m > GMINY
R No oręt ,
we | 6 Nieporę
lac Woln 05-12
- 767 tx UU, 767 04 44, fax 167 441
wajewództwo mazowieckie 8
sf
Nieporęt, dnia 11». listopada 2021 r.
PL.1431.406.2021
Pani
Katarzyna Batko-Tołć
Pan
Szymon Osowski
członkowie Zarządu,
zgodnie z zasadami reprezentacji
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa
sprawa-41419(afedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej, przesłany
w dniu 04 listopada 2021 r. na adres: urzadfdnieporet.pl. zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy
z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 2176)
informuje się, co następuje:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu
o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono otowanie raportu
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują
mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
€) współpracował z radnymi,
analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczn
g) inne - jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu
o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie deba
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać
głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE
WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez_gminę lub wójta
(burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych
przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci
mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy
o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka? Nie było takiego zainteresowania.
zup. Wój
Joan p
Se a z
Klauzula informacyjna Urzędu Gminy Nieporęt - dostęp do informacji
publicznej
W związku z realizacją wymogów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, z późn. zm.) (dalej: RODO),
informujemy o zasadach oraz o przysługujących Państwu prawach związanych
z przetwarzaniem danych osobowych.
1.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Nieporęt z siedzibą
przy Placu Wolności 1; 05-126 Nieporęt, reprezentowana przez Wójta Gminy
Nieporęt (dalej: Administrator)
. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym mogą się
Państwo kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych wysyłając korespondencję na adres e-mail: iodćdnieporet.pl lub
adres siedziby administratora.
. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
RODO w celu rozpatrzenia wniosku o udzielenie informacji publicznej zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej.
. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do
rozpatrzenia wniosku o udzielenie informacji publicznej, a następnie zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach.
. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym
w formie profilowania.
. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych,
w tym prawo do uzyskania kopii tych danych oraz ich sprostowania.
. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych następuje
z naruszeniem przepisów prawa przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi
do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa).
. Podanie danych osobowych jest warunkiem rozpatrzenia Państwa wniosku
o udzielenie informacji publicznej.