Sąd Rejonowy w Pszczynie, ul. ks. bpa Bogedaina 14, 43-200 Pszczyna,
tel. 32 44 94 190, prezes@pszczyna.sr.gov.pl, www.pszczyna.sr.gov.pl,
NIP 638 10 39 662, Regon 000322146
PREZES SĄDU REJONOWEGO
W PSZCZYNIE
OADM.0123.13.2024
Pszczyna, dnia 30 kwietnia 2024 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na Państwa wniosek o dostępie do informacji publicznej, który wpłynął do tut.
Sądu w dniu 17 kwietnia 2024 roku, uprzejmie przedstawiam dane dotyczące wniosków
o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły do Sądu Rejonowego w Pszczynie w 2023 roku.
1.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi
o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i
elektroniczną.
W 2023 roku do tut. Sądu wpłynęło 39 wniosków o udostępnieni informacji publicznej.
2.
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’
należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi,
które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek
nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia
informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
Sąd Rejonowy w Pszczynie w 2023 roku w 1 sprawie – w odniesieniu do części wniosku – odmówił
udostepnienia informacji publicznej, została wydana decyzja odmowna.
3.
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w
jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
W tut. Sądzie nie prowadzi się odrębnego rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
Sąd Rejonowy w Pszczynie, ul. ks. bpa Bogedaina 14, 43-200 Pszczyna,
tel. 32 44 94 190, prezes@pszczyna.sr.gov.pl, www.pszczyna.sr.gov.pl,
NIP 638 10 39 662, Regon 000322146
4.
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa
rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail,
wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w
tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją
naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca
zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt
sprawy).
l) inne.
Nie dotyczy.
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego
załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
W Sądzie Rejonowym w Pszczynie realizacją dostępu do informacji publicznej w zakresie odpisanym w
ww. punkcie zajmuje się pracownik zajmujący stanowisko głównego specjalisty ds. administracyjnych.
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie
właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, TAK
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), TAK
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, NIE DOTYCZY
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, TAK
Sąd Rejonowy w Pszczynie, ul. ks. bpa Bogedaina 14, 43-200 Pszczyna,
tel. 32 44 94 190, prezes@pszczyna.sr.gov.pl, www.pszczyna.sr.gov.pl,
NIP 638 10 39 662, Regon 000322146
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji
przez organ, NIE
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, NIE
g) inne.
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.
W 2023 roku pracownicy tut. Sądnie nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej.
8.
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Nie
9.
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i
zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie
możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to
prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn.
akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Nie dotyczy
Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres: sprawa-70186@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Z poważaniem
SSR Aleksandra Bierońska-Oziębło
Wiceprezes Sądu Rejonowego
w Pszczynie
- podpisano elektronicznie -
Załączniki:
1. Brak
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a