CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
nie
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Zablokowane konta nie są odblokowywane.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7 kont, w tym 5 to fake-konta.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Osoba odpowiadająca za realizację umowy ze strony firmy zewnętrznej
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie:
W zakresie działań w mediach społecznościowych w 2021r.:
1. Bieżącą obsługa i zarządzanie fanpagem gminy, w tym:
publikacja co najmniej 6 nowych wpisów tygodniowo; 2 wpisów w opcji „Stories”;
moderowanie pojawiających się na fanpage’u treści (w tym komentarzy i wiadomości prywatnych) oraz ich przekazywanie, pośrednictwo w kontakcie pomiędzy publikującymi w przestrzeni fanpage’a, a Urzędem Miasta;
proponowanie i przeprowadzanie interaktywnych działań, które będą przyciągać aktywnych zaangażowanych fanów, tj. quizów, konkursów i innych form zwiększających zasięg organiczny, ze szczególnym uwzględnieniem zaplanowanej kampanii ekologicznej – co najmniej 1 x w miesiącu w trakcie trwania umowy;
przygotowanie dedykowanych grafik do wskazanych przez Urząd Miasta postów charakteryzujących się spójną koncepcją wizualną i tekstową;
zaprojektowanie i wykonanie dedykowanych cover photo (zdjęć w tle) na fanpage’u w zależności od okoliczności (np. Dni Miasta, święta narodowe, ważne wydarzenia) – 9 szt. W trakcie trwania umowy;
przeprowadzenie relacji video na Facebooku ze wskazanych przez Urząd Miasta wydarzeń – 5 w trakcie obowiązywania umowy;
2/. Bieżącą obsługa i zarządzanie fanpagem gminnego ośrodka rekreacyjnego, w tym:
uporządkowanie oraz aktualizacja treści znajdujących się na fanpage’u, w tym opublikowanych dotychczas zdjęć i wpisów - działania w I kwartale 2021 r.;
opracowanie zasad promocji partnerów Karty Trzebińskiej oraz reguł przekazywania informacji w sezonie kąpielowym pomiędzy publikującymi w przestrzeni fanpage’a, a Urzędem Miasta oraz/lub zarządcą kąpieliska - działania w II kwartale 2021 r.;
w okresie styczeń-maj oraz wrzesień-grudzień publikacja wpisów o charakterze informacyjnym, wizerunkowym lub promocyjnym – co najmniej 3 wpisy w miesiącu;
w okresie czerwiec-sierpień (sezon kąpielowy) publikacja wpisów o charakterze informacyjnym, wizerunkowym lub promocyjnym – co najmniej 1 wpis w tygodniu;
moderowanie pojawiających się na fanpage’u treści (w tym komentarzy i wiadomości prywatnych).
Public relations w sytuacjach kryzysowych, w tym przedstawienie wariantów działania w sytuacjach kryzysowych, przygotowanie pytań i odpowiedzi, sposobów zapobiegania kryzysowi, możliwych wariantów wydarzeń i podejmowanych akcji informacyjnych;
Doradztwo wizerunkowe i komunikacyjne w zakresie wskazanych działań.
W ramach kwoty za realizację zadań określonych w § 1 ust.1, pkt.1 i 2 zawarta jest możliwość konfiguracji i wyświetlenia kampanii reklamowych Facebook Ads według ustaleń i zgodnie z określonym na ten cel łącznym budżetem reklamowym w wysokości maksymalnej 500 zł netto rocznie.
Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania bieżącego kontaktu z Zamawiającym i konsultowania wszelkich działań związanych z realizacją umowy.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
3 500,00 zł netto miesięcznie
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
nie
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
nie dotyczy
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
200,00 zł netto