Burmistrz Karlina
ul. Plac Jana Pawła II 6
78-230 Karlino
Karlino, dnia 10.11.2021 r.
SKZ.1431.52.2021.JS
Państwo
Członkowie Zarządu
Katarzyna Batko-Toluć, Szymon Osowski
Stowarzyszenia Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
W odpowiedzi na wniesiony pocztą elektroniczną wniosek z dnia 4 listopada 2021 r.,
wpływ do tut. Urzędu w dniu 5.11.2021 r. w sprawie udostępnienia informacji publicznej,
dotyczącej przesłania informacji dotyczących udzielenia odpowiedzi w zakresie treści
zawartych pytań na temat raportu o stanie gminy za 2020 rok, po wnikliwej analizie treści —
informuję, że zakres wnioskowanych informacji nie dotyczy spraw publicznych, o których
mowa w art. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U.
2020 r. poz. 2176 z późn. zm.).
W powyższej sytuacji nie istnieje możliwość zastosowania przepisów ww. ustawy o
dostępie do informacji publicznej, natomiast podmiot obowiązany do jej udzielenia kieruje
pismo informacyjne w tym zakresie, co niniejszym ma miejsce w przedmiotowej sprawie.
Wskazać przy tym należy, iż wnioskodawca żądał udzielenia informacji w formie
zadawanych pytań wraz z możliwością zaznaczenia wyznaczonych przez wnioskodawcę
odpowiedzi, co stanowi, zdaniem tut. organu, żądanie o dokonanie subiektywnej oceny
realizacji czynności przy sporządzaniu raportu o stanie Gminy Karlino za 2020 rok, stanowiący
rodzaj wypełniania ankiety.
W ślad za ugruntowanym orzecznictwem sądowym podkreślić należy, że informacją
publiczną będzie każda wiadomość wytworzona lub odnoszona do władz publicznych, a także
wytworzona lub odnoszona do innych podmiotów wykonujących funkcje publiczne w zakresie
wykonywania przez nie zadań władzy publicznej i gospodarowania mieniem komunalnym lub
mieniem Skarbu Państwa. Informacja publiczna dotyczy sfery faktów. Jest nią treść
dokumentów wytworzonych przez organy władzy publicznej, treść wystąpień, opinii i ocen
przez nie dokonywanych, niezależnie do jakiego podmiotu są one kierowane i jakiej sprawy
dotyczą. Informacje publiczna stanowi wiec treść wszelkiego rodzaju dokumentów
odnoszących się do organu władzy publicznej i dotyczących sfery jego działalności.
W tym kontekście należy jednakże zwrócić uwagę, że powołane orzecznictwo nie
dotyczy wytwarzania informacji publicznej na żądanie wnioskodawcy, tylko informacji
uprzednio wytworzonych. Z przepisów ww. ustawy wynika, że prawo dostępu do informacji
publicznej obejmuje uprawnienie do uzyskania tzw. informacji prostej oraz informacji
przetworzonej - nie zaś informacji wytworzonej, co do której wprowadzono nadto przesłankę
związaną z wykazaniem, że jej udostępnienie jest szczególnie dla interesu publicznego ( patrz
wyrok WSA w Krakowie z dnia 29.10.2014 r., syg. akt WSA SAB/Kr 170/14).
Powyższe przesyła się na wskazany adres poczty elektronicznej w treści wniosku:
sprawa-42480Qfedrowanie.ciecobywatelska.pl.
Waldóćmar Miśko
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem
RODO) informuję, iż:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Karlina z siedzibą — Urząd Miejski w Karlinie ul.
Plac Jana Pawła II 6,78-230 Karlino (dalej zwany jako Administrator).
Z administratorem można się skontaktować:
1) listownie na adres: ul. Plac Jana Pawła II 6;
2) telefonicznie 94/311 72 73
3) fax -94/3117-410
4) przez email: um©karlino.pl
2. Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich
sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem
danych. Z inspektorem można się kontaktować przez email: iod©karlino.pl
3. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane są przetwarzane, aby:
1) rozpatrzyć wniosek, którą Pani/Pan złożył/a;
2) udzielenie odpowiedzi;
3) zarchiwizować sprawę.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla
wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze), w związku z obowiązkami prawnymi
określonymi w prawie krajowym:
1) obowiązek prawny wynikający z przepisów Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej
2) obowiązek prawny wynikający z przepisów Działu VIII ustawy z 14.6.1960 r. Kodeks
postępowania administracyjnego, w szczególności art. 237 - 238 KPA oraz z przepisów
rozporządzenia Rady Ministrów z 8.1.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i
rozpatrywania skarg i wniosków — na podstawie tych przepisów mamy obowiązek rozpatrzenia
Pani/Pana wniosku i zawiadomienia o sposobie jej załatwienia
3) obowiązek prawny wynikający z art. 5-6 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach — na podstawie tych przepisów mamy obowiązek zarchiwizowania
sprawy.
4. Okres przechowywania danych osobowych
W związku z obowiązkiem rozpatrzenia wniosku i zawiadomienia o sposobie załatwienia Pani/Pana dane
osobowe zawarte we wniosku będą przetwarzane przez czas rozpatrywania wniosku oraz przez okres 5 lat po
udzieleniu odpowiedzi.
5. Odbiorcy danych
Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe:
1) dostawcom usług informatycznych, którym Administrator zleca usługi związane z
przetwarzaniem danych osobowych. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy
z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami.
6. Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
7. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych
decyzji
Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
1) prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
2) prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
3) prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
4) prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem lub z naszym inspektorem
ochrony danych.
8. Prawo wniesienia skargi do organu
Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych
osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Wymóg podania danych
Przy składaniu wniosku należy podać dane kontaktowe w celu realizacji wniosku. Bez podania tych danych
Pani/Pana może spowodować brak odpowiedzi na wniosek.