LPEC»
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2,
02-605 Warszawa
sprawa-36273Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź na wniosek z dnia: 14.02.2021 roku
Nasz znak: NO-0552-2/21 Data: 26 lutego 2021 roku
Dotyczy: wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia 14.02.2021 roku
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
14 lutego 2021 roku (mail nadesłany w dniu 14 lutego 2021 roku) Lubelskie
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. z siedziba w Lublinie („Spółka”)
przedkłada poniższe informacje.
1. Czy spółka prowadzi BIP?
Ad. 1. Tak, Spółka prowadzi BIP
1.1. Jeśli tak, to prosimy o podanie linku do BIP spółki.
Ad 1.1. Ipec.bip.mbnet.pl
1.2. Prosimy o podanie daty ostatniej aktualizacji strony BIP spółki.
1.3. Czy spółka publikuje dokumenty z prac organów (protokoły z rad nadzorczych,
posiedzeń zarządów)? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a)BIP
b) strona www.
1.4. Czy spółka publikuje wyniki kontroli zewnętrznych realizowanych przez
uprawnione podmioty? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a)BIP
b) strona www.
1.5. Czy spółka publikuje wyniki kontroli wewnętrznych prowadzonych przez organy
spółki? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a)BIP
b) strona www.
Ad. 1.2.-1.5.
Żądanie zawarte w punktach 1.2.-1.5. przedmiotowego wniosku nie stanowi informacji
publicznej w rozumieniu Ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji
publicznej.
Łączy nas ciepło
Energetyki Cieplnej S.A. z siedzibą w Lublinie. 20-822 Lublin. ul. Puławska 28, zarejestrowana w Sądzie
Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy, Krajowy Rejestr Sądowy, Rejestr Przedsiębiorców CIEPŁO
Nr KRS 0000492350, REGON 430980913, NIP 712-01-50-496, Kapitał zakładowy 87.879.240.00 PLN (wpłacony w całości). SYSTEMOWE
tel.81 7410072. fax81 740 60 32. Pogotowie Ciepine tel. 993, Centrum Zgłoszeń tel. 327 788 988. infoGlpec.pl. ww»w.ipec.pi
Pomimo to Spółka informuje:
Ad. 1.2. 26.02.2021 roku.
Ad. 1.3. Dokumenty powyższe nie są publikowane.
Ad. 1.4. Dokumenty powyższe są publikowane na stronie BIP LPEC S.A.
Ad. 1.5. Dokumenty powyższe nie są publikowane.
2. Czy spółka prowadzi rejestr umów?
Ad. 2. Tak, Spółka prowadzi rejestr umów.
2.1. Jeśli tak, to czy spółka publikuje rejestr umów? Prosimy wskazać gdzie:
a)BIP
b) strona www.
Ad. 2.1. Rejestr umów nie jest publikowany.
3. Czy spółka posiada procedury zamówień z wolnej ręki?
a)Tak
b) Nie
Ad 3. Tak, Spółka posiada procedurę zamówień z wolnej ręki.
4. Czy spółka posiada procedury przyznawania dotacji/ darowizn/stypendiów/
sponsoringu?
Ad. 4. Tak, w Spółce obowiązują dokumenty pn. „Instrukcja w sprawie zasad udzielania
darowizn w LPEC S.A." oraz „Strategia społecznego zaangażowania w działaniach
Lubelskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej S.A. na lata 2016-2020”.
5. Czy spółka publikuje informacje o przyznanych dotacjach/darowiznach/
stypendiach/sponsoringu ?Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
Ad. 5. Spółka nie publikuje informacji o udzielonych wsparciach.
6. Czy spółka publikuje sprawozdania finansowe? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a)BIP
b) strona www.
Ad 6. Spółka nie publikuje sprawozdań finansowych na BIP ani na stronie internetowej,
ponieważ Sprawozdania finansowe Spółki dostępne są dla każdego zainteresowanego na
stronie https://ekrs.ms.gov.pl/
7. Jakie były przychody spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty.
8. Jaka była strata spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty.
Ad. 7 i 8. Informacja o przychodach Spółki w 2019 roku zawarta jest w sprawozdaniu
finansowym za rok obrotowy 2019. Dostęp do sprawozdań finansowych regulują przepisy
ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. Krajowy Rejestr Sądowy, zatem przepisy tej ustawy
wyłączają zastosowanie w tym zakresie regulacje zawarte w ustawie o dostępie do
informacji publicznej. Dyspozycja art. 1 ust. 2 Ustawy o dostępie do informacji publicznej
stanowi, że „Przepisy ustawy nie naruszają przepisów innych ustaw określających
odmienne zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami publicznymi (...)”.
Uregulowanie to wyraża zatem normę kolizyjną, wyłączającą stosowanie unormowań
Ustawy o dostępie do informacji publicznej w sytuacji, w której inna ustawa odmiennie
reguluje ten sam zakres. Zgodnie zaś z art. 8, art. 8a ust. 1 pkt 5 oraz art. 8 ust. 2 ustawy
o Krajowym Rejestrze Sądowym rejestr ten jest jawny i każdy ma prawo dostępu do danych
w nim zawartych. Każdy ma prawo otrzymać, także drogą elektroniczną, poświadczone
kopie dokumentów wymienionych w art. 8 ust. 1 ustawy, a więc także rocznych sprawozdań
finansowych. Oznacza to, że istnieje możliwość uzyskania informacji w zakresie
przychodów Spółki (w tym za rok 2019) w trybie przepisów ustawy o Krajowym Rejestrze
Sądowym.
Pomimo to Spółka informuje:
Ad. 7. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi za rok 2019 wyniosły
241 060 840,75 zł.
Ad. 8. Spółka w roku 2019 nie poniosła straty.
9. Jaka była łączna wysokość części stałej wynagrodzenia wypłaconej członkom
organu zarządzającego w 2019 r.?
Ad 9. Łączna wysokość części stałej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu
zarządzającego w 2019 roku wyniosła 257 039,40 zł.
10. Jaka była łączna wysokość części zmiennej wynagrodzenia wypłaconej członkom
organu zarządzającego w 2019 r.?
Ad 10. Łączna wysokość części zmiennej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu
zarządzającego w 2019 roku wyniosła 0,00 zł.
11. W jakim stopniu (procentowo) zostały zrealizowane cele zarządcze spółki na 2019
r.?
Ad 11. Cele Zarządu w roku 2019 nie zostały ustanowione.
12. Czy uchwała w sprawie zasad kształtowania wynagrodzeń członków organu
zarządzającego, dotycząca 2019 roku, została opublikowana? Jeśli tak, prosimy
wskazać gdzie:
a)BIP
b) strona www.
Ad 12. Uchwała w sprawie zasad kształtowania wynagrodzeń członków organu
zarządzającego została opublikowana — stosownie do wymogów przepisów ustawy z dnia
9 czerwca 2016 roku o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi
spółkami — w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej podmiotu
uprawnionego do wykonywania praw udziałowych.
13. Czy w 2019 r. spółka kupowała reklamy, ogłoszenia lub teksty sponsorowane
w mediach?
Ad. 13. Tak.
13.1. Jeśli tak, to jakie były wydatki spółki na promocję w mediach w 2019 r.,
o której mowa w poprzednim pytaniu?
Ad. 13.1. Wydatki poniesione na promocję w mediach w 2019 roku wyniosły 24 692,93 zł
netto.
14. Czy w 2019 roku radni realizowali w spółce uprawnienia, przewidziane w art. 24
ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym? [uzyskiwanie informacji i materiałów, wstęp
do pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały, oraz wgląd
w działalność (...) spółki]
Ad 14. Nie, w roku 2019 radni nie realizowali w spółce powyższych uprawnień.
15. Czy w 2019 roku spółka przyznawała dotacje/darowizny/stypendia/sponsoring?
Ad 15. Tak, były przyznane.
16. Prosimy o podanie adresu skrzynki ePuap Państwa spółki.
Ad 16. /.LPEC_SA/domyslna
Otrzymują:
1 x Adresat
1x NO aa.