OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
WYDZIAŁ GOSPODARKI GMINNEJ, OCHRONY ŚRODOWISKA, ROLNICTWA,
LEŚNICTWA I GOSPODARKI GRUNTAMI
1. _ Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
GMINA RAKONIEWICE
Osiedle Parkowe 1. 62067 Rakoniewice
NIP 995-01-98-613, REGON 631259324
(pieczątka Administratora)
zwany dalej Administratorem. Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail: inspektor© rodo-krp.pl, tel. +48 792 304 042.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia postępowania w ramach realizacji obowiązków
lub uprawnień Gminy wynikających z mających w tym zakresie zastosowanie przepisów prawa oraz w celu
wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego, w ramach kompetencji
Administratora przekazanych do realizacji w ramach Wydziału Gospodarki Gminnej, Ochrony Środowiska,
Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Gruntami w szczególności:
a. wydawania zaświadczeń, w szczególności o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie
zagospodarowania przestrzennego, o zgodności zmiany sposobu użytkowania budynku z miejscowym
planem zagospodarowania przestrzennego,
wydawania wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
udzielania informacji o środowisku,
wydawania zezwoleń odnoszących się do środowiska, w szczególności na usuwanie drzew i krzewów,
przyjmowania zgłoszeń oraz wniosków związanych z ochroną środowiska,
prowadzenia wykazów podmiotów gospodarczych korzystających ze środowiska,
prowadzenia postępowań z zakresu zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odpadów komunalnych oraz
F*paDo
transportu nieczystości ciekłych,
rozpatrywania spraw z zakresu prawa wodnego,
j. gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, w szczególności w zakresie zawierania umów
sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, zamiany nieruchomości, umów dzierżawy, najmu i użyczenia
nieruchomości, wraz z określaniem warunków zbycia oraz bonifikat a także organizacji przetargów,
k. ustalania rocznych opłat za użytkowanie wieczyste, użytkowanie i trwały zarząd,
|. prowadzenia postępowania w sprawie ustalenia wysokości opłaty adiacenckiej,
m. prowadzenia postępowań w sprawach związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic, placów i
nadawania numerów porządkowych,
prowadzenie postępowań w sprawie decyzji podziałowych, scalania i rozgraniczania nieruchomości,
prowadzenia postępowań z zakresu administrowania gruntami,
prowadzenia postępowań związanych z ustaleniami warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
prowadzenia postępowań z zakresu zamówień publicznych,
prowadzenia spraw z zakresu gospodarki komunalnej i lokalowej,
. Spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie Gminy.
jak również Pani /Pana dane mogą być przetwarzane w celu kontaktowania się, odpowiedzi na zapytania,
informowania, prowadzenia postępowań administracyjnych, zawierania i realizowania umów, archiwizowania
oraz ewentualnego dochodzenia roszczeń, a także w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub
historycznych, statystycznych.
4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 (dalej zwane RODO), to jest:
a. udzielona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO),
b. wykonanie umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art.
6 ust. 1 lit. b RODO),
c. obowiązek prawny ciążący na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
realizowanie zadań Administratora w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej
powierzonej Administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
oraz inne akty prawne obowiązującego prawa krajowego i międzynarodowego, w szczególności:
rapo >
RODO / Klauzula obowiązku informacyjnego Administratora / Wersja — lipiec 2019
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym wraz z aktami wykonawczymi,
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego wraz z aktami wykonawczymi,
Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie,
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne,
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
Ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej,
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie
= sm mo aoapow
” 3
Kodeksu cywilnego.
5. Przetwarzaniu mogą podlegać w szczególności wszystkie lub niektóre z następujących danych osobowych i
kategorii danych osobowych:
a. dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, PESEL, etc.),
b. dane lokalizacyjne (adres zamieszkania, dane dotyczące nieruchomości, etc.),
c. dane kontaktowe (adres skrzynki elektronicznej e-mail, numer telefonu, etc.),
d. dane dotyczące członków rodziny (imiona, stopień pokrewieństwa, etc.),
oraz wszelkie inne kategorie wymagane przepisami obowiązującego prawa, zarówno krajowego jak
międzynarodowego, a także niezbędne do realizacji celów wskazanych w pkt. 3.
6. Dane osobowe we wskazanym wyżej zakresie mogą być uzyskane:
a. bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą,
b. od innych komórek organizacyjnych Urzędu, organów administracji publicznej, w tym jednostek samorządu
terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych, sądów i organów ścigania - w ramach ich kompetencji
oraz przepisów obowiązującego prawa,
c. od podmiotów posiadających interes prawny w sprawie, w związku z którą następuje przetwarzanie
Pani/Pana danych osobowych,
d. innych podmiotów przekazujących dane osobowe do Administratora.
7. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane również przez innych odbiorców tj. podmioty, z którymi
Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności w zakresie obsługi
informatycznej, prawnej, księgowej, ochrony osób i mienia lub ochrony danych osobowych, a także przez
podmioty, którym Administrator udostępnia dane osobowe w szczególności na podstawie przepisów prawa, w
tym organom ścigania, organom kontrolnym, organom administracji publicznej oraz notariuszom.
8. W przypadku niepodania danych niezbędnych do realizacji celów określonych w pkt. 3, w tym wymaganych
przepisami prawa, realizacja tych celów może okazać się niemożliwa. W pozostałym zakresie Pani/Pana dane
osobowe mogą być przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody lub na podstawie innych
przesłanek dopuszczalności przetwarzania wskazanych w art. 6 i 9 RODO.
9. Wzależności od podstawy przetwarzania Pani/Pana danych osobowych posiada pan prawo do:
a. żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz powiadomienia odbiorców danych o sprostowaniu lub
usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania,
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
przenoszenia danych osobowych,
otrzymywania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu,
wniesienia skargi do organu nadzorczego (obecnie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. W
przypadku, w którym Pani/Pana dane osobowe miałyby podlegać profilowaniu, informacja o tym zostanie
udzielona przy dokonywaniu czynności w związku z danym postępowaniem administracyjnym.
11. W przypadku wyczerpania przesłanek zawartych w przepisach art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO,
przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
12. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wykonywania zadań, o których mowa w pkt 3 oraz
przez wymagany w świetle obowiązującego prawa okres po zakończeniu ich wykonywania w celu ich
archiwizowania oraz ewentualnego dochodzenia roszczeń a także w interesie publicznym, do celów badań
naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych.
moaos
RODO / Klauzula obowiązku informacyjnego Administratora / Wersja — lipiec 2019
13.
Pani/Pana dane osobowe nie są co do zasady przekazywane do Państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowych. Jeżeli doszłoby do ww. przekazania zastanie Pani/Pan poinformowany o takim przekazaniu i
stosowanych zabezpieczeniach, stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję Europejską odpowiedniego
stopnia ochrony.
(data i podpis Administratofa)
RODO / Klauzula obowiązku informacyjnego Administratora / Wersja — lipiec 2019