PREZES
SĄDU REJONOWEGO
W INOWROCŁAWIU
88-100 Inowrocław, ul. G. Narutowicza 42, tel. (52) 35-92-610, fax. (52) 35-92-630
Inowrocław, dnia 23 kwietnia 2024 r.
0A.0123.84.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 17 kwietnia
2024r. uprzejmie przedstawiam żądane informacje:
1. W 2023 roku wpłynęło 38 wniosków o udzielenie informacji publicznej.
2. W 2023 roku nie udzielono informacji publicznej w 3 sprawach:
> w l sprawie wezwano wnioskodawcę do wskazania danych osobowych pod
rygorem pozostawienia wniosku bez biegu. Wobec nie wskazania danych
wniosek pozostawiono bez biegu,
> w l sprawie wnioskodawca cofnął wniosek — wydano decyzję o umorzeniu
postępowania w sprawie udostępnienia informacji publicznej,
> w l sprawie wydano decyzję o odmowie udostępnienia informacji publicznej.
3. Sąd Rejonowy w Inowrocławiu w 2023 roku rejestrował wnioski o udzielenie
informacji publicznej w systemie SAWA firmy Currenda zgodnie z instrukcją
kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt. Od 1 stycznia 2024r. wnioski
rejestrowane są w systemie EZD PUW zgodnie z zarządzeniem Ministra
Sprawiedliwości z dnia 20 września 2023r. w sprawie wprowadzenia instrukcji
kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w sądach powszechnych.
Odrębnego rejestru wniosków nie prowadzi się.
4. Wraporcie spisu spraw z danego symbolu klasyfikacyjnego, pod którym rejestrowane
są wnioski o udzielenie informacji publicznej znajdują się następujące dane: Lp.,
kolejny numer spraw, tytuł sprawy, od kogo wpłynęła, znak pisma, data pisma, data
wszczęcia sprawy, data ostatecznego załatwienia, imię i nazwisko prowadzącego
sprawę, uwagi – sposób załatwienia.
5. W tutejszym Sądzie realizacją dostępu do informacji publicznej – przygotowywaniem
odpowiedzi na wnioski zajmuje się Prezes Sądu Rejonowego w Inowrocławiu –
zgodnie z podziałem czynności. Natomiast rejestracją wniosków i koordynacją
terminowego załatwienia tych wniosków zajmuje się główny specjalista do spraw
administracyjnych lub osoba ją zastępująca podczas nieobecności – główny specjalista
do spraw kadr lub inspektor.
6. Zakres obowiązków osób zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej:
Prezes Sądu Rejonowego w Inowrocławiu – wykonywanie czynności
związanych z dostępem do informacji publicznej i nadzór nad BIP Sądu,
Główny specjalista do spraw administracyjnych w ramach pełnionej funkcji
Kierownika
Oddziału
Administracyjnego
-
rejestrowanie
wniosków
i koordynowanie procesu udostępniania informacji oraz redagowanie
informacji do BIP.
7. W 2023 roku pracownicy Sądu nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej.
8. W latach 2021-2023 Sąd nie wydawał orzeczeń w sprawach z art. 23 ustawy
o dostępie do informacji publicznej.
9. Nie dotyczy.
Z poważaniem
Prezes
Sądu Rejonowego w Inowrocławiu
SSR Marcin Prażmowski
/podpisano elektronicznie/
MP/AM
(wraz z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych)
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
Identyfikator dokumentu
8598.16521.13095
Nazwa dokumentu
Odpowiedź na pismo.pdf
Tytuł dokumentu
Odpowiedź na pismo
Sygnatura dokumentu
OA.0123.84.2024
Data dokumentu
23.04.2024 14:52:16
Skrót dokumentu
E3F1A2CF09BBC2BAA957F7BD7F21D08592
944A10
Wersja dokumentu
1.2
Data podpisu
23.04.2024
Sygnatariusz
Marcin Prażmowski
Stanowisko
Prezes Sądu Rejonowego
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu
elektronicznego
EZD 3.120.1.1.
Data wydruku:
24.04.2024 09:15:45
Autor wydruku:
Modrzejewska Anna