Prezes Sądu Rejonowego Tarnobrzeg, dn. 12 września 2019r.
w Tarnobrzegu
39-400 Tarnobrzeg, ul. Sienkiewicza 27
tel. (15) 688 26 16
e:mail: sekretariat(©tarnobrzeg.sr.gov.pl
A: 0080-210/19
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02 — 605 Warszawa
Na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(tj. Dz. U. z 2019 poz.1429 t.j.), w związku z Państwa wnioskiem z dnia 1 września 2019 roku,
dotyczącym udzielenia informacji publicznej na poniższe pytania - uprzejmie przedstawiam
odpowiedzi według punktów zawartych we wniosku:
1. „Imię i nazwisko obecnego Prezesa tutejszego sądu” — Karolina Barańska;
2. „Imię i nazwisko poprzedniego Prezesa tutejszego sądu” - Ziemowit Czech;
3. „Kiedy rozpoczęła się i kiedy zakończyła kadencja poprzedniego Prezesa tutejszego sądu?”
Kadencja poprzedniego prezesa rozpoczęła się 01.02.2015r., zakończyła się
31.01.2018r.
4. „Ilu było sędziów w tutejszym sądzie (sumarycznie we wszystkich wydziałach) na koniec
2016, 2017 i 2018 roku?” Na koniec 2016r., 2017r. i 2018r. w Sądzie Rejonowym w
Tarnobrzegu orzekało 18 sędziów.
5. „Ile było nieobsadzonych etatów w tutejszym sądzie (sumarycznie we wszystkich
wydziałach) na koniec 2016, 2017 i 2018 roku?” Na koniec 2016r. 2017r. i 2018r. nie
było etatów nieobsadzonych.
6. „Ilu sędziów delegowanych z innego sądu pracowało w tutejszym sądzie odpowiednio w
ciągu 2016, 2017 i 2018 roku?” - W Sądzie Rejonowym w Tarnobrzegu nie pracowali
sędziowie oddelegowani z innego sądu w latach 2016 — 2018.
7. „Ilu sędziów tutejszego sądu awansowało w ciągu odpowiednio 2016, 2017 i 2018 roku?”
W roku 2016r. awansował 1 sędzia do Sądu Okręgowego w Tarnobrzegu, natomiast
w latach 2017 — 2018 — żaden z sędziów nie awansował do sądu wyższego rzędu.
13. „Czy tutejszy sąd w 2016 roku zbierał statystyki dotyczące liczby tomów akt dla każdej
sprawy rozpatrywanej przez danego sędziego/sędzię?” — Sąd Rejonowy w Tarnobrzegu
nie prowadzi takich statystyk.
14. „Czy tutejszy sąd w 2018 roku zbierał statystyki dotyczące liczby tomów akt dla każdej
sprawy rozpatrywanej przez danego sędziego/sędzię?” — Sąd Rejonowy w Tarnobrzegu
nie prowadzi takich statystyk.
| farańska
Prezes Sądu Rejonowego Tarnobrzeg, dn. 12 września 2019r.
w Tarnobrzegu
39-400 Tarnobrzeg, ul. Sienkiewicza 27
tel. (15) 688 26 16
e:mail: sekretariatQtarnobrzeg.sr.gov.pl
A: 0080-210/19
Pan Szymon Osowski
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Sieć Obywatelska Watchdog
ul. Ursynowska 22/2
02 — 605 Warszawa
Na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (tj. Dz. U. z 2018 poz.1330 z późn. zm.), w związku z wnioskiem z dnia 1 września
2019 roku, uprzejmie informuję, że udostępnienie informacji publicznej w zakresie przez
Państwa żądanym od pkt 8 do 12 wniosku skutkuje koniecznością podjęcia takich działań
organizacyjnych, które w konsekwencji mogłyby wpłynąć negatywnie na bieżące
wykonywanie zadań przez pracowników Sądu. Udzielenie żądanej informacji wiąże się
z koniecznością zaangażowania dodatkowych zasobów osobowych i wymaga również
nakładów czasowych.
Żądane informacje w pkt od 8 do 12 z uwagi na ich ilość stanowią informację publiczną
przetworzoną. Utworzenie zbioru informacji wymaga takiego nakładu środków
i zaangażowania pracowników, które negatywnie wpływa na tok realizacji ustawowych zadań
nałożonych na zobowiązanego do udostępnienia informacji publicznej, a w szczególności gdy
wymaga to analizowania całego zasobu posiadanych dokumentów w celu wybrania tylko tych,
których oczekuje wnioskodawca, to jest to informacja przetworzona. Zbiór takich informacji
nie stanowi informacji przetworzonej tylko wtedy, gdy jego wytworzenie nie wymusza
analizowania posiadanego zasobu dokumentów i wyboru tylko niektórych dokumentów z tego
zasobu według określonych kryteriów (vide: wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego
z dnia 9 sierpnia 2011 r., sygn. akt I OSK 977/11).
Charakter publicznej informacji przetworzonej mają bowiem dane publiczne, które co
do zasady wymagają dokonania stosownych analiz, obliczeń, zestawień statystycznych,
połączonych z zaangażowaniem w ich pozyskanie określonych środków osobowych
organu, innych niż te wykorzystywane w bieżącej działalności. Uzyskanie żądanych przez
Państwa informacji z pkt od 8 do 12 wiąże się z potrzebą ich odpowiedniego
przetworzenia m.in. poprzez ich wydobycie z posiadanych przez Sąd zbiorów dokumentów
(statystyk, analiz) i ich odpowiednim przygotowaniu.
Z tego też wynika, iż suma informacji prostych będących w posiadaniu Sądu może być
traktowana jako informacja przetworzona, szczególnie jeśli wymaga takich działań
organizacyjnych i angażowania środków osobowych, które zakłócają normalny tok działania
adresata wniosku i utrudniają wykonywanie przypisanych mu zadań. Powstały w wyniku
powyższych działań zbiór nie istnieje bowiem w chwili wystąpienia z żądaniem o udostępnienie
informacji publicznej (vide: wyroki NSA z 05.03.2015 r., I OSK 863/14 oraz z 04.08.2015 r.,
I OSK 1645/14).
W związku z powyższym wzywam do wykazania szczególnie istotnego interesu
publicznego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej
w terminie 14 dni od daty otrzymania pisma. W przypadku niewykazania, iż uzyskanie
informacji objętej wnioskiem jest szczególnie istotne dla interesu publicznego, wydana zostanie
decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej.
Ponadto, w oparciu o treść art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej
informuję, iż nie jest możliwe udostępnienie ww. informacji publicznej przetworzonej
w terminie 14 dni od dnia wpływu wniosku. W związku z powyższym zawiadamiam Pana, że
informacja taka, o ile zostanie wykazany szczególnie istotny interes publiczny, zostanie
udzielona w ustawowym terminie nieprzekraczającym 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
|
Karolin)