Głogów, 28 czerwca 2021 r.
ul. Praskowa 1, 07-204) Galogowe
Vi Urząd Gminy Głogów ia 75% 5555, tax 76 5%55 67
HIP: 693.10-13-775
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
Numer pisma: SD.1431.5.2021-1
Dotyczy: udostępnienia informacji publicznej.
W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 18 czerwca 2021 r. o udostępnienie
informacji publicznej, poniżej udzielam odpowiedzi na zadane pytania:
CZĘŚĆ I — OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak,
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na
dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy
codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy ),
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10).
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe
jest udzielenie kilku odpowiedzi):
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi
także w BIP lub na stronie internetowej),
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz),
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą
o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście),
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu
z mieszkańcami/mieszkankami (ap. na profilu pojawia się także
wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu,
zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.),
e) inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
informacji o tym, jakie to dokumenty.
Zasady korzystania przez gminę z Facebooka nie były poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w dokumentach.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
10.
11.
12.
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu,
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam
informacje trafiają w pierwszej kolejności,
c) na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się
z tym, co na stronie internetowej i w BIP,
d) inne, jakie?
Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym
w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak,
b) nie.
Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. — 30 kwietnia 2021 r.) na
oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak,
b) nie.
W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Na dzień udzielenia odpowiedzi gmina nie ma zablokowanych użytkowników.
Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Na dzień udzielenia odpowiedzi gmina nie ma zablokowanych użytkowników.
Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak,
b) nie,
c) nie dotyczy,
d) inna sytuacja (jaka?)
Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu,
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 11)
Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane
czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Profil Facebook prowadzą pracownicy gminy, którzy w zakresie obowiązków
mają wpisane prowadzenie mediów społecznościowych.
Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
O zablokowaniu użytkowników na Facebook decyduje administrator profilu lub
redaktor.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
PRZEJŚĆ DO PYTANIA 16
13.
Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy
o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator — dostęp do Facebooka z pełną kontrolą,
b) Redaktor — dostęp do Facebooka z częściową kontrolą,
c) Moderator — dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność
w społeczności, Reklamy, Statystyki,
d) Reklamodawca — dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki,
14.
15.
16.
e) Analityk — dostęp do zadań: Statystyki,
f) Inna — jaka?
Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma
zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi
o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Widoczność wpisów na profilu Facebook nie jest ograniczona.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
17.
18.
19.
Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak,
b) nie.
Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Wójt Gminy nie ma oficjalnego profilu na Facebook.
Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój
własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Wójt Gminy prowadzi swój prywatny profil, na którym udostępnia informacje
z profilu Facebook gminy.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
20.
21.
Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka
promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak — zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak — tylko na profilu(ach) gminy.
c) Tak — tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie — nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja — jaka?
Prosimy 0 informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30
kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Gmina Głogów nie realizowała płatnych kampanii reklamowych w mediach
społecznościowych.
Z up. WÓJTA
Alina Kaleta
Kierownik Referatu Środowiska i Dróg
Otrzymują:
1. Adresat za pośrednictwem email: sprawa-39072Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
2. A/a.
Alina Kaleta, tel. 733 965 777.