P R E Z E S
Dnia 19 kwietnia 2024 roku
SĄDU REJONOWEGO
W ZWOLENIU
Adm.0123.13.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek o informację publiczną z dnia 17 kwietnia 2024 roku,
złożony w trybie ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (t.j.
Dz. U. z 2022 r. poz. 902) informuję, że:
Ad.1 Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023
r. chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną – 48;
Ad.2 W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby – 1 – uznano, że wniosek nie
dotyczy informacji publicznej;
Ad.3 Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli
tak,
to
w
jakiej
formie?
Prosimy
o
zaznaczenie
właściwej
odpowiedzi:
TAK – do 31 grudnia 2023 roku - rejestr papierowo-elektroniczny
(Currenda), od 2024 roku rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy
EZD;
Ad.4 Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują
się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą
e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie
informacji, nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej
(w
tych
przypadkach,
w
których
została
ona
wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne
Ad.5 Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków
czy
koordynacją
terminowego
załatwiania
tych
spraw)?
Prosimy
o
podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób – starszy inspektor / specjalista ds.
administracyjnych
Ad.6 Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych
punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d)
redagowanie
informacji
do
Biuletynu
Informacji
Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne
Ad.7 Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji
kto je prowadził – nie
Ad.8 Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi - nie;
Ad.9 Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do
tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie
dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego
orzeczenia – nie dotyczy.
Z poważaniem
Prezes
Sądu Rejonowego
Piotr Chudzio
/podpisano elektronicznie/
Sąd Rejonowy w Zwoleniu
+48 48 664 80 02
Ul. Moniuszki 6
administracja@zwolen.sr.gov.pl
26-700 Zwoleń