Re: wniosek o informację przez ŚLIWICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2349 z ŚLIWICE
SG.1431.15.2021
Sieć obywatelska Watchdog Polska
W odpowiedzi na złożone zapytanie poniżej przesyłam wypełnioną ankietę.
*Piotr Spica*
Sekretarz Gminy
tel. 523340730 / 531490115
e-mail: {{ email }}
<https://sliwice.pl>*Urząd Gminy Śliwice*
ul. Ks. Dr. St. Sychowskiego 30, 89-530 Śliwice
tel. (52)3340710
e-mail: {{ email }}
www: sliwice.pl
Dbaj o środowisko! Zanim wydrukujesz, pomyśl, czy potrzebujesz.
Please take care of the environment - think before you print!
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Śliwice. Adres
Korespondencyjny: ul. Ks. dr St. Sychowskiego 30, 89-530 Śliwice, adres
e-mail: {{ email }}, numer telefonu: 523340710. Dane osobowe będą
przetwarzane w celu prowadzenia korespondencji oraz obsługi zapytań.
Więcej na temat przysługujących praw, w tym informacji na temat
przetwarzania danych osobowych można uzyskać na stronie internetowej
bip.sliwice.pl.
W dniu 18.06.2021 o 17:47, {{ email }} pisze:
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> _a) tak_
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> _a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)_
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty. NIE
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
> lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> _c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP_
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> _b) nie_
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> _b) nie_
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany? nie dotyczy
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? - 0
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
> a) tak
> b) nie
> _c) nie dotyczy_
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> _b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)_
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? - administrator
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> _a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą_
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie - Prowadzenie oficjalnego profilu Gminy Śliwice.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu - firma w ramach
> zlecenia wykonuje inne zadania i nie można ustalić kwoty za
> prowadzenie Facebooka
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym - NIE
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> _b) nie _
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy? - nie dotyczy
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? - NIE
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> _d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach._
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) - nie dotyczy.
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: {{ email }}
>
> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie
> zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>