Olkusz, dnia 26 kwietnia 2024 r.
Adm.0123.12.2024
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
sprawa-70156Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej
obsługi wniosków o informację w 2023 roku, odnosząc się do zadawanych pytań przedstawiam
następujące informacje.
1.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły
drogą pisemną i elektroniczną.
W 2023 roku do Sądu Rejonowego w Olkuszu wpłynęło 71 wniosków o udostępnienie
informacji publicznej.
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Sprawę”” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
W 2023 roku odmówiono udostępnienia informacji publicznej w 3 sprawach.
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy 0 zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
W 2023 wnioski o udostępnienie informacji publicznej były rejestrowane w systemie
Currenda wraz z innymi wnioskami, zgodnie z obowiązującym w tym okresie jednolitym
rzeczowym wykazem akt pod hasłem klasyfikacyjnym „,, Udostępnianie informacji, w tym
informacji publicznej ”.
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP),
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji
nieudostępnienie informacji),
1) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej
(np. znak sprawy, sygn. akt sprawy),
l) inne.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
Odpowiedzi na wnioski udzielane są przez Prezesa Sądu, natomiast projekty odpowiedzi
lub dane niezbędne do udzielenia odpowiedzi w zależności od wnioskowanego zakresu
są przygotowywane wg kompetencji przez Kierowników _ Sekretariatów
Wydziałów/Oddziałów zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych w porozumieniu z
Przewodniczącymi Wydziałów — sędziami, Dyrektora sądu. Rejestr wniosków
prowadzony jest w Oddziale Administracyjnym Sądu Rejonowego.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
Nie
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Nie
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio
do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie
dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego
orzeczenia.
Nie
Prezes
Sądu Rejonowego
w Olkuszu
SSR Wojciech Trzaska
/dokument podpisano podpisem elektronicznym/