URZĄD GMINY GROMNIK Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Witosa 2
33.180 Gromnik ul. Ursynowska 22/2
o 44.007 Regon 000535095
NIP 873-2 02-605 Warszawa
sprawa-37182Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Nasz znak: SA.1431.40.2021 Gromnik, dn 15.06.2021 r.
Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej przesłany pocztą
elektroniczną w dniu 02-06-2021 r. odpowiadając na zawarte pytania dot. oficjalnego profilu
Gminy na FACEBOOKU informuję:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami
(np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
Brak wytworzonych informacji w tym zakresie.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje
trafiają w pierwszej kolejności
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o
regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Brak wytworzonych informacji w tym zakresie.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
Brak wytworzonych informacji w tym zakresie.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
c) nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
Podinspektor ds. Rolnych, ochrony przyrody, kultury i zdrowia — wskazanie, że pracownik
ma się zajmować tym zadaniem.
Ekodoradca - wskazanie, że pracownik ma się zajmować tym zadaniem.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
O zablokowaniu użytkowników na Facebooku decyduje Wójt Gminy.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o
wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności,
Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna
otrzymuje z tego tytułu.
Brak wytworzonych informacji w tym zakresie.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w
których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook nie jest ograniczona.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane
z budżetu gminy?
Brak wytworzonych informacji w tym zakresie.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil,
na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Wójt gminy prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się
w gminie.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu
gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Brak wytworzonych informacji w tym zakresie.
Pojęcie informacji publicznej ustawodawca określił w art. 1 ust. l i art. 6 ustawy
z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t. j. Dz. U. z 2020 r..
poz. 2176)). Informacją publiczną będzie każda wiadomość wytworzona lub odnoszona do władz
publicznych, a także wytworzona lub odnoszona do innych podmiotów wykonujących funkcje
publiczne w zakresie wykonywania przez nie zadań władzy publicznej i gespodzwania mieniem
komunalnym lub mieniem Skarbu Państwa.
Również w świetle orzecznictwa Naczelnego Sądu Administracyjnego informację
publiczną stanowi każda wiadomość wytworzona przez szeroko rozumiane władze publiczne oraz
osoby pełniące funkcje publiczne, a także inne podmioty, które tę władzę realizują, bądź
gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa w zakresie swych
kompetencji.
Otrzymują:
1. Adresat,
2. a/a. Z up. Wójta
mgr Aleksandiń Witek
Sekretarz Gminy