Różan, 19.07.2023 r.
ONI.1431.5.2023
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
email:
sprawa-52572@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiadając na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej
z dnia 11 lipca 2023 roku (data rej. 11.07.2023 r.) przesyłam odpowiedzi:
1. Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ
otrzymał w 2022 r.
38 (złożone poprzez: email, ePUAP)
2. Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości. Przez wykonanie
wniosku w całości należy rozumieć wyłącznie udostępnienie pełnej informacji.
Udostępnienie pełnej informacji po przedłużeniu terminu na jej udostępnienie
należy potraktować jako wykonanie wniosku w całości.
38
3. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję
administracyjną (decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia informacji
publicznej. Nawet jeśli organ wydał więcej niż jedną decyzję administracyjną w
odniesieniu do danego wniosku, należy to potraktować jako jedną sprawę
(wniosek).
0
4. Jakie były najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez organ
informacji publicznej w 2022 r.? Prosimy o wymienienie w treści wiadomości
maksymalnie trzech z poniższych punktów:
1.
a. wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
b. wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w innym trybie,
c. informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
d. wnioskodawca nie ujawnił swoich podstawowych danych osobowych
(imię, nazwisko),
e. wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej,
f. wniosek dotyczył informacji przetworzonej,
g. informacja podlegała ochronie prywatności osoby fizycznej,
h. informacja podlegała ochronie ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy,
i. inne.
5. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę
(skargi) na bezczynność do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w
których organ otrzymał skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu, począwszy
od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem,
które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
1
6. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę
na decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których
organ otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia
2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które
rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
0
7. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za
udostępnienie informacji publicznej.
0
8. Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej w
Biuletynie Informacji Publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Nie
9. Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za przygotowywanie
odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej? Chodzi o
wydzielone stanowisko pracownicze, którego zakres obowiązków dotyczy
udzielania informacji publicznej.
Nie
Dokument podpisany przez Piotr
Świderski
Data: 2023.07.19 10:05:44 CEST
Signature Not Verified
Klauzula informacyjna dot. informacji podawanej w przypadku zbierania danych
od osób składających wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy,
że:
1) administratorem danych osobowych osób wnioskujących o udostępnienie informacji
publicznej jest Burmistrz Gminy Różan, adres: ul. Plac Obrońców Różana 4, 06-230 Różan;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo
kontaktować
w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty
elektronicznej: ugrozan@post.pl;
3) administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c)
RODO, tj. w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
przewidzianego w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
4) dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie
przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi administrator zawarł umowę
powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora
(np.
kancelarią
prawną,
dostawcą
oprogramowania,
zewnętrznym
audytorem,
zleceniobiorcą
świadczącym
usługę
z zakresu ochrony danych osobowych);
5) administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego
lub organizacji międzynarodowej;
6) mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora.
Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:
1) Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany w przepisach prawa,
tj.
w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz
w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015
r.
w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów
archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej;;
2) przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub
ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
3) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji ww. celów.
Konsekwencją niepodania danych będzie nierozpatrzenie skargi lub wniosku;
4) administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane
osobowe.