Pieniężno, dnia 24.11.2021 r.
SG.1431.14.2021
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
e-mail: sprawa-42222QQfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek, tut. Urząd informuje:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o
stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono otowanie raportu
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują
mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - jakie? — dane jakie posiada urząd
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o
stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos
na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH
PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu łub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta
(burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych
przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki — tablica ogłoszeń
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci
mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy o
samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka? — brak zainteresowania ze strony mieszkańców
Wypełniając obowiązek określony w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (dalej: RODO) informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych, w zakresie wniosku o informację publiczną będzie Burmistrz
Pieniężna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Pieniężnie (dalej: Burmistrz). Może się Pani/Pan z nami
skontaktować w następujący sposób:
e - listownie na adres: ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno
« przez e-mail: urzadQdpieniezno.pl
e telefonicznie: (55) 237-46-00
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może się Pani/Pan kontaktować we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z
przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób:
e - listownie na adres: ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno
e przez e-mail: iodoQQpieniezno.pl
Dane osobowe uzyskane przez Burmistrza przetwarzamy w celu:
e __ odpowiedz na wniosek o informację publiczną.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
« obowiązek prawny ciążący na Burmistrzu — art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z ustawą z dnia 6
września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom administracji samorządowej
oraz organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd). W pozostałym zakresie Burmistrz nie przekazuje
Pani/ Pana danych osobowych do odbiorców w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.
Burmistrz nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, czyli poza obszar EOG
(obejmujący swym zasięgiem: Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa.
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
Może Pani/Pan złożyć do Burmistrza wniosek dotyczący danych osobowych o:
e sprostowanie / poprawienie danych osobowych (art. 16 RODO);
e - usunięcia danych (art. 17 RODO) — chyba, że przepisy prawa nakazują przechowywanie danych;
e ograniczenie przetwarzania danych osobowych, tj. wstrzymanie operacji na danych osobowych lub
nieusuwanie danych — stosownie do złożonego wniosku (art. 18 RODO);
« dostęp do danych osobowych (o informację o przetwarzanych przez tut. organ danych oraz o kopię
danych — art. 15 RODO);
* przeniesienie danych do innego administratora danych osobowych (art. 20 RODO).
Aby skorzystać z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się bezpośrednio z naszym inspektorem
ochrony danych.
Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
Dane osobowe podane przez Panią/Pana są wymogiem ustawowym.
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez
Burmistrza, w tym profilowaniu.
URZĄD MIEJSKI
115940 Pienicżno, ulLGenceratska
1el.(055] 237 46 00, Fax 055 237 46 01
woj. Warmińsko-Mazurskie