Re: RE: wniosek o informację przez AgnieszkaZdanowicz w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2347 z ZAWONIA
Szanowni Państwo,
potwierdzam otrzymanie odpowiedzi na wniosek o informację dotyczący gminnych mediów społecznościowych. Jednocześnie proszę o uzupełnienie odpowiedzi (pod kątem formalnym) poprzez przekazanie informacji zgodnych z art. 12 ustawy o dostępie do informacji publicznej:
1. Informacje publiczne udostępniane w sposób, o którym mowa w art. 10 i 11, są oznaczane danymi określającymi podmiot udostępniający informację, danymi określającymi tożsamość osoby, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji, danymi określającymi tożsamość osoby, która udostępniła informację, oraz datą udostępnienia.
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-07-02 08:43:49 z adresu {{ email }}:
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
> Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej otrzymany w dniu 18
> czerwca 2021 r. poniżej udzielam informacji na wskazane pytania: CZĘŚĆ I -
> OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina prowadzi swój profil
> na Facebooku? a) tak b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym
> tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który
> ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma pełnić profil
> gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku
> odpowiedzi) a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie
> walorów miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga wszystkim
> mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją
> się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu,
> zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.) e) Inna, jaką?
> Udostępniane są także niektóre informacje ze strony internetowej Gminy Zawonia
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
> dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o
> więcej informacji o tym, jakie to dokumenty. Nie było dyskusji w sprawie
> korzystania z FB. Nie ma dokumentów w tym zakresie. 4. Jak wygląda kwestia
> umieszczania informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko informacje, które
> znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu b) Facebook to
> pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
> pierwszej kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści,
> niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP d)
> Inne, jakie? 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie
> przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
> oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy? a) tak b)
> nie 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany? Nie stosowanie się do warunków/ reguł wskazanych w Regulaminie
> korzystania z konta FB Gminy Zawonia grozi zablokowaniem (banem). Regulamin nie
> zakłada odblokowywania użytkowników, którzy mimo upomnień nadal łamali zasady
> wskazane w Regulaminie. 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na
> wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
> Obecnie brak zablokowanych użytkowników. 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy,
> którzy zostali zablokowani po raz kolejny? a) tak b) nie c) nie dotyczy d)
> Inna sytuacja (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu
> czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu b) podmiot
> zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2) 8.1. Prosimy o
> wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
> związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko
> wskazane, że prowadzą media społecznościowe?) Stanowisko: Podinspektor ds.
> promocji i spraw społecznych, - tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe. 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
> Decyduje Administrator konta FB, na podstawie Regulaminu – pracownik urzędu.
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI
> PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 Nie dotyczy. 8.3.
> Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy
> o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
> https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) Administrator - dostęp do
> Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową
> kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy,
> Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki f) Inna - jaka? 8.3.1.
> Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
> urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie. 8.3.2.
> Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma
> zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. 9. Czy widoczność wpisów na gminnym
> profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST
> tzw. wpisem publicznym. Widoczność wpisów nie jest ograniczana. CZĘŚĆ II -
> OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak b) nie 11. Czy
> prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
> opłacane z budżetu gminy? Nie jest opłacane z budżetu. Nie jest to także
> oficjalny profil, a blog osobisty. 12. Jeśli nie istnieje oficjalny
> profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? Tak, Wójt Gminy Zawonia
> prowadzi blog osobisty. CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH
> SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego
> prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o
> sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy. a) Tak - zarówno
> na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na
> profilu(ach) gminy c) Tak - tylko na oficjalnym profilu
> wójta/burmistrza/prezydenta. d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii
> reklamowych w social mediach. e) Inna sytuacja - jaka? 13.1. Prosimy o
> informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
> mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o
> ile dotyczy) Nie dotyczy. Z poważaniem Wojciech Hoffman
> Sekretarz Gminy Urząd Gminy Zawonia ul. Trzebnicka 11 55-106
> Zawonia e-mail: <mailto:{{ email }}> {{ email }} tel.
> 71 312 81 82 wew. 46 fax. 71 312 95 59
> <https://www.zawonia.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&sub=17&menu=19&strona=1> ___
> ________________________________________________________________________________
> _____ Uwaga! Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla
> osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać treści
> chronione przepisami prawa. Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo, dalsze
> jej przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź
> podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej informacje przez
> osobę lub podmiot nie będący adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca
> korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie
> nadawcy i usunięcie z komputera tego materiału bez zapoznawania się z jego
> treścią. Jeżeli chcą Państwo zapoznać się ze sposobem przetwarzania danych
> osobowych, zapraszamy na naszą stronę
> <https://www.zawonia.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=232&strona=1>
> www.zawonia.pl