1
P R E Z E S
SĄDU REJONOWEGO w SIEDLCACH
ul. Kazimierzowska 31A
08 – 110 SIEDLCE
Siedlce, 25 kwietnia 2024 roku
A.0123.20.2024
(wyłącznie drogą elektroniczną)
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
email: sprawa-70204@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Działając na podstawie art. 4 ustawy z 6 września 2001 roku o dostępie do informacji
publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) w zw. z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy z 27 lipca 2001 roku
- Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 334) w odpowiedzi na Państwa
wniosek o udostępnienie informacji publicznej z 17 kwietnia 2024 roku z 11:10 uprzejmie
informuję, że:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał
w 2023 roku. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które
wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną – 42 wnioski.
2. W ilu sprawach w 2023 roku organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby – 0.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, tj.: spis spraw
o udostępnienie informacji publicznej w programie repertoryjno-biurowym Currenda,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja, w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP),
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
2
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne tj.: referent.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób: przygotowywaniem projektów odpowiedzi na
wnioski zajmują się pracownicy Oddziału Administracyjnego zatrudnieni na
stanowisku starszego inspektora, inspektora, pracownicy Oddziału Finansowego
zatrudnieni na stanowisku głównego księgowego, starszego księgowego oraz
kierownicy Sekretariatów Wydziałów zatrudnieni na stanowiskach starszego sekretarza
sądowego. Prowadzeniem rejestru (spisu spraw) zajmuje pracownik Oddziału
Administracyjnego (starszy inspektor).
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 roku pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji, kto je prowadził – w jednym szkoleniu on-line pt.: „Udzielanie informacji
publicznej” przeprowadzonym przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury brał
3
udział Dyrektor Sądu (na wydanym zaświadczenia nie wskazano prowadzącego
szkolenie).
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie - nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio
do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie
dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego
orzeczenia – nie dotyczy.
Prezes
Sądu Rejonowego w Siedlcach
Joanna Wardak
(podpisano elektronicznie)