URZĄD GMINY
22-554 Trzeszczany
pow. hrubieszowski, woj. lubelskie
Fn.1431.7.2021 Trzeszczany, dnia 05.07.2021r.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
38889 Qfedrowanie.sięcobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o informację publiczną podaję wnioskowane dane (pogrubioną
czcionką zaznaczono odpowiedzi):
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak |
b) iakmnawoł ia it s (a proliir-w-ly 16MatyGzRE do dzienne + H ono pytania
PROSIMY wyb 26 ten profi, „który ma charakter ogólny dotyczy. odzie WAHA
jie 0 AŁAG ta/gminy) ad . |
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym,
jakie to dokumenty.
Nie, nie było żadnej dyskusji mającej odzwierciedlenie w jakichś dokumentach ponieważ
Facebook Gminy Trzeszczany ma pełnić rolę tylko stricto informacyjną. Nie idą za tym żadne
pieniądze z budżetu gminy. Facebook prowadzony jest społecznie bez wynagrodzenia. Nie
przewiduje się również żadnych płatnych reklam.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane Są różne treści o charakterze informacyjnym które nie
są obligowane ustawowo do zamieszczania na BIP czy stronie internetowej urzędu, w
związku z tym, są to informacje niekoniecznie pokrywające się z tym, co znajduje się na
stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o
regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
W związku z tym, że Facebook Gminy Trzeszczany jest stricto informacyjny więc nie
przewiduje się prowadzenia jakichkolwiek dyskusji. W związku z tym nie przewiduje się
również blokowania użytkowników chyba że będą to treści naruszające czyjeś dobra
osobiste lub ogólny regulamin Facebooka czyli jeżeli to będą posty związane
z terroryzmem, działaniami autodestrukcyjnymi, przemocą, nagością, nienawiścią na tle
rasy, płci, tożsamości płciowej, choroby lub niepełnosprawności, narodowości,
przynależności etnicznej, orientacji seksualnej i wyznawanej religii.
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie, nie było takiego przypadku.
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Tak jak zawarte zostało wyżej, nie przewidujemy blokowania użytkowników. Jeżeli dojdzie
do takiej sytuacji będziemy postępować również wg ogólnego regulaminu Facebooka
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
Na dzień dzisiejszy nie ma takich osób czyli 0.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Administrator Facebooka w porozumieniu z wójtem lub sekretarzem gminy.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o
wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
https://www facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności,
Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
Facebook prowadzony jest całkowicie społecznie przez osobę z poza urzędu. Nie była
zawarta umowa pisemna.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna
otrzymuje z tego tytułu.
Facebook gminy prowadzony jest całkowicie społecznie bez jakichkolwiek gratyfikacji.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w
których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
a)Tak.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) Nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane
z budżetu gminy?
a) Nie.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil,
na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
a) Nie
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Brak takich kosztów.