i.kuklaQgminagronowo.pl
Od: sprawa-46283Qinfo.lasyiobywatele.pl
Wysłano: środa, 23 lutego 2022 16:37
Do: gminagronowoQgminagronowo.pl
Temat: wniosek o informację
W związku z wnioskiem o dostęp do informacji publicznej przesłanym do Państwa w dniu 21 lutego wyjaśniamy że
pytanie nr 1
"Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu
organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?"
odnosi się do konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla
nadleśnictw a NIE uproszczonych Planów Urządzenia Lasu sporządzanych przez starostwa
Prosimy o korespondencję na adres sprawa-46283Qinfo.lasyiobywatele.pl
Marta Jagusztyn 7. NESHCLA BRANEGKA
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji „Ji 6— c s
25 ©Ż ZożĆ.
= ma bi M
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707
URZĄD GMINY
w GRONOWIE ELBLĄSKIM
pl 2022 -02- 23
P.SIO.922.
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707
> W nawiązaniu do pisma: > Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji > RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie > do
informacji publicznej, > Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie > informacji > publicznych w odpowiedzi
na poniższe cztery pytania. Wszystkie > > pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana > jest
odpowiedź > na wniosek. Na końcu wniosku zamieszczono > wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami >
naświetlającymi kontekst > pytań. Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta > zgłaszali > wnioski podczas
konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu > > organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw
znajdujących się > na terenie > gminy? 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o > przesłanie informacji jakie > to były
wnioski i czy zostały > przyjęte, częściowo przyjęte, czy też odrzucone. > 1.2 Jeżeli tak, > wnioskujemy o przesłanie
informacji czy wnioski zostały > przyjęte, > częściowo przyjęte, czy też odrzucone. 2. Nie Pytanie 2. Czy > >
gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na > obszarach > leśnych zarządzanych przez
Lasy Państwowe znajdujących > się na jej terenie? 1. > Tak. 1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o > przesłanie informacji jakie
to były formy > ochrony przyrody i jaką > otrzymały nazwę i kto zainicjował ich powstanie 1.2 > Jeżeli tak, >
wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych > > form ochrony przyrody 2. Nie Pytanie 3. Czy
gmina/miasto > brała udział w > procesie wyznaczania stref High Conservation Value > Forest (lasów o szczególnych
> walorach) w ramach systemu > certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship > Council? 1. > Tak. Jeżeli tak, to:
1.1. Czy w toku procesu wyznaczania > > gmina otrzymała kwestionariusz? 1.2. Czy kwestionariusz został > wyłożony
do > konsultacji z lokalną społecznością? 1.3. Czy w > wyniku tego procesu utworzono > strefę lasu o szczególnych
walorach > (HCVF)? 2. Nie Pytanie 4. Czy władze > bądź przedstawiciele > gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób
(czyli na przykład > poprzez > apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali > > wpłynąć na
sposób prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez > Lasy Państwowe? > 1. Tak. 1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o
> informacje jaka jest dokumentacji > takich działań (np. pisemny > apel, uchwała, protokół spotkania) 1.2 Jeżeli taki
1
.branecka
Od: ikuklaQ gminagronowo.pl
Wysłano: 28 lutego 2022 12:04
Do: Branecka Jessica
Temat: FW: wniosek o informację
Izabela Kukla
Inspektor
Tel: 55-231-56-13 wew.31
Email: i.kuklaQ gminagronowo.pl
Urząd Gminy Gronowo Elbląskie
ul. Łaczności 3
82-335 Gronowo Elbląskie
www.qminagronowo.pl
Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Gronowo Elbląskie jest: Gmina Gronowo Elbląskie z siedzibą przy ul. Łączności
3, 82-335 Gronowo Elbląskie, tel. (055) 231 56 13, email: gminagronowoQgminagronowo.pl. Informacje dotyczące prawa do ochrony danych osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Gronowo
Elbląskie https://bipgronowo.warmia.mazury.pl/
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać treść o charakterze poufnym lub
zastrzeżonym. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przesyłanie, rozpowszechnianie lub wykorzystanie w inny sposób, bądź podjęcie
jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osobę lub podmiot nie będący jego adresatem, jest niedozwolone.
Odbiorca korespondencji, który otrzymał ja omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usuniecie tego materiału z komputera.
From: sprawa-46283Ginfo.lasyiobywatele.pl <sprawa-46283Ginfo.lasyiobywatele.pl>
Sent: Monday, February 21, 2022 7:29 AM
To: gminagronowoQgminagronowo.pl
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej,
Fundacja Lasy i Obywatele wnosi o udostępnienie informacji publicznych w odpowiedzi na poniższe cztery
pytania.
Wszystkie pytania dotyczą okresu od 1 stycznia 2018 do dnia, gdy przesyłana jest odpowiedź na wniosek.
Na końcu wniosku zamieszczono wyjaśnienie z dodatkowymi informacjami naświetlającymi kontekst
pytań.
Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów
Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie
gminy?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były wnioski i czy zostały przyjęte, częściowo
przyjęte, czy też odrzucone.
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji czy wnioski zostały przyjęte, częściowo przyjęte, czy
też odrzucone.
Pytanie 2. Czy gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach leśnych
zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji jakie to były formy ochrony przyrody i jaką otrzymały
nazwę i kto zainicjował ich powstanie
1.2 Jeżeli tak, wnioskujemy o przesłanie informacji kto zainicjował powstanie tych form ochrony przyrody
Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest
(lasów o szczególnych walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship
Council?
1. Tak.
Jeżeli tak, to:
1.1. Czy w toku procesu wyznaczania gmina otrzymała kwestionariusz?
1.2. Czy kwestionariusz został wyłożony do konsultacji z lokalną społecznością?
1.3. Czy w wyniku tego procesu utworzono strefę lasu o szczególnych walorach (HCVF)?
Pytanie 4. Czy władze bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład
poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali wpłynąć na sposób
prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
1. Tak.
1.1 Jeżeli tak, to wnioskujemy o informacje jaka jest dokumentacji takich działań (np. pisemny apel,
uchwała, protokół spotkania)
1.2 Jeżeli tak i jeżeli istnieje dokumentacja wnioskujemy o jej przesłanie
Wyjaśnienia
Pyt.l Wyjaśnienie: Każde nadleśnictwo raz na dziesięć lat tworzy swój główny dokument planistyczny —
Plan Urządzenia Lasu. Podczas tworzenia tego dokumentu przedstawiciele gminy oraz społeczeństwa mogą
zgłaszać uwagi i wnioski do projektu Planu Urządzenia Lasu na następną dekadę, a Lasy Państwowe są
zobowiązane takie uwagi i wnioski rozpatrzyć.
Pyt. 2 Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody rada gminy bądź rada miasta może w drodze uchwały tworzyć
w lasach tak zwane małe formy ochrony przyrody: pomniki przyrody, użytki ekologiczne, zespoły
przyrodniczo krajobrazowe.
Pyt. 3 Nadleśnictwa poddające się systemowi certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council (a
jest to ogromna większość nadleśnictw w Polsce), są zobowiązane tworzyć w zarządzanych przez siebie
lasach strefy lasów o szczególnych walorach High Conservation Value Forest. Jedna z kategorii tych lasów
— lasów kluczowych dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności (HCVF6) powinna być ustalana w
porozumieniu z lokalnymi władzami na poziomie gmin. Zgodnie z dokumentem opisującym kryteria
wyznaczania tych lasów Lasy Państwowe „powinny w toku certyfikacji stworzyć kwestionariusz, który
będzie
rozsyłany do gmin, a na miejscu wykładany do konsultacji z lokalną społecznością. Jeżeli gminy wskażą
2
obszary leśne, które do tej kategorii powinny należeć, wraz z uzasadnieniem, obszary te będą desygnowane
jako lasy kluczowe dla tożsamości kulturowej lokalnej społeczności” (Kryteria Wyznaczania Lasów o
Szczególnych Walorach Przyrodniczych (HCVF) w Polsce, str 9, https://pl.fsc.org/pl-pl/standardy-i-inne-
dokumenty, w zakładce Certyfikacja lasów)
Pyt. 4 Rosnąca liczba gmin w Polsce reprezentując interes mieszkańców podejmuje próby oddziaływania na
Lasy Państwowe, by zapewnić zrównoważony sposób prowadzenia gospodarki leśnej oraz zrównoważone
realizowanie przez lasy funkcji społecznej, przyrodniczej i gospodarczej.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres sprawa-46283Qinfo.lasyiobywatele.pl
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
tel. 515-832-707