W > Wiceprezes Sqdu Apelacyjnego w Rzeszowie
Al. Piłsudskiego 28, 35-001 Rzeszów
tel.(17) 85 80 204
administracja © rzeszow.sa.gov.pl
Oddział Administracyjny A.0123.61.2024
Rzeszów, dnia 25 kwietnia 2024 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 17 kwietnia 2024 r. przedstawiam
informacje na kolejno zadane w przedmiotowym wniosku pytania:
1.
Do Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie w 2023 r. wpłynęło ogółem 120 wnioski o udostępnienie
informacji publicznej.
W 12 sprawach organ zobowiązany nie udostępnił żądanych informacji ( w 4 sprawach zdaniem
organu żądane informacje nie stanowiły informacji publicznej, w 1 sprawie organ wydał decyzję
odmawiającą udostępnienia informacji publicznej, w 7 sprawach organ poinformował o nie
posiadaniu żądanych informacji).
W 2023 roku w tut. Sądzie prowadzony był papierowo-elektroniczny rejestr przedmiotowych
wniosków (SAWA), od 1 stycznia 2024 r. rejestr prowadzony jest wyłącznie w systemie EZD.
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail,
wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c)
„
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f] krótki opis czego dotyczył wniosek,
e) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w
tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją
naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca
zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt
sprawy),
|) inne.
5. Z-ca Kierownika Oddziału Administracyjnego.
Śnumerdokumentu, MSZ
2
6.
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji
przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne – współpraca z poszczególnymi komórkami sądu w zakresie przygotowywania informacji, które
mają być udostępnione na wniosek.
7.
Szkolenie "Zasady dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznej w sądach powszechnych" Piotr
Sitniewski. Szkolenia i ekspertyzy.
.
Z poważaniem
Józef Pawłowski
Wiceprezes Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie
/podpisano elektronicznie/