- Działalność Zarządów Okręgowych Polskiego Związku Łowieckiego
- Działalność Zarządów Okręgowych Polskiego Związku Łowieckiego #45
Działalność Zarządów Okręgowych Polskiego Związku Łowieckiego #45
Instytucja: |
|
Monitoring: |
Działalność Zarządów Okręgowych Polskiego Związku Łowieckiego |
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Odpowiedź na maile z 27.03.2024 przez POLSKI ZWIĄZEK ŁOWIECKI-ZARZĄD OKRĘGOWY WARSZAWA
Ocena LLM: B) email jest odpowiedzią z POLSKI ZWIĄZEK ŁOWIECKI-ZARZĄD OKRĘGOWY WARSZAWA i zawiera odmowę odpowiedzi na
pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- SPJXnfUby78MprZ3.png
- img08836.pdf
Warszawa, dnia 04.04.2024 r.
Sprawa-69905(Afedrowanie.siecobywatelska.pl
DECYZJA
W odpowiedzi na wniosek z dnia 27.03.2024 r. o udzielenie informacji publicznej,
na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst
jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 902) Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Łowieckiego
w Warszawie odmawia udostępnienia:
1. Sprawozdań z działalności Zarządu Okręgowego PZŁ (ŁOW-2) za lata gospodarcze
2018/2019, 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023 (5 ostatnich lat).
2. Uchwał Zarządu Okręgowego PZŁ, podjętych w okresie 01.01.2023-25.03.2024.
3. Informacji czy w okresie 01.01.2020 — 25.03.2024 Zarząd Okręgowy dokonywał darowizn
finansowych na rzecz podmiotów zewnętrznych.
4. Zestawienia danych sprawozdawczości łowieckiej od 2020 r. do 2023 r. , za lata
gospodarcze 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023.
UZASADNIENIE
Podmioty zobowiązane do udostępnienia informacji publicznej określone zostały
w art. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity:
Dz. U. z 2022 r. poz. 902). W stosunku do Polskiego Związku Łowieckiego (dalej zwany
PZŁ) zastosowanie znajduje zapis ust. 1 pkt 5 tego artykułu. Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy
o dostępie do informacji publicznej, obowiązane do udostępniania informacji publicznej
są władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w tym podmioty
reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub
dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki
samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję
dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
,
Przepis art. 6 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej stanowi,
że udostępnieniu podlega informacja publiczna. W art. 1 ust. 1 ustawy zdefiniowano
informację publiczną jako każdą informację o sprawach publicznych. Art. l ust. 2 ustawy
o dostępie do informacji publicznej zastrzega zarazem, że jej przepisy nie naruszają
przepisów innych ustaw określających odmienne zasady i tryb dostępu do informacji
będących informacjami publicznymi.
Stosownie do art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie
(tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 1082) Polski Związek Łowiecki jest zrzeszeniem osób
fizycznych i prawnych, które prowadzą gospodarkę łowiecką poprzez hodowlę
i pozyskiwanie zwierzyny oraz działają na rzecz jej ochrony poprzez regulację liczebności
populacji zwierząt łownych.
Zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy Prawo łowieckie przepisy regulujące zasady
gospodarki finansowej stowarzyszeń stosuje się odpowiednio do gospodarki finansowej
Polskiego Związku Łowieckiego.
Inny status Związku wynikający z powołanych regulacji uzasadnia wniosek, że nie
można do niego stosować takich samych wymogów, jak stawia się organom administracji.
W konsekwencji nie każda informacja będąca w dyspozycji PZŁ bądź odnosząca się do jego
funkcjonowania będzie informacją publiczną podlegającą udostępnieniu w trybie ustawy
Prawo łowieckie, lecz tylko ta, która odnosi się do wykonywania zadań publicznych lub
gospodarowania mieniem publicznym (por. wyroki NSA z dnia 8 lipca 2015 r., sygn. akt
I OSK 1514/14 i 7 października 2015 r., sygn. akt I OSK 1974/14). Tylko te bowiem kwestie
ustawodawca traktuje jako informacje o sprawie publicznej, co oznacza, że pozostałą materię
a contrario uznać należy za dane niebędącą informacją publiczną w rozumieniu art. 1 ust.
l ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Taki wniosek znajduje potwierdzenie w art. 6l ust. 1 Konstytucji RP, wskazującym,
że "obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej
oraz osób pełniących funkcje publiczne. Prawo to obejmuje również uzyskiwanie informacji
o działalności organów samorządu gospodarczego i zawodowego, a także innych osób oraz
jednostek organizacyjnych w zakresie, w jakim wykonują one zadania władzy publicznej
i gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa".
Przedstawione ograniczenie zakresowe dostępu do informacji o działalności osób
i jednostek innych niż organy władzy państwowej czy osoby pełniące funkcje publiczne oraz
samorządy gospodarcze i zawodowe - przewidział już ustawodawca. Przyjęcie zatem,
że od wskazanych w art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej podmiotów
można żądać innych informacji, niż z zakresu wykonywania zadań władzy publicznej czy
gospodarowania mieniem publicznym - byłoby nadmierną ingerencją w sferę informacyjną
tych podmiotów, wykraczającą poza standard konstytucyjny (patrz: wyrok NSA z dnia 3
sierpnia 2016 r., sygn. akt I OSK 702/16).
Stwierdzić również należy, że zadania PZŁ o charakterze publicznym określił
ustawodawca w art. 34 ustawy Prawo łowieckie, wskazując, że do zadań tego PZŁ należy:
1) prowadzenie gospodarki łowieckiej;
2) troska o rozwój łowiectwa i współdziałanie z administracją rządową i samorządową,
jednostkami organizacyjnymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe
i parkami narodowymi oraz organizacjami społecznymi w ochronie środowiska
przyrodniczego, w zachowaniu i rozwoju populacji zwierząt łownych i innych zwierząt dziko
żyjących;
3) pielęgnowanie historycznych wartości kultury materialnej i duchowej łowiectwa;
4) ustalanie kierunków i zasad rozwoju łowiectwa, zasad selekcji populacyjnej i osobniczej
zwierząt łownych;
5) czuwanie nad przestrzeganiem przez członków Polskiego Związku Łowieckiego prawa,
zasad etyki, obyczajów i tradycji łowieckich;
6) prowadzenie dyscyplinarnego sądownictwa łowieckiego;
7) organizowanie szkolenia w zakresie prawidłowego łowiectwa i strzelectwa myśliwskiego;
8) prowadzenie i popieranie działalności wydawniczej i wystawienniczej o tematyce
łowieckiej;
9) współpraca z pokrewnymi organizacjami zagranicznymi;
10) wspieranie i prowadzenie prac naukowych w zakresie gospodarowania zwierzyną;
11) prowadzenie i popieranie hodowli użytkowych psów myśliwskich i ptaków łowczych;
Ila) podejmowanie działań mających na celu zwalczanie i zapobieganie rozprzestrzenianiu
się chorób zakaźnych zwierząt łownych;
12) realizacja innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw środowiska.
W odniesieniu do gospodarki finansowej PZŁ wskazać należy na treść art. 35 ust. 112
ustawy Prawo łowieckie, który stanowi, że działalność Polskiego Związku Łowieckiego jest
finansowana z funduszy własnych, wpisowego, składek członkowskich, zapisów i darowizn
oraz dochodów z działalności gospodarczej, zaś dochód z działalności gospodarczej Polskiego
Związku Łowieckiego oraz kół łowieckich służy wyłącznie realizacji ich celów statutowych
i nie może być przeznaczony do podziału między członków. Przy tym mienie Polskiego
Związku Łowieckiego i kół łowieckich nie podlega podziałowi między członków.
/
Podsumowując informacje objęte wnioskiem nie stanowią informacji publicznej, gdyż
nie odnoszą się bezpośrednio do wykonywania zadań publicznych wskazanych w przepisach
prawa, ani do gospodarowania mieniem publicznym.
Stosownie do treści art. 17 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej może Pan/Pani
w terminie 14 dni od otrzymania niniejszego pisma wystąpić do Zarządu Głównego Polskiego
Związku Łowieckiego o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Łowczy Ukręgowy
Zarządu Okręgowe 7
w Warzzawi
(MaM ka
w aż wojciech zzlył
-............. aaa nę oe oe.oe. oo...
Łowczy Okręgowy -
L.dz. 49.SŁK.24 POLSKI ZWIĄZEK ŁOWIECKI-ZARZĄD OKRĘGOWY WARSZAWA (Działalność Zarządów Okręgowych Polskiego Związku Łowieckiego #45)- decyzja odmowna mail23.04.2024 przez POLSKI ZWIĄZEK ŁOWIECKI-ZARZĄD OKRĘGOWY WARSZAWA
Ocena LLM: B) email jest odpowiedzią z POLSKI ZWIĄZEK ŁOWIECKI-ZARZĄD OKRĘGOWY WARSZAWA i zawiera odmowę odpowiedzi na
pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- L.dz._49.SŁK.24_-_decyzja_odmowna_mail23.04.2024.pdf
- pismo_przewodnie.pdf
Polski Związek £owiecki
Polish Hunting Association Association des Chasseurs Polonais
L. dz. 49/SŁK/24 Warszawa, dnia 23 kwietnia 2024 r.
Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska
DECYZJA
Po rozpoznaniu wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog
Polska o ponowne rozpatrzenie sprawy z dnia 11 kwietnia 2024 r. w
przedmiocie odmowy udostępnienia informacji publicznej od decyzji z dnia 27
marca 2024 r., znak decyzji L.dz.27 SŁK_24 wniesionego na podstawie art. 17
ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 902) w zw. z art. 127 $ 1 k.p.a., Polski
Związek Łowiecki podtrzymuje w całości swoją decyzję.
UZASADNIENIE
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnioskiem z dnia 22
marca 2024 r. wystąpiło do Polskiego Związku Łowieckiego (dalej zwany PZŁ)
o udostępnienie informacji publicznej w zakresie:
l. podania imion i nazwisk osób fizycznych zrzeszonych w Polskim
Związku Łowieckim na dzień 22 marca 2024 r.,
2. podania nazw osób prawnych zrzeszonych w Polskim Związku
Łowieckim na dzień 22 marca 2024 r.,
3. podania imion i nazwisk osób wchodzących na dzień 22 marca 2024 r.
w skład Krajowego Zjazdu Delegatów Polskiego Związku Łowieckiego,
4. podania imion i nazwisk osób wchodzących na dzień 22 marca 2024 r.
w skład Naczelnej Rady Łowieckiej,
5. podania imion i nazwisk osób wchodzących na dzień 22 marca 2024 r.
w skład Zarządu Głównego,
6. podania imion i nazwisk osób wchodzących na dzień 22 marca 2024 r.
w skład Głównego Sądu Łowieckiego i w skład okręgowych sądów łowieckich,
7. podania imion i nazwisk osób wchodzących na dzień 22 marca 2024 r.
działających jako okręgowi rzecznicy dyscyplinarni,
8. podania imion i nazwisk osób wchodzących na dzień 22 marca 2024 r.
w skład Kapituły Odznaczeń Łowieckich,
9. podania imion i nazwisk osób wchodzących na dzień 22 marca 2024 r.
w skład okręgowych zjazdów delegatów Polskiego Związku Łowieckiego,
Nowy Świat 35, PL 00-029 Warszawa, tel. 0048 22 55 65 500
NIP: PL5260300463, REGON: 000742279
email: pzlowQpziow.pl, http:/fwww.pzlow.pl
Polski Związek £owiecki
Polish Hunting Association Association des Chasseurs Polonais
września 2002 r., II SAB 289/02). W sytuacji zaś gdy wnioskodawca żąda
udzielenia informacji, które nie są informacjami publicznymi, lub takich
informacji publicznych, w stosunku do których tryb dostępu odbywa się na
odrębnych zasadach, organ nie ma obowiązku wydawania decyzji o odmowie
udzielenia informacji, lecz zawiadamia jedynie wnoszącego, że żądane dane nie
mieszczą się w pojęciu objętym przedmiotową ustawą (por. wyrok NSA
Ośrodek Zamiejscowy w Lublinie z 20 czerwca 2002 r., II SA/Lu 507/02).
W związku z powyższym forma decyzji w przypadku, gdy podmiot
odmawia udostępnienia informacji publicznej z tego powodu, że nie posiada
żądanej informacji lub dana informacja nie ma waloru informacji publicznej, nie
jest wymagana. Powyższe nie oznacza, że przyjęcie takiej formy przez podmiot
niebędącym organem władzy publicznej, a obowiązany do udostępnienia
informacji publiczne jest błędne. Rozbudowane uzasadnienie, wyjaśnienie
statusu PZŁ oraz zakresu informacji podlegających udostępnieniu w ramach
prowadzonej przez PZŁ działalności jest wypełnieniem obowiązków
nałożonych na podmiot ponad określone ustawą obowiązki. Nadmieniamy, że
PZŁ posiada własną, wewnątrzorganizacyjną procedurę w kwestii informacji
publicznej.
Uznanie przez podmiot niebędący organem władzy publicznej konkretnej
informacji za niepodlegającej udostępnieniu w ramach ustawy o dostępie do
informacji publicznej nie wyklucza możliwości zajęcia przez ten podmiot
stanowiska odmiennego przez wzgląd na merytoryczne argumenty zawarte we
wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Sformalizowanie tego rodzaju procedury przez podmiot niebędący
organem władzy publicznej powinno być traktowane nie inaczej, jak gwarancja
ochrony dla podmiotów wykonujących prawo do informacji publicznej, dająca
możliwość zakwestionowania stanowiska podmiotu zobowiązanego.
Stosownie do treści art. 21 ustawy o dostępie do informacji publicznej w zw. z
art. 52iart. 53 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed
sądami administracyjnymi można w terminie 30 dni od otrzymania niniejszego
rozstrzygnięcia wnieść za pośrednictwem Polskiego Związku Łowieckiego
skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.
Łowczy/Krajoy
j
Eugeniusz Grzes
Nowy Świat 35, PL 00-029 Warszawa, tel. 0048 22 55 65 500
NIP: PL5260300463, REGON: 000742279
email: pzlowQ©Qpziow.pl, http://www.pzlow.pl29.04.2024, 11:41 Sieć Obywatelska Watchdog Polska (poczta) - decyzja 49/SŁK/24
M
z = BiuroSOWP Stowarzyszenie <biurosowpQsiecobywatelska.pl>
decyzja 49/SŁK/24
1 wiadomość
Marta Kuc <m.kucQpziow.pl> 23 kwietnia 2024 14:36
Do: biurosowpQsiecobywatelska.pl
Dzień dobry,
przesyłam w załączeniu pismo L.dz. 49/SŁK/24
Z poważaniem
Marta Kuc
Specjalista
tel.: 690 588 297
ZNUAJ | polski Związek Łowiecki
AN e
PZŁ ul. Nowy Swiat 35, 00-029 Warszawa
www.pzlow.pl
**
Informacja dot. ochrony danych osobowych.
Ta wiadomość wraz z załącznikami jest przeznaczona dla określonego adresata i może zawierać informacje poufne - chronione przez przepisy prawa.
Jeśli wiadomość została przesłana omyłkowo, proszę zawiadomić o tym nadawcę poprzez wysłanie odpowiedzi, a następnie skasować tę
wiadomość.Jakiekolwiek kopiowanie lub ujawnianie treści tej wiadomości jest zabronione.
This message with all its attachments is intended for the specified recipient and may contain infomation tht is confidential - protected by provisions of law.
If you have received it by mistake, please do let the sender know by reply, and then delete this message. Any copying or disclosure of its content is
prohibited.
=) 49.SŁK.24.pdf
179K
https://mail.google.com/mail/b/AEoRXRRpdC9KVQQ37nSEIP_fIMqXczeQsYzJXeZWUEO4YMCwniFl/u/0/?ikzed3d999e534view=ptasearch=all...
11