Urząd Miejski w Szproławie
EEEE DECZKA 0005060000 00500 BOŚ]
Szprotawa, 08-11-2021
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Nr sprawy: OR.1431.99.2021
Odpowiadając na Państwa wniosek z 4 listopada br. (wpł. na adres: ratusz(Uszprotawa.pl) poniżej
przedstawiam, zaznaczone w kolorze żółtym, odpowiedzi na pytania:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o
którym mowa w art. 28 aa mma o samorządzie gminnym,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) SAR RA wskaźników, e i ai,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują mieszkańcy?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
k inne - a
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy,
o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
Wydział Administracyjno-Organizacyjny Urząd Miejski w Szprotawie tel./fax +48 68 376 38 11
tel. 48 68 376 07 77 ul. Rynek 45, 67- 300 Szprotawa e-mail: ratuszQszprotawa.pl
b.radziszowskaQszprotawa-um.pl www.szprotawa.pl
9 —
1 A
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - za
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
) inne - R
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat
treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH
ODPOWIEDZI
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta (burmistrza,
prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez
samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci mieszkańcy,
którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy o samorządzie gminnym)?
Kaki
c) inna odpowiedź - jaka?
Katarzyna Dziedzic
Otrzymują: SEKRETARZ GMINY
1. Adresat
2. aa
Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych [RODO] z dnia
27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UEL 119 z 04.05.2016) informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Szprotawy, ul. Rynek 45, 67-300
Szprotawa,
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: iod'dszprotawa-um.pl, tel. 68 3760777, listownie: ul. Rynek
45, 67-300 Szprotawa,
Wydział Administracyjno-Organizacyjny Urząd Miejski w Szprotawie tel./fax +48 68 376 38 11
tel. 48 68 376 07 77 ul. Rynek 45, 67- 300 Szprotawa e-mail: ratusz©Q©szprotawa.pl
b.radziszowskaQszprotawa-um.pl www.szprotawa.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w związku
z rozpatrywaniem niniejszej sprawy zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
i ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawą z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
4) Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom, chyba że obowiązek taki będzie
wynikał z przepisów prawnych, wówczas odbiorcami Pani/Pana danych mogą być: organy władzy
publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy
publicznej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa
w związku z realizowaną sprawą lub po jej realizacji,
5) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do załatwienia sprawy, w której
zostały zebrane, a po tym czasie przechowywane będą przez okres wymagany przepisami prawa
(obowiązek archiwizacyjny 5 lat),
6) posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich
sprostowania, a także do ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania przy czym realizacja powyższych praw musi być zgodna z
przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych oraz RODO, a także z zasadami
wynikającymi z przepisów o archiwizacji,
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, w przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
8) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym obowiązującymi przepisami prawa jest
obligatoryjne (ich niepodanie będzie skutkowało niemożnością załatwienia sprawy), w pozostałym
zakresie ma charakter dobrowolny,
9) Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będzie się to jednak
wiązało ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym z profilowaniem.
Wydział Administracyjno-Organizacyjny Urząd Miejski w Szprotawie tel./fax +48 68 376 38 11
tel. 48 68 376 07 77 ul. Rynek 45, 67- 300 Szprotawa e-mail: ratuszQszprotawa.pl
b.radziszowskaQszprotawa-um.pl www.szprotawa.pl