwiska,
określeniem ilości w mililitrach, z rozbiciem na poszczególne karmienia
Dostarczane mieszanki powinny zawierać opis:
imię i nazwisko
data i godzina przygotowania
rodzaj mleka modyfikowanego
Dostarczane mleko modyfikowane dla niemowląt powinno być przygotowane w butelkach szklanych z podziałką, przystosowanych do gumowych smoczków i zamkniętych w systemie jałowym. Wyprodukowana mieszanka będzie bezpieczna 24 h od chwili zakończenia produkcji. Pobieranie i postępowanie z próbkami żywności (mlek modyfikowanych) leży po stronie Wykonawcy.
3.6 Kontrola realizacji umowy
Kontroli podlegać będą:
a) zgodność rodzaju posiłków z zamówionymi dietami i jadłospisem,
b) wielkość porcji (gramatura)
c) cechy organoleptyczne
d) temperatura, wg poniższych wymagań:
dla potraw poddawanych obróbce termicznej serwowanych na gorąco, temperatura powinna wynosić:
- gorące zupy – min. 75 stopni Celsjusza
- gorące II dania (mięso, sos, ziemniaki) – min 63 stopni Celsjusza
- gorące napoje – min. 80 stopni Celsjusza
dla żywności wymagającej przechowywania w warunkach chłodniczych, takiej jak wyroby garmażeryjne, wędliny i nabiał temperatura nie może przekraczać 4 stopni Celsjusza.
do sałatek, surówek 0-8 stopni Celsjusza
Dopuszczalny jest ubytek temperatury z tolerancją do 10 %
Wymagania dotyczące posiłków, dostaw
Posiłki będą odpowiednio zbilansowane, pod względem wartości kalorycznej, odżywczej, oraz grup produktów.
Posiłki będą urozmaicone, pod względem barwy, smaku, doboru produktów.
Wszystkie diety zostaną przygotowane z zachowaniem zasad diety łatwostrawnej będącej dietą wyjściową dla wielu schorzeń, poprzez jej modyfikacje.
Wszystkie jogurty kefiry maślanki sery, dżemy, miód, powinny być dostarczone w jednostkowych opakowaniach.
Zasady rozliczeń z tytułu świadczonych usług
1. Należności z tytułu świadczonych przez Wykonawcę usług będą wypłacane za okresy miesięczne na podstawie wystawionych faktur VAT.
2. Ustalenie należności za zrealizowane usługi następować będzie po pisemnym potwierdzeniu ilości zamówionych i zrealizowanych posiłków. Należność ustalana będzie w następujący sposób:
Strony ustalą wartość jednego osobodnia żywienia wg. ceny oferty ostatecznej, która to stawka będzie stawką średnią i niezależną od wymogów żywieniowych dotyczących poszczególnych osób.
Śniadanie 30%, obiad 50%, kolacja 20%
Całkowita należność za zrealizowane usługi równa będzie sumie iloczynów zamówionych osobodni żywienia oraz wartości osobodnia żywienia.
3. W fakturze, o której mowa w pkt. 1 wyszczególniona będzie liczba zamówionych posiłków wraz
z określeniem jednostki zamawiającej. Do faktury dołączane będą kopie przelewów. Brak tych dokumentów stanowić będzie podstawę do zakwestionowania rachunku.
4. Termin płatności za zrealizowane usługi wynosi 30 dni. Jednostką kalkulacyjną ceny oferty jest 1 osobodzień żywienia. Wykonawca powinien podać cenę jednego osobodnia żywienia netto wraz z podatkiem VAT. W cenę jednego osobodnia powinny być wkalkulowane następujące elementy :
Koszty wsadu do kotła nie mniej niż 50%
Koszty przygotowania posiłków
Koszty mediów oraz inne koszty związane z eksploatacją kuchni
Pozostałe koszty
IV. Termin wykonania zamówienia
Sukcesywnie przez okres 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
5.1. Posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
5.2. Posiadanie wiedzy i doświadczenia – w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest:
Wykonanie w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej:
- dwa zadania polegające na świadczeniu usług polegających na produkcji i dostarczeniu posiłków dla pacjentów szpitala o wartości co najmniej 500 000 zł brutto na zadanie (ilość wydawanych posiłków dziennie w każdej z tych placówek powinna być nie mniejsza niż 200 osobodni) oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie.
5.3. Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest:
Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, wykształcenia, doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności:
- minimum jeden wykwalifikowany dietetyk (do oferty należy dołączyć odpowiednie dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych kwalifikacji).
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia,
w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5.4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia – w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest:
posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 150 000 zł
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. 1 000 000 zł
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.
W celu potwierdzenia spełnia warunków udziału w postępowaniu wykonawcy składają następujące dokumenty:
1. W celu potwierdzenia warunku posiadania przez wykonawcę wiedzy i doświadczenia, zamawiający żąda następujących dokumentów:
Wykazu głównych wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzającego wykonanie w tym okresie co najmniej:
dwóch zadań polegających na świadczeniu usług polegających na produkcji i dostarczeniu posiłków dla pacjentów szpitala o wartości co najmniej 500 000 zł brutto na zadanie (ilość wydawanych posiłków dziennie w każdej z tych placówek powinna być nie mniejsza niż 200 osobodni).
Wykaz powinien zawierać: krótki opis usług (rodzaj usług), wartość wykonanych usług oraz daty
i miejsca ich wykonania.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie.
2. W celu potwierdzenia warunku dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów:
Informacji o osobach przewidzianych do realizacji zadania. Do informacji należy dołączyć następujące dokumenty dotyczące osoby przewidzianej do realizacji zadania:
- dokument potwierdzający kwalifikacje zawodowe dietetyka.
3. W celu potwierdzenia sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający żąda następujących dokumentów:
Informacji bankowej lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, potwierdzające, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 150 000 zł.
Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 1 000 000 zł.
4. Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ).
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia,
w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
L.p
Nazwa diety
Kaloryczność
Pozostałe informacje
1.
Podstawowa
2000 kcal (odchylenie od normy 5%)
- Białko ogółem 75-80g (białko zwierzęce 45g)
- Tłuszcz 65g
- Węglowodany 275g (w tym błonnik pokarmowy 30-40g)
2.
Łatwostrawna
2000 kcal
(odchylenie od normy 5%)
- Białko 75-80g
- Tłuszcz 65g
- Węglowodany 275g (błonnik pokarmowy max 25g)
3.
Łatwostrawna w żywieniu dzieci
2000 kcal ( odychalnie od normy 5%)
- Węglowodany 50-70%
- Białko 15% 20%
- Tłuszcz 30%
Dieta 5-posiłkowa w tym II śniadanie oraz podwieczorek
3.
Bogatoresztkowa
2000 kcal ( odchylenie od normy 5%)
- Białko 70-75g ( zwierzęce40g)
- Tłuszcz 65g
- Węglowodany 280g (błonnik pokarmowy nie mniej niż 40g)
4.
Łatwostrawna z ograniczeniem tłuszczu
2000 kcal ( odchylenie od normy 5%)
- Białko 80-85g
- Tłuszcz 35-40g
- Węglowodany 330g (błonnik pokarmowy max 20g)
5.
Łatwostrawna z ograniczeniem substancji pobudzających nadmierne wydzielanie soku żołądkowego
2000 kcal
(odchylenie od normy 5%)
- Białko 80g
- Tłuszcz 70g
- Węglowodany 260-265g (błonnik pokarmowy 25g)
6.
Łatwostrawna o zmienionej konsystencji:
Płynna (płynna papkowata, płynna wzmocniona, płynna przez sondę lub zgłębnik 4 x 500 ml)
2000 kcal (odchylenie od normy 5%)
- Białko 80g
- Tłuszcze 65 -70g
- Węglowodany 270g (błonnik pokarmowy 20g)
- I posiłek, śniadanie (500 ml):
- mleko 400ml
- mleko w pr. 10g
- kasza manna 20g
- twaróg półtłusty 50g
- suchary 16g (2 szt.)
- masło 10g
- miód 10g
- II posiłek, obiad (500ml):
- marchew 50g
- pietruszka 10g
- seler 10g
- ziemniaki 100g
- mleko w pr. 20g
- kasza manna 30g
- twaróg pół tłusty 100g
- masło 20g
- miód 20g
Wartość zużytych produktów na przygotowanie posiłków dla diety do żywienia przez sondę (zgłębnik) należy obliczyć zachowując wymagane normy. Smak i konsystencja musi być stała i powtarzalna.
7.
Łatwostrawna niskobiałkowa
2000 kcal
(odchylenie od normy 5%)
- Białko 40g
- Tłuszcz 65-70g
- Węglowodany 310g (błonnik pokarmowy 25g)
8.
Łatwostrawna
z ograniczeniem soli
2000 kcal
(odchylenie od normy 5%)
Ograniczenie soli do <5g dziennie
- Białko 78g
- Tłuszcz 68g
-Węglowodany 290g
9.
Ubogopurynowa
2000-2200 kcal (odchylenie od normy 5%)
- Białko 80-90g
- Tłuszcz 30-40g
- Węglowodany 350-372g
10.
Kleikowa
1000kcal (odchylenie od normy 5%)
- białka roślinnego 25g
- węglowodanów 220g
- śladowe ilości pozostałych składników
11.
Łatwostrawna z ograniczeniem tłuszczu I okres
2000 kcal (odchylenie od normy ok 5%)
- Białko 20 -40g
- Tłuszcz 65 g
- Węglowodany 275g
12.
Bezglutenowa
2000 kcal (odchylenie od normy 5%)
- Białko 75-80g
- Tłuszcz 20-25g
- Węglowodany 400g
13.
Dieta z ograniczeniem łatwoprzyswajalnych węglowodanów
25-35 kcal na kg należnej asy ciała (odchylenie od normy 5 %)
- Białko 15-20 %
- Tłuszcze 30-35 %
- Węglowodany 45 - 50%
- Dieta 4-posiłkowa w tym II śniadanie oraz 5 posiłkowa
w tym II śniadanie i II kolacja.
- Propozycja II śniadań cukrzycowych: jogurt naturalny, owoc surowy i gotowany, pieczywo razowe z dodatkiem białkowym, sałatka warzywna, surówka warzywna z pieczywem razowym i masłem, sok warzywny.
- Propozycja II kolacja cukrzycowa: pieczywo, masło, dodatek białkowy
14.
Łatwostrawna bogatobiałkowa
2200-2300 kcal ( odchylenie od normy 5 %)
- Białko 110g
- Tłuszcz 70g
- Węglowodany 280-310 (błonnik pokarmowy30g)
15.
Łatwostrawna bogatobiałkowa-ubogoresztkowa
2200-2300 kcal ( odchylenie od normy 5 %)
- Białko 110g
- Tłuszcz 45g
- Węglowodany 280-300g
- błonnik pokarmowy max 20g w postaci rozgotowanej
16.
Dieta położnicza
2000-2600 kcal ( odchylenie od normy 5 %)
- Białko 10-20%
- Tłuszcz 20-35%
- Węglowodany 45-65% (błonnik pokarmowy 30-40g)
Dieta 5-posiłkowa w tym II śniadanie i podwieczorek
25% Śniadanie
II śniadanie 10%
Obiad 30%
Podwieczorek 10%
Kolacja 25%
Kaloryczność powinna być dostosowana do okresu ciąży
I trymestr 2000
II trymestr 2360
II trymestr 2480
Okres laktacji 2540
Zaleca się spożywanie dużej ilości warzyw i owoców oraz produktów z pełnego przemiału.
17.
Oddział Dziecięcy
2000 kcal
(odchylenie od normy 5%)
- Białko 20%
- Tłuszcz 20%
- Węglowodany 60%
- 5 posiłków w tym II śniadanie i podwieczorek
Propozycje II śniadań i podwieczorków dla dzieci: kisiel, budyń, jogurty tylko dobrej jakości ( owocowe i naturalne), ciasto drożdżowe, przeciery owocowe, pieczone jabłka
18.
Inne diety
Zgodnie ze zleceniami lekarskimi
KUCHENKA MLECZNA
1.
Mleko modyfikowane
Bebiko II R
Bebiko II R z kleikiem
Bebiko II
Nan II R
Nan II R z kleikiem
Nan II
Bebilon 1
Bebilon 2
i inne zlecone przez lekarza
2.
Diety eliminacyjne
Bebilon pepti 1
Bebilon pepti 2
Nutramigen 1
Nutramigen 2
Bebilon pepti MCT
Kleik ryżowy na wodzie
Kasza kukurydziana na mleku w proszku pełnym
Inne mieszanki z odżywkami zlecone przez lekarza
w trakcie trwania umowy
3.
Herbata słodzona glukozą
4.
Produkty specjalnego przeznaczenia żywieniowego
- Gerber - Nestle
- Hipp
- Bebiko
- Bobovita
- Holle
- inne zlecane przez lekarza w trakcie umowy
Wartość szacunkowa zamówienia netto wynosi :1 507 480 zł
Strona 10 z 10