fGminaBolków
hej cel
Bolków, dniaće | czerwca 2021 r.
$G.1431.9.2021
OP.0147.1.4.2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na Pana wniosek z dnia 18 czerwca 2021 r., w sprawie udostępnienia
informacji publicznej, uprzejmie informuję, że:
Ad. 1:C
Ad. 10: A
Ad. 11: NIE
Ad. 13: D
Ad. 13.1: NIE
Z poważaniem
Sprawę prowadzi:
Podinspektor ds. promocji gminy
Sikorski Marek
tel. 757413215 wew. 212
marek.sikorski©bolkow.pl
Ń) Urząd Miejski w Bolkowie | umQbolkow.pl (1) BurmistrzBolkowa H GMINA Bolków
M.
Rynek 1, 59-420 Bolków www.bolkow.pl ©) +48 75 7413213 O hej cel
HH GminaBolków
O hejeel
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB SKŁADAJĄCYCH
WNIOSKI O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI
PUBLICZNEJ
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Bolkowa.
2. Dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: adres e-mail: iod©bolkow.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji złożonego wniosku
o udostepnienie informacji publicznej na podstawie art. 2 ustawy o dostępie do informacji
publicznej z dnia 6 września 2001 roku.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom upoważnionym
na podstawie odrębnych przepisów.
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji
międzynarodowej.
6. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, zgodnie
z obwiązującymi przepisami.
7. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego — Prezesa Urzędu
Ochrony Danych (dane kontaktowe dostępne na stronie: www.uodo.gov.pl), jeśli Państwa
zdaniem przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów
określonych w pkt. 3, a po tym czasie do celów archiwizacji przez okres 5 lat oraz w zakresie
wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
9. Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu
decyzji oraz profilowaniu.
(©) Urząd Miejski w Bolkowie umQ©bolkow.pl (Ł) BurmistrzBolkowa H G MINA BOl ków
M.
Rynek 1, 59-420 Bolków www.bolkow.pl ©) +48 75 7413213 O hej cel
Temat:wniosek o informację
Data:Fri, 18 Jun 2021 15:47:50 -0000
Nadawca:sprawa-39265(0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź-Do:sprawa-39265(0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Adresat:um(Qobolkow.pl
Na podstawie art. 61 ust. I Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej,
stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy
wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku
odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie
internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co
dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu
pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność,
odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o
sprawy gminy itp.) |
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej
kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie
internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały
spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia:2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z
prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚC DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli
zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy,
Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi
o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z
tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których
post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu
gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na
którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
mediach społecznościowych gminy między I maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-
39265(Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami
reprezentacji
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org