SĄD REJONOWY
ua w Zakopanem
A.0123.23.2024 Zakopane, 29 kwiecień 2024 r.
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605. Warszawa
adres e-mail:
sprawa-70268©fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na pismo z dnia 17 kwietnia 2024 r., stanowiące wniosek
o udostępnienie informacji publicznej, uprzejmie przedstawiam informację
w następującym zakresie:
l. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną.
W 2023 r. do Sądu Rejonowego w Zakopanem wpłynęło 55 wniosków o udzielenie
informacji publicznej (drogą pisemną i elektroniczną);
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„sprawę ”” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
W 2023 r. Sąd Rejonowy w Zakopanem odmówił udostępnienia informacji
publicznej w 2 (dwóch) sprawach;
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy (do 31 grudnia 2023 r.)
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD (od 01 stycznia 2024 r.)
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym,
które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków
czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
Kierownik Oddziału Administracyjnego przygotowuje projekty odpowiedzi,
prowadzi rejestr wniosku, koordynuje terminowe załatwianie tych spraw. Bardzo
często
przygotowanie
odpowiedzi wymaga
zaangażowania
Kierowników
Sekretariatów Wydziałów tut. Sadu.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych punktów:
Do zakresu obowiązków osoby zajmującej się m.in. realizacją dostępu do
informacji publicznej, należy przede wszystkim:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
W 2023 r. pracownicy Sądu Rejonowego w Zakopanem nie brali udziału
w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio
do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie
dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego
orzeczenia.
Nie dotyczy.
Prezes
Sądu Rejonowego w Zakopanem
SSR Janusz Knapczyk
/dokument podpisano podpisem elektronicznym/
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
1349.4717.5713
Nazwa dokumentu
informacja publiczna.pdf
Tytuł dokumentu
informacja publiczna
Sygnatura dokumentu
A.0123.23.2024
Data dokumentu
29.04.2024
Skrót dokumentu
0A6D5AE94382B9FE2B76B1B675E0146B910AB353
Wersja dokumentu
1.0
Data podpisu
30.04.2024 08:12:00
Podpisane przez
Janusz Knapczyk
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.116.9.9.
Data wydruku: 30.04.2024
Autor wydruku: Bylina-Kiercz Barbara (Kierownik Oddziału Administracyjnego)