PREZES
SĄDU REJONOWEGO
W GNIEŹNIE
ul. Franciszkańska 9/10 62-200 Gniezno
tel. (61) 423-93-02 fax. (61) 426-10-34
e-mail: sekretariat@gniezno.sr.gov.pl
Gniezno, dnia 30 kwietnia 2024 roku
A.0123.16.2024
sprawa-70053@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na wniosek z dnia 17 kwietnia 2024 roku (przesłany drogą
elektroniczną) dot. udostępnienia informacji publicznej, niniejszym udzielam
odpowiedzi na zadane we wniosku pytania:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ
otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji
publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
43 wnioski
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji
publicznej? Przez „sprawę" należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego
wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły
do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że
wniosek
nie
dotyczy
informacji
publicznej,
organ
wydał
decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
0 spraw
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji
publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej
odpowiedzi:
a)
rejestr papierowy,
b)
rejestr papierowo-elektroniczny,
c)
rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD od 01.01.2024r.
d)
rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie w roku
2023 i poprzednich
e)
inne
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to
jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji,
które znajdują się w Państwa rejestrze:
a)
data wpływu wniosku tak
b)
informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek
złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany
przez ePUAP) tak
c)
data udzielonej odpowiedzi na wniosek tak
d)
dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa) tak
e)
pełna treść wniosku tak
f)
krótki opis czego dotyczył wniosek,
g)
pełna treść odpowiedzi na wniosek tak
h)
informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji) tak
i)
informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana) tak
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono)
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym,
które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy) tak
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem
rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)?
Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób
Kierownik Oddziału Administracyjnego
6. Prosimy
o
podanie
zakresu
obowiązków
osoby/osób
zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej.
Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej
odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a)
przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski tak
b)
koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy) tak
c)
prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej tak
d)
redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e)
przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
udostępniania informacji przez organ tak
f)
przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g)
inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu
dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy
takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.
Nie
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy
o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi
tak/nie.
Nie
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów
Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania
linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to
prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np.
skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Nie dotyczy
Prezes Sądu Rejonowego w Gnieźnie
Ewa Julia
Pieprzyk
Elektronicznie podpisany
przez Ewa Julia Pieprzyk
Data: 2024.04.30 11:35:19
+02'00'